leifeinar Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Begynner og bygge nå Palme: takk for link Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 noen bilder. har satt inn x3210 og HD4870 med svær artic cooling S1, det er plass men ikke mest. ingen rom for vifte og et 4870 er litt for varmt for og kjøles passivt. driver og formaterer litt nå. litt trangt for PCI-e kabler. har sirklet litt der hvor jeg tror det hadde vært kjekt og dremlet litt Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hovedkort (samme som leifeinar sitt) kommer litt senere når får du? sliter med of få inn drivere, og få maskinen på nett. må jo må nett for og ordne med net framework og windows isstaller 3.1... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Det skal bli levert torsdag morgen. Installasjon av OS blir unødvendig for meg, jeg bare flytter over harddisken med Ubuntu så skal alt visstnok funke som bare det Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du må vel uansett installere drivere eller slipper du det med linux? noen intrykk er at det helt klart burde vært undervolting på hovedkortet. min x3210 B3, for dere som vet er det varme greier. den trenger 0,99V for og være stabil. mens den her på HK får 1,25V. noe som gjør at i 3dmark så er det peak på 260W, 40W mere enn den gjør på et X38 HK. og dette er nok mest fra 12A rail som er sårt trengt andre steder med såpass liten psu. en annen ting er at jeg får "kun" 7700 poeng i 3dmark 2006 når jeg normalt skulle dra rundt 13K, tenkte først på psu men samme resultat med annen psu. skjønner ingen ting av det.... psu blir heller ikke lunken selv under max last i 3dm, heller ikke varm luft ut. også litt rart. må være meget effektiv. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du må vel uansett installere drivere eller slipper du det med linux? Alt funker med en gang ut av boksen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Ser du har satt på en true kjøler, er det plass til den i høyden med lokket på og slimline DVD eller er det bare mens du tester nå. Ellers ser det ut på bildet som at kabinettet også støtter microATX kort? mATX hovedkort er ofte billigere, mer funksjonelle, bedre bioser, større utvalg, letter å få tak i osv. Endret 2. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 khaffner: roter du ikke med den kabelen? er jo vanlige sata kontakter på drevet, det er sata strøm på psu og sata kabler for og koble i hovedkortet. så du skulle ikke trenge en spesial kabel for det. så blir vel som en vanlig HDD eller en dvd. theo343: ja det spiser quad bare fint, har prøvd 3 cpuer. en X3210 en Q8200 og en gammel P4 2,8 og ingen probs. hovedkortet funker fint men som nevnt over er det negattivt med Volt i bios. det burde vært det i en sånn litem box. så sliter jeg med lav 3dmark score. blir ikke klok på det. men skal lete vidre i dag. TRUE kjøler ja, er for høy. men det funker fint som kjøling når man bare kan sette den oppå. leker med tanken på og montere en schythe ninja, den passer, så plassere psu på luftintaket i front sånn at det får kjøling der, da får jeg plass til 12cm vifte bak som trekker luft og kjøler cpu. Ellers ser det ut på bildet som at kabinettet også støtter microATX kort? det ser sånn ut pga at HK er så sykt lite mangler 7,5 cm for m-atx Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Ah ok, så det betyr at man kan få miniITX med 2 kort slotter, eller støtter det en større standard enn miniITX også? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 mini itx har vel bare 1 slot, er vel mini dtx det heter med 2 slotter. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Ok, good to know. Er en del små standarder som jeg ikke kjenner særlig til. Nano og Pico osv. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) khaffner: roter du ikke med den kabelen? er jo vanlige sata kontakter på drevet, det er sata strøm på psu og sata kabler for og koble i hovedkortet. så du skulle ikke trenge en spesial kabel for det. så blir vel som en vanlig HDD eller en dvd. Jeg trenger nok en kabel som denne eller denne Fulgte en slik med hovedkortet? Endret 2. juni 2009 av khaffner Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Nei, fikk ikke noen slik kabel nei. rart det kommer med spesiel kabel. kunne da bare brukt vanlig sata_ det ser ut som om det er lite ytelse p[ cpu som gj;r at jeg scorer lite. 1000 poeng med zotac kortet og 3400 poeng n[r jeg flytter til et annet hk Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Og du er sikker på at HKet støttet Quad skikkelig? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 ja det gjør det, men lurer på om jeg må flashe bios http://downloads.zotac.com/mediadrivers/mb/cpu/a105.txt kjører q8200 nå Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Da er hovedkortet i boks! Det skjedde en feil et sted, så de leverte idag, på skolen jeg går på nå Men digg uansett, blir bygging ikveld og imorgen formiddag Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Kom de på skola med pakke?? Theo343: var det noen spesielle tester du lurte på med hvoedkortet? kan kjøre hvis det er noe spes Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Fyren fra Tollpost ringte meg i 10-tiden fordi ingen var hjemme ved leveranse, så han kom til skolen jeg går på uten ekstra kostnader fordi han kom en dag for tidlig. Begynner å skru sammen nå! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 leifeinar: det jeg nok var mest interessert i var generell ytelse og mulighet for undervolting, det har jeg allerede fått svar på. Håper det retter seg med ny bios. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ja, får håpe det. men bios som var ute var trekt tilbake så må vent på ny. men mistenker mest meg selv for og oversett noe. lurer på om jeg skal prøve meg på en vista installasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå