theoriginalAidskake Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Tydeligvis. Og damer; slutt å hyle om seksuell trakassering, vi liker å bli klaska på rumpa, bare innrøm det. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Flesteparten i verden er idioter. Helt til du blir kjent med dem Ofte lenge etterpå også. Jeg lurer litt på, hva er det som er på feministenes agenda for tiden? Å undertrykke mannen og skape et kjønnsløst samfunn, selvsagt. Og damer; slutt å hyle om seksuell trakassering, vi liker å bli klaska på rumpa, bare innrøm det. Joda, om noen liker rompa mi såpass godt, må jeg jo bare ta det som et kompliment, enten han er stygg eller pen. Kan ikke være selektiv på sånt Men grensen går ved tafsing, altså lengre opphold ved bestemte, mer private områder av kroppen. Endret 15. mars 2009 av TSP Slo sammen to innlegg Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg lurer litt på, hva er det som er på feministenes agenda for tiden? Å undertrykke mannen og skape et kjønnsløst samfunn, selvsagt. Selvfølgelig. Men borsett fra det liksom? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Flesteparten i verden er idioter. Helt til du blir kjent med dem Ofte lenge etterpå også. Da er det på tide å ekskludere dem fra livet ditt. Livet er for kort til å samle på søppel. Forøvrig var det ikke rent lite fordommer på den siste siden her, det er nesten så det fremstår parodisk. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Siden feminister er så opptatt av menns rettigheter. Hvilke saker har de jobbet med for menn da? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Flesteparten i verden er idioter. Helt til du blir kjent med dem Ofte lenge etterpå også. Da er det på tide å ekskludere dem fra livet ditt. Livet er for kort til å samle på søppel. Nei, da blir du deprimert og venneløs. Særiøst. http://www.cracked.com/article_15231_7-rea...-miserable.html Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Nå snakker jeg som en organisert gruppe, ikke at en jente på et forum skriver "jeg er enig i at jenta du snakker om burde legge fra seg potetsekk-syntromet i senga". Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Personlig liker jeg ikke konseptet med "feminisme". Ikke fordi jeg er uenig med at kvinner fortjener like rettigheter som menn. Det gjør jeg. Men grunnen til at jeg ikke liker "feminisme", er at det skyver fokuset over på kvinner, istedet for hele befolkningen. Jeg liker heller ikke konseptet med "homofilisme", "maskulinisme", "religionisme" etc (selv om disse går under andre navn. Men de kunne like gjerne vert kalt akkurat dette IMO.) Det jeg er for, er en helhetlig vurdering av rettigheter og regler for alle og hvordan dette skal fungere. Slik at man kan fokusere på helheten istedet for særgrupper som skal kjempe mot hverandre. Mennesker har en tendens til å ville slåss for sin gruppes rettigheter istedet for å kjempe for en rettigheter for mennesker generelt. Så min preferanse er nok intet annet enn utopi, og derfor ender man opp med grupperinger som må kjempe med hverandre for å oppnå rettigheter. Så med tanke på feminismen som den er i dagens samfunn, og den tilsynelatende ensformigheten til menneskets funksjon i samfunnet, støtter jeg feminismen, så lenge den har nogenlunde sunne holdninger til mennesket (Ottar-feminisme er ikke inkludert der for å si det slik), selv om jeg er prinsipielt uenig med den. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Skal tatovere OTTAR på meg den dagen disse jævla feministene står opp for mannfolka. Da kan du stikke til tatovøren first thing tomorrow, for jeg har stått opp for mannfolk mange, mange ganger i mitt liv, og jeg er fortsatt feminist. Hva legger du i feminist da? For meg høres det veldig ensidig ut. Hvorfor ikke bare si at du er for likestilling?(likestillingsforkjemper? likvist? equilibrist?) Feminist høres ut som du bare er interessert i kvinners rettigheter... Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ja du martine kjemper for rettferdighet for ditt eget kjønn på bekostning av Mannen. Jeg liker heller ideen om at det skal gå på bekosting av alle, tror det heter "rettferdighet" Huff så dum jeg er Tror du skal sette deg ned og tenke deg godt om. så lenge det går kun utover en gruppe er det urettferdig Punktum. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg er ikke opptatt av å jobbe for menns rettigheter Og nettopp der har du feminisme, i motsetning til likestilling. Feminisme er vås, likestilling er noe annet. Stå opp for menn som aldri får foreldrerett med mindre mora er dømt narkolangerhallik og faren er prest, og kall det likestilling. Feminisme forklares i ordet, det er "jenter opp og frem, screw the men!". Motstykket til mannsjåvinisme. Nei, ærlig talt, da. Gratulerer med å ta noe fullstendig ut av kontekst. Om du må ty til slike billige virkemidler for å finne noe å argumetere med, er det så latterlig at jeg ikke gidder svare deg engang. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Skal tatovere OTTAR på meg den dagen disse jævla feministene står opp for mannfolka. Da kan du stikke til tatovøren first thing tomorrow, for jeg har stått opp for mannfolk mange, mange ganger i mitt liv, og jeg er fortsatt feminist. Det ligger i betegnelsen at man kjemper for kvinners rettigheter og blablabla, men du jobber mest for rettferdighet generelt? Akkurat det er ikke dumt, men selverklærte feminister har man gjerne fordommer mot Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hva legger du i feminist da? For meg høres det veldig ensidig ut. Hvorfor ikke bare si at du er for likestilling?(likestillingsforkjemper? likvist? equilibrist?) Feminist høres ut som du bare er interessert i kvinners rettigheter... Jo, jeg er for likestilling, og jeg bruker feminist om meg selv fordi det er et feilaktig negativt inntrykk av feminisme nå for tiden. Mine verdier er ikke ekstreme eller mannsdiskriminerende på noen som helst måte, jeg vil ikke ha verdensdominans til alle kvinner eller puter under armene. Jeg vil ha likestilling, og jeg vil kunne være stolt av å være kvinne, uansett om jeg jobber som vaskehjelp eller skogsarbeider. Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hun gidder jo ikke svare skikkelig på noe. Det er ikke gøy å spørre om noe da. Det er vel forståelig ut ifra fordommene mange ser ut til å ha om feminisme. Det blir litt som at som man spør, så får man svar... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hun gidder jo ikke svare skikkelig på noe. Det er ikke gøy å spørre om noe da. Jeg proklamerte tidlig at jeg ikke var interessert i å diskutere dette for tusende gang, så du skal være glad jeg i det hele tatt tar meg bryet med å svare. Femten spørsmålsstillerer på én person, sier seg selv at det krever litt arbeid. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hva legger du i feminist da? For meg høres det veldig ensidig ut. Hvorfor ikke bare si at du er for likestilling?(likestillingsforkjemper? likvist? equilibrist?) Feminist høres ut som du bare er interessert i kvinners rettigheter... Jo, jeg er for likestilling, og jeg bruker feminist om meg selv fordi det er et feilaktig negativt inntrykk av feminisme nå for tiden. Mine verdier er ikke ekstreme eller mannsdiskriminerende på noen som helst måte, jeg vil ikke ha verdensdominans til alle kvinner eller puter under armene. Jeg vil ha likestilling, og jeg vil kunne være stolt av å være kvinne, uansett om jeg jobber som vaskehjelp eller skogsarbeider. Så hvorfor kalle deg feminist da? Du vet jo at det blir oppfattet feil?? Forøvrig, stolt er noe man kan være over noe man har utrettet. Å bli fødd med et kjønn er ikke akkurat noen stor bragd Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jo, jeg er for likestilling, og jeg bruker feminist om meg selv fordi det er et feilaktig negativt inntrykk av feminisme nå for tiden. Mine verdier er ikke ekstreme eller mannsdiskriminerende på noen som helst måte, jeg vil ikke ha verdensdominans til alle kvinner eller puter under armene. Jeg vil ha likestilling, og jeg vil kunne være stolt av å være kvinne, uansett om jeg jobber som vaskehjelp eller skogsarbeider.Hvorfor kalle deg selv feminist om du bare er ute etter likestilling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 En feminist som jobber for likestilling? Høres litt selvmotsigende ut i mine ører, kanskje fordi inntrykket jeg har av feminister er at det kun er hunkjønnet som står i fokus. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg kaller meg feminist, fordi jeg tror på likestillingslovens formålsparagraf. § 1. (Lovens formål.) Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling. Kvinner og menn skal gis like muligheter til utdanning, arbeid og kulturell og faglig utvikling. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ja, men nå er hun selverklært da. Har enda ikke fått noe eksempel på hvor en gruppe feminister har kjempet for menns rettigheter heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg