Kiro Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det finnes veldig mange jenter her, selv om alle ikke alle holder til i de samme underforumet som deg. ettersom de har andre interesser enn å diskutere "hvem som er best av jenter og gutter", som egentlig bare blir dumt i lengden. Jeg for min tror ikke jeg hadde følt meg vel på kvinneguiden.no ettersom det er der "jente jentene" holder til. Dette forumet er vel mer til folk(jenter og gutter) med andre interesser enn sminke,klær og sko. Og vi har plenty av underkatogorier som har noe for de fleste. Det med at jenter ikke vet at dette eksistere blir litt feil ettersom dette faktisk er norges nest største forum. og det er faktisk link på kvinneguiden.no til diskusjon.no akkurat slik det er til kvinneguiden.no herifra. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Den linken er jo helt på bånn av siden, den forsvinner mer der enn den gjør når den er på toppen. Uansett så kan ikke jeg se noen annen grunn til at det ikke er fler jenter enn det er, og jo selvom jentene ikke holder seg til likestillingdebattene fordi de ikke gidder eller at de føler seg så altfor gode til det, så betyr ikke det at det er mange jenter her. Det er få jenter i forhold til gutter, og det må det være en grunn til! Og mine mistanker er at jenter ikke vet om diskusjon.no og/eller at det ikke er disse nevnte synlige kategoriene her. Noen andre som har forslag til hvorfor de ikke er her? Til dere som slår ned på meg og som sier at de ikke gidder å delta i slike diskusjoner fordi de holder seg for gode til det, ja dere er jammen flinke til å delta her ihvertfall! I'm just saying.. Sier en ting og gjør en annen. Lenke til kommentar
-Void- Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Den linken er jo helt på bånn av siden, den forsvinner mer der enn den gjør når den er på toppen. Uansett så kan ikke jeg se noen annen grunn til at det ikke er fler jenter enn det er, og jo selvom jentene ikke holder seg til likestillingdebattene fordi de ikke gidder eller at de føler seg så altfor gode til det, så betyr ikke det at det er mange jenter her. Det er få jenter i forhold til gutter, og det må det være en grunn til! Og mine mistanker er at jenter ikke vet om diskusjon.no og/eller at det ikke er disse nevnte synlige kategoriene her. Noen andre som har forslag til hvorfor de ikke er her? Til dere som slår ned på meg og som sier at de ikke gidder å delta i slike diskusjoner fordi de holder seg for gode til det, ja dere er jammen flinke til å delta her ihvertfall! I'm just saying.. Sier en ting og gjør en annen. Tror de holder seg unna fordi de ser hva som er tull og ikke. Det aller meste av "kvinner er slik og slik" og etc. her er bare tull og tøys. Ingen gidder delta i useriøse likestillingsdebatter. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Som en liten OT: Jeg tror andelen kvinner her på forumet vil øke fremover, slik de allerede har gjort de siste årene. Jeg husker når det var to (tre?) kvinner på hele forumet, og den eneste kategorien som ikke var relatert til hardware/software var "søppel". Selv har jeg vert en forkjemper for å hindre utviklingen fra forum.hardware.no til diskusjon.no i mange år, men forumet har allikevel gradvis sklidd over fra å være et seriøst dataforum med mange svært kompetente brukere til å bli et generelt diskusjonsforum med generelt mye lavere kunnskapsnivå og seriøsitet. Jeg tror dette skylles at andelen brukere har gått drastisk opp og at den gjennomsnittlige alderen har sunket. For min del vil en streben etter å stjele grobunn fra kvinneguiden bare være nok en spiker i kisten til diskusjon.no, fordi det vil oppfordre til mer deltakelse fra kvinner og dermed (på generell basis) svekke fokuset på data ytterligere. Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Og vi vet alle at det finnes typiske jenteting og typiske gutteting, og ikke prøv å lat som noe annet. Feil det finnes feminine verdier og maskuline. Altså gender kvaliteter. Ikke kjønnskvaliteter som vil si forskjell på indre organer osv. Men det var kansje det du mente Ja, konkrete kategorier som trekker jenter, som kvinneguiden har, de har f.eks. graviditet, bryllup, horoskop, interiør. Da hadde jenter snubla oftere over forumet ved google f.eks. Dette er typiske jente interesser. Yep typisk feminine interesser. Emner og og svar på kvinneguiden på to temaer: Natur og vitenskap 25 260 Velvære, hud, hår og kosmetikk 30.028 227.939 Ikke noe skjev fordeling Det er en idiotting, ikke en jenteting. Om flere kvinner interesserer seg for det enn menn, det vet jeg ikke, men det er uansett ikke noe som bør oppfordres til. Må nesten si meg litt enig der altså og jeg kan fortelle deg at flere jenter interesser seg for dette en menn absolut. Får man inn jenter her vil de komme seg inn på de andre delene og ta del i den mer seriøse debaten så det kan ha positiv innvirkning på likestilling. Du får tipse admins om ideen din med undergrupper som kan lokke kvinner hit når de søker på temaer. Jeg har en mistake om at det ikke kommer til å gi resultat før noen skriver litt der også da. Det kommer nok til å sakte forbedre seg som Fargoth sier. Forandring tar tid og skjer gjennom alle instanser som sagt. Ho har et gammeldags syn på kjønnene hvor ho segregerer "jenteting" og "gutteting", selv om folks personlige erfaringer tilsier at ting er mye mer nyansert enn det her. Ho virker mest opptatt av å lage en KLAR grense mellom kvinner og menn. Det største prinsippet for at folk kan bli mer like, er nettopp å viske ut grenser, ikke lage dem. Melisma virker som ho er mer opptatt av å lage grenser. Tror ikke det da hun ikke ville vært på dette forumet og snakket med deg ? For min del vil en streben etter å stjele grobunn fra kvinneguiden bare være nok en spiker i kisten til diskusjon.no, fordi det vil oppfordre til mer deltakelse fra kvinner og dermed (på generell basis) svekke fokuset på data ytterligere. Det er jo en egen datadel da. Hvis folk blir jaget vekk av tullinger så kan man eventuelt opprette nye forum. Og mine mistanker er at jenter ikke vet om diskusjon.no og/eller at det ikke er disse nevnte synlige kategoriene her. Noen andre som har forslag til hvorfor de ikke er her? kategoriene er ikke her fordi de som konstruerte forumet tenker på et viss som gjør at de lager andre kategorier. Større kategorier eller andre kategorier. Det har med de som var her først som igjenn har som du nevnte med at det hele startet med hardware forumet for datafolka. Jentene er feminint oppdratt og har ikke interesser som samstemmer med dette stedet eller i det hele tatt å finne dette stedet. dermed må en generell samfunsproses settes igang før ting forandres. Den er på vei tror jeg. Vi må bare sloss litt mot kjendis/tv verden som sosialiserer fjortisene til idioter med snevre interesser. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 For min del vil en streben etter å stjele grobunn fra kvinneguiden bare være nok en spiker i kisten til diskusjon.no, fordi det vil oppfordre til mer deltakelse fra kvinner og dermed (på generell basis) svekke fokuset på data ytterligere. Det er jo en egen datadel da. Hvis folk blir jaget vekk av tullinger så kan man eventuelt opprette nye forum. Det er nok ikke så enkelt. Jeg kunne gjerne ønsket at man splittet forumet og skjøv alt IT-relatert over i et eget forum som var komplett adskilt fra resten av diskusjon.no. Men det er ikke noe som tyder på at det er noe som kommer til å bli en realitet. Problemet med at gjennomsnittsalderen synker globalt på forumet er at det også har en innvirkning på data-delene, og når kvaliteten synker i disse kategoriene trekker de kompetente brukerne seg unna og migrerer til andre mer spesialiserte fora rundt om. Det blir altså en negativ spiral, som vi som har vert her en stund begynner å se konturene av. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jenter whiner mye for ting de ikke burde whine om. Feminisme er det ekleste jeg vet om. Jeg har det bra som dame for øyeblikket, og gidder ikke mase om gratis tamponger. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Feminisme er flott, det. Alt avhenger av hvordan man "bruker" den, men det er ikke en diskusjon jeg gidder ta for igjen ørtende gang. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Tror det er flere her som trenger å slå opp i ordboka og se hva ordet "feminist" egentlig betyr. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Haha, jeg vet hva det er. Liker det ikke noe mer av den grunn. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Så... du liker ikke at alle har samme rettigheter? Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det virker mer som om feminister vil at kvinner skal ha rett til mer enn menn. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg er for forskjeller på mange måter, kan man si. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det virker mer som om feminister vil at kvinner skal ha rett til mer enn menn. Feil. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Aidskake: Så du mener at kvinner og menn ikke skal ha liker rettigheter? Ethram: Hva det "virker" som spiller ingen rolle, det er fordi feminist har blitt et skjellsord, akkurat som homo. Men det betyr ikke at homo er noe negativt? Dere snakker vel om ekstrem-feminister dere, og blander dette med feminister. En ekte feminist vil kun ha like muligheter og rettigheter for begge kjønn. Ikke kun kvinner. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Nja, til en viss grad. Men jeg er veldig for å bevare forskjellene på kjønnene. Damer burde holde seg til å være barnehagetanter og sånt, mens menn skal ha mer fysisk krevende yrker. Jeg hadde aldri i helvete ansatt en kvinnelig snekker, f.eks. Jeg vet at feminister er for at det skal være likt for alle, men ordet er ganske forvirrende for mange. Er ikke rart mange ikke helt skjønner hva det er. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvis de blir forvirret av ordet feminisme, og ikke skjønner hva det er, synes jeg de enten burde sette seg inn i saken, eller la være å uttale seg om det. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Idioti å kalle det feminisme da. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Flesteparten i verden er idioter. Helt til du blir kjent med dem Jeg lurer litt på, hva er det som er på feministenes agenda for tiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg