King_Canute Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 OK, Thlom, da er jeg ett skritt i riktig retning, men så kommer det opp en del feilmeldinger om filer som mangler etc. I følge guiden skal man : In order to install the package I had to add the following to my /etc/apt/sources.list Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Kjør dette i terminalen: sudo gedit /etc/apt/sources.list Lim inn denne linja nederst i dokumentet: deb http://security.ubuntu.com/ubuntu gutsy-security main Trykk ctrl+s (for å lagre) og lukk editoren. Skriv "sudo apt-get update" i terminalen. Edit: Ser nå at dette er for gutsy (7.10). Mulig at det må tilpasses til den versjonen av Ubuntu du bruker. Edit2: Hvilke repo's har du aktivert? Sjekk System -> Administration -> Software Sources. Endret 12. mars 2009 av WonderStivi Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Kjør dette i terminalen: sudo gedit /etc/apt/sources.list Lim inn denne linja nederst i dokumentet: deb http://security.ubuntu.com/ubuntu gutsy-security main Trykk ctrl+s (for å lagre) og lukk editoren. Skriv "sudo apt-get update" i terminalen. Edit: Ser nå at dette er for gutsy (7.10). Mulig at det må tilpasses til den versjonen av Ubuntu du bruker. Edit2: Hvilke repo's har du aktivert? Sjekk System -> Administration -> Software Sources. Takker for hjelp, men det hjelper ikke mye å editere sourse.list fila. Tror jeg gir opp for nå, er så fryktelig komplisert og holde på med når man har så lite erfaring som jeg egentlig har i linux. Repo's? Det meste var aktivert i software sources. Så mye styr for 1 program, ufattelig dårlig start med linux for meg iallefall. Jeg har lang erfaring med diverse systemer, alt fra Vic20, C64, A500,A4000 og Windows, men makan til styr for 1 program Kanskje det finnes andre PS3media server program som er lettere å installere. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Du kan jo prøve MediaTomb, den vet jeg finnes i Ubuntu repoene og synes den var enkel nok. Her er også en tutorial(har ikke brukt denne selv, men virket enkel nok ) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Beklager for å lure deg inn på den stien. Når jeg leser her så kom jeg på at jeg sleit litt med å finne pakker. Må si at det er sjelden det er sånne problemer Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Beklager for å lure deg inn på den stien. Når jeg leser her så kom jeg på at jeg sleit litt med å finne pakker. Må si at det er sjelden det er sånne problemer Du skal ikke beklage, du prøvde jo å hjelpe meg, og jeg takker for det Kanskje jeg kommer til å prøve litt mer på Ubuntu i løpet av helgen, men da blir det mer for å prøve å bli kjent med Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå