Slurt-is Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hei! Kan noen hjelpe meg med å finne for/mot argumenter for å enten sette nye pickups i min rimelig priset Peavey gitar, eller rett og slett bare kjøpe en Stratocastor? Peavey gitaren er så godt som identisk som en Stratocaster å spille på, men andre ting jeg bør tenke på? Har en Hagström Swede i fra før, så det blir gitar nummer 2. Takker for tips og visdomsord Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hei! Kan noen hjelpe meg med å finne for/mot argumenter for å enten sette nye pickups i min rimelig priset Peavey gitar, eller rett og slett bare kjøpe en Stratocastor? Peavey gitaren er så godt som identisk som en Stratocaster å spille på, men andre ting jeg bør tenke på? Har en Hagström Swede i fra før, så det blir gitar nummer 2. Takker for tips og visdomsord Det første jeg tenker på er: Liker du å spille på den du har? - visst ja: Kjøp pickup'er :o) får meget bra pickup'er for langt under prisen av en strat! - visst nei: Kjøp Stratocaster :o) Så enkelt ser jeg det Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg sier: Behold gitaren, spar litt til og kjøp en strat som matcher lydpreferansene dine. På den måten har du plutselig tre gitarer, og du slipper å selge Peaveyen (som jeg skjønner du har et godt forhold til) Jeg angrer på alle gitarene jeg har solgt, selv Orpheo LP-kopien jeg hadde på starten av 80-tallet. Alle gitarene jeg har eid gjennom årene har hatt noe ved seg, og jeg skulle gitt mye for å hatt dem nå. Penger er alltid vesentlig, men skal du ha pickups som virkelig gjør en forskjell er det ikke langt på vei til ny gitar. Off topic: Ser du har en Swede. Det hadde jeg også noen år på 90-tallet (en tidlig 80-modell), men solgte den i et anfall av idioti (skulle absolutt ha EMG på straten. Det varte omtrent fem måneder). Kom over en flett lik Swede i fjor vår, og kjøpte den på minuttet. Fantastisk, og om mulig bedre enn den jeg hadde. Denne beholder du! Folk kan hyle alt de vil om Epiphone i alle LP-varianter, men Hagstrøm stjeler førsteplassen suverent. Den tar en del Gibsons også. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Tusen takk for svar! Spurte foresten på vegne av en kamerat (skrev i jeg-form, lettere å forklare da) Da blir det til at han beholder gitaren, og sparer opp til en strat! Selv har jeg en Gretsch 5129 som jeg er vanvittig fornøyd med Endret 13. mars 2009 av Slurt-is Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå