Gå til innhold

Trenger ny CPU kjøler - men har ikke særlig peiling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i følge tester jeg kunne finne er den faktisk veldi bra om du ikke skal overklokke.

eneste minuset var monteringen men det er vel gjenerelt lga 775.

bedre en big typhoon fra termaltake.

problemet bli vel mer å skaffe en prisen.

jeg måtte bestille artick cooling fra tyskland.

men det var til 478 da.

Lenke til kommentar

Får forholdsvis god omtale av mange;

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16835186134

Mulig du kan få tak i (evt. bestilles) i butikken hos Clas Ohlson i Fredrikstad, så spares en hundrelapp i frakt/porto vs. å handle fra annet sted

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=23610022

btw, ser noen av newegg-kommentarene har tips ang. montering, kan vel være greit å lese gjennom noe av det, så monteringa går mest mulig smooth

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Om jeg følger de tipsene fra newegg så burde det vel gå bra :)

Spørs hvem av tipsene du følger :p

Men som Kolvrick sier over her, kan det generelt være litt kronglete kjøler-montering på socket 775 hovedkort, men bare å ta seg god tid og ikke stresse :thumbup:

Lenke til kommentar

btw, også noen som nevner at monteringa går greiere hvis man tar av viften ifra kjøleribbene først, p.g.a. front push-pinnene i festemekanismen.

Vet ikke hva Intel-ekspertene her inne mener (jeg kjører AMD socket), men hva med å ta ut hele hovedkortet? Mye jobb, men resultatet blir kanskje bedre/sikrere? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte XIGMATEK S1283 til min PC. Kjørte del noen dager før jeg byttet med en kamerat for en Noctua kjøler. Xigmatek'en er ikke så veldig dyr i forhold til ytelsen hvis du har plass til den. Denne har den enkle monteringen med plastklips som presses inn i hullene. Veldig enkelt, men jeg hadde mer sansen for en fast bakplate.

Å ta av viften er mye lettere ved montering, men du trenger strengt tatt ikke ta ut HK for å gjøre dette med klipsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...