Gå til innhold

Kjøpe nye pickups, vs. kjøpe ny gitar

Slurt-is

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen hjelpe meg med å finne for/mot argumenter for å enten sette nye pickups i min rimelig priset Peavey gitar, eller rett og slett bare kjøpe en Stratocastor?

Peavey gitaren er så godt som identisk som en Stratocaster å spille på, men andre ting jeg bør tenke på?

Har en Hagström Swede i fra før, så det blir gitar nummer 2.

Takker for tips og visdomsord :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Kan noen hjelpe meg med å finne for/mot argumenter for å enten sette nye pickups i min rimelig priset Peavey gitar, eller rett og slett bare kjøpe en Stratocastor?

Peavey gitaren er så godt som identisk som en Stratocaster å spille på, men andre ting jeg bør tenke på?

Har en Hagström Swede i fra før, så det blir gitar nummer 2.

Takker for tips og visdomsord :)

Det første jeg tenker på er:

Liker du å spille på den du har?

- visst ja: Kjøp pickup'er :o) får meget bra pickup'er for langt under prisen av en strat!

- visst nei: Kjøp Stratocaster :o)

Så enkelt ser jeg det

Lenke til kommentar

Jeg sier: Behold gitaren, spar litt til og kjøp en strat som matcher lydpreferansene dine.

På den måten har du plutselig tre gitarer, og du slipper å selge Peaveyen (som jeg skjønner du har et godt forhold til)

Jeg angrer på alle gitarene jeg har solgt, selv Orpheo LP-kopien jeg hadde på starten av 80-tallet. Alle gitarene jeg har eid gjennom årene har hatt noe ved seg, og jeg skulle gitt mye for å hatt dem nå.

Penger er alltid vesentlig, men skal du ha pickups som virkelig gjør en forskjell er det ikke langt på vei til ny gitar.

Off topic: Ser du har en Swede. Det hadde jeg også noen år på 90-tallet (en tidlig 80-modell), men solgte den i et anfall av idioti (skulle absolutt ha EMG på straten. Det varte omtrent fem måneder). Kom over en flett lik Swede i fjor vår, og kjøpte den på minuttet. Fantastisk, og om mulig bedre enn den jeg hadde. Denne beholder du! Folk kan hyle alt de vil om Epiphone i alle LP-varianter, men Hagstrøm stjeler førsteplassen suverent. Den tar en del Gibsons også.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Spurte foresten på vegne av en kamerat (skrev i jeg-form, lettere å forklare da)

Da blir det til at han beholder gitaren, og sparer opp til en strat! :)

Selv har jeg en Gretsch 5129 som jeg er vanvittig fornøyd med :)

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...