Gå til innhold

Datakjeden: Skivebom på bestilling


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for noen dager siden ett Acer tastatur til en laptop, når jeg først var i gang bestilte jeg meg ett kabinett og en harddisk.

 

Når jeg åpnet første pakken var der kun en harddisk og pakkeseddel, på pakkeseddelen stod det ingen ting om tastaturet, tastaturet var heller ikke i pakken. Dette er jo rimelig irriterende i seg selv i og med at det var i utgangspunktet tastaturet jeg trengte.

 

På kvitteringen fra webshopen står det at tastaturet er bestilt og skulle vært med i forsendelsen.

 

Men ikke nok med det! Harddisken jeg bestilte var en 1TB Hitachi 7200rpm 32MB, akkurat det som står på webshopen og kvitteringen også. Men på pakkeseddelen står det 16mb cache. Sjekket også opp modellnummeret: HDT721010SLA360. Og joda, 6 tallet på slutten der betyr 16mb cache.

 

Oppsummering på en bestilling av 3 varer:

1 vare kom frem som den skulle (kabinett, denne ble dog sendt i orginal embalsje og ikke med en ekstra papp eske rundt som man vanligvis får. Ikke at dette har noe å si for meg.)

1 vare (den viktigste, tastaturet) ble aldri sendt og er heller ikke med på pakkeseddelen.

1 vare er rett og slett ikke den jeg bestilte og betalte for.

 

Jeg har selvsagt sendt mail til de og bedt de se på det med tastaturet såfall. Men er det noe særlig ytelses forskjell på en 16mb og en 32mb disk? Den skal bare brukes til oppbevaring og nedlastinger, ingen spill eller applikasjoner vil bli kjørt fra den. Tenker å kjøre AAM på den også, igjen: Vil det være ett stort ytelses tap?

 

Er greit om de sender ett nytt tastatur, men det er så jævlig tiltak å sende inn harddisken for å få den rette...

 

Vil oppdatere tråden med hvordan de håndterer det, følte jeg bare måtte poste noe nå i ren frustrasjon.

 

EDIT:

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...53;c:36376;gr:0

Denne disken er den de oppgir som 32mb cache, men dette er altså feilinformasjon. Varenummeret i seg selv tilsier at dette er en 16mb cache disk.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den du har fått er vel en 7K1000.B 1TB HDT721010SLA360 , mens du trodde du skulle få HDS721010KLA330

Kan da berolige deg med att den nye B med 16mb cache er absolutt raskere enn den gamle med 32mb cache. Søk litt på google etter tester så ser du selv.

Lenke til kommentar

For de som evt. måtte ha fulgt med i denne tråden.

 

Fikk kjapt svar fra datakjeden som umiddelbart tilbydde meg å heve kjøpet, og som noen nevnte over blir tastaturet sendt fra en annen leverandør og jeg har nå fått sporing på det.

 

Alt i alt ble bestillingen dårlig håndtert mens klagen ble godt håndtert :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...