Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter, hvor er dere hen i disse "likestillings"- debattene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaha, så si meg hva manneguiden.no skulle inneholdt da? Og det faktum at 99% er gutter her inne.. så hva hadde forskjellen vært?

Si at du tuller nå, please. Diskusjon.no er kjønnsnøytralt, og kjønnsfordelingen er i grunn helt uvesentlig.

Lenke til kommentar

Ja, det er kjønnsnøytralt ja, men allikevel så har det blitt slik at gutter trekkes mer mot dette forumet enn jenter. Hvorfor vet jeg ikke, men det kan vel ha noe med at det er mange guttete forumkategorier. Ser ikke hva som hadde vært forskjellig her enn det hadde vært på en evt. manneguide.. Bil, motor, pc osv.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Ja, det er kjønnsnøytralt ja, men allikevel så har det blitt slik at gutter trekkes mer mot dette forumet enn jenter. Hvorfor vet jeg ikke, men det kan vel ha noe med at det er mye guttete forumkategorier. Ser ikke hva som hadde vært forskjellig her enn det hadde vært på en evt. manneguide.. Bil, motor, pc osv.

Synes du det er for få kategorier hvor jenter kan diskutere? Er også veldig mange flere jenter her enn det ville vært på manneguiden.

Menn har ikke samme behovet for å spesifisere at ting er "kun" for menn. Hørt om manneuniversitetet før?

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar

Syns det er morsomt å hisse de gærningene opp på kvinneguiden. De hisser seg opp av ingenting, bare man sier noe litt for vekk fra deres meninger så klikker det helt. Og de eier ikke ironi-detektor. Mange ganger jeg prøvde å markere det med å sette ting på spiss, men they just don't get it. Det er noe med den "enten er du på min side, eller så er du en rival" opplegget på sånne steder.

Lenke til kommentar
Ja, det er kjønnsnøytralt ja, men allikevel så har det blitt slik at gutter trekkes mer mot dette forumet enn jenter. Hvorfor vet jeg ikke, men det kan vel ha noe med at det er mange guttete forumkategorier. Ser ikke hva som hadde vært forskjellig her enn det hadde vært på en evt. manneguide.. Bil, motor, pc osv.

Så jenter har ikke lov til å interessere seg for biler, motorer, PC osv.? LOL, lag en underforum "syklubb". Kanskje det er det som er etterlengtet. :ph34r:

Lenke til kommentar

Hva er egentlig guttete forumkategorier? Hva kategorier er det du vil ha her da? For meg virker du

som en gigantisk sytekopp egentlig. Skjønner ikke helt hva det er du vil få gjort her.

Lenke til kommentar
Synes du det er for få kategorier hvor jenter kan diskutere? Er også veldig mange flere jenter her enn det ville vært på manneguiden.

Menn har ikke samme behovet for å spesifisere at ting er "kun" for menn. Hørt om manneuniversitetet før?

Så vidt jeg vet så startet dette forumet opp om hardware, og jeg har ikke vært borti mange jenter og kvinnfolk som har hatt en stor interesse av dette, deretter kom det fler og fler kategorier etterhvert. Så de mange guttene som er her nå, har nok vært her fra den tid også.

Og vi vet alle at det finnes typiske jenteting og typiske gutteting, og ikke prøv å lat som noe annet. Jeg har ikke hørt om manneuniversitet, men jeg har hørt uttrykket "this is a man's world"

Dessuten er jeg usikker på om jenter faktisk vet at dette forumet eksisterer. Tror ikke mange vet om det. Men hadde vi flettet inn kategorier fra kvinneguiden så tror jeg nok at antallet jenter hadde økt ganske radig!

void: merkelig, sytekopp er det jeg har kalt diverse gutter her inne som klager over at kvinner er slik og slik og de har det så forferdelig fordi de må inn i militæret.. Og hvis du ikke skjønner hva topic betyr, ja da kan jeg ikke hjelpe deg.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så startet dette forumet opp om hardware, og jeg har ikke vært borti mange jenter og kvinnfolk som har hatt en stor interesse av dette, deretter kom det fler og fler kategorier etterhvert. Så de mange guttene som er her nå, har nok vært her fra den tid også.

Og vi vet alle at det finnes typiske jenteting og typiske gutteting, og ikke prøv å lat som noe annet. Jeg har ikke hørt om manneuniversitet, men jeg har hørt uttrykket "this is a man's world"

Dessuten er jeg usikker på om jenter faktisk vet at dette forumet eksisterer. Tror ikke mange vet om det. Men hadde vi flettet inn kategorier fra kvinneguiden så tror jeg nok at antallet jenter hadde økt ganske radig!

Ah men visst det er noe alle vet så kan du jo nevne et par av de enkelt da vell? Kom med noe konkret du vil ha her.

Edit: Jeg driter i at kvinner ikke må inn i millitæret og at kvinner er "slik og slik" får jeg gjort fint lite med så det syter jeg heller ikke over

Endret av -Void-
Lenke til kommentar

Ja, det er nok stort sett de samme og heller få som har kommet til senere. Lurer på hva som får deg til å tro det.

Har ikke latet som noe som helst, jeg spurte om det var for få kategorier hvor jenter kan delta. Jeg har hørt om "girl power" :p (relevans?)

Hva slags utpregede jentekategorier er det du vil ha? Eget sminkeforum utenom mote og velvære?

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar

Ja, konkrete kategorier som trekker jenter, som kvinneguiden har, de har f.eks. graviditet, bryllup, horoskop, interiør. Da hadde jenter snubla oftere over forumet ved google f.eks.

Dette er typiske jente interesser.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Ja, konkrete kategorier som trekker jenter, som kvinneguiden har, de har f.eks. graviditet, bryllup, horoskop, interiør. Da hadde jenter snubla oftere over forumet ved google f.eks.

Det er en idiotting, ikke en jenteting. Om flere kvinner interesserer seg for det enn menn, det vet jeg ikke, men det er uansett ikke noe som bør oppfordres til.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er typiske jente kategorier. Tror egentlig det er en generalisering å si at det er det. Går sikkert

an å få åpnet noen nye kategorier for enkelte av de tingene der, men tviler på det hjelper å syte for å få det gjort.

Lenke til kommentar

Hvis du er kjent med VG Diskuter så kan du jo se hvor mye brukt graviditetsforumet er. Men det er kanskje også en manneguide?

Er mengder av temaer her som jenter har interesse for. Horoskop hadde blitt ganske søkt, hehe :D

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor kvinneguiden har disse kategoriene og ikke dette forumet? hmm, kan det være for at det er typiske jenteinteresser kanskje??

Gapwick: nei nei, jeg mener at det kunne vært konkrete underkategorier eller kategorier!

Jajaja.. Det er no masse menn her og menn er jo en av de største jenteinteressene så det burde no holde i massevis

frem til du gidder å spørre noen om å få åpnet noe flere kategorier(om det er behov).

Snakk med noen moderatorer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...