Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter, hvor er dere hen i disse "likestillings"- debattene?

Anbefalte innlegg

Hvis du vil ha mer kvinnfolk i likestillings-debatter, pell deg til kvinneguiden! Det kryr av kvinnfolk og likestillingsdebatter der!

Balanse Nikken, balanse..Like mange av hvert kjønn er best eller at flest mulig stiller opp så det blir så rettferdig som man kan få det.. Og på et sted som kvinneguiden så er det åpenlyst at de fleste mannfolk ikke registrerer seg vet du..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Debatt trenger ikke være en kamp mellom to parter. Man kan fint diskutere betente emner uten å velge side, og jeg føler man har en litt feil tilnærming hvis man starter eller kaster seg inn i diskusjoner med det formål å skulle vinne over de som eventuelt står i opposisjon til ens egne meninger. Jeg føler denne tråden på mange vis oppfordrer jentene her inne til å velge parti (i dette tilfellet tilhørigheten til eget kjønn) over egne meninger, og det blir litt krampaktig om kvinnene her inne plutselig skal begynne slå ekstra hardt ned på mannssjåvinistiske troll bare for hevde sin egen tilstedeværelse her på forumet. Sjåvinistene er i mindretall, og det er andelen kvinner her inne også, og jeg synes derfor oppfordringen heller burde være å fortsette med konstruktiv og givende debatt selv i betente diskusjoner.

Lenke til kommentar
Ikke når man sier "det er så typisk jenter" når man er en jente selv! Når guttene tenker på det neste gang, så tenker de ikke "det er så typisk jenter.. åja, unntatt hun og hun også hun da" Så neste gang så kan det være hun selv som blir kommentert for å lage storm av ingenting, for hun lærer jo bort at jenter er slik! What goes around..

Hvis vi skal følge den der så kan vi jo aldri si noe negativt om vårt eget kjønn ;)

Lenke til kommentar
Prøv å vær jente i en tråd der det kommer påstander som :

Dersom gutten ikke vil ha barn, kan han be jenta ta abort. Hvis hun ikke tar abort får hun ta konsekvensene av det selv og gutten bør slippe å betale bidrag.

Og i samme tråd hvor gutter nekter å tro at det for noen jenter ikke er et alternativ å ta abort, selv om man egentlig ikke føler seg klar/har lyst på barn.

Denne er litt intressant. Er greit at gutten må betale bidrag om det ikke er gjort noen avtaler, men burde det ikke være muligheter for gutten å inngå en juridisk bindende avtale om å slippe på forhånd? Dvs det er ikke guttens intensjon å få et barn(sef. bør en jo da også bruke prevansjon)

Nå spørs det jo hvilke kvinner som ville gått med på en sånn avtale da eller om det ville vært greit.

Lenke til kommentar
Turtlis: Og hvis man argumenterer for at de er menn og ikke kan vite hvordan det er får vi tilbake : Har DU vært gravid? Vet DU hvordan det er :whistle:

Å herregud som jeg eide Turtlis sin påstand der. Smiler bare jeg tenker på det.

Ellers måtte jeg lese gjennom 150 innlegg for å være sikker på at det ikke har blitt skrevet enda. Here it goes:

Dersom dere ikke vil ha den negative oppmerksomheten dere føler dere får som jenter, så lag en ny profil der dere ikke poster bilder av dere selv eller nevner hvilket kjønn dere er (eventuelt velg 'gutt' som kjønn). Da vil de fleste anta at dere er gutter, noe som fører til at argumentene blir tatt mindre personlig uten påfølgende storm av motsvar.

Det er lett å gjøre, men kommer det til å skje? -Nei, for dere elsker oppmerksomheten dere får av 10-15 brukere hver gang dere skriver et innlegg med krass penn, og å argumentere med at dere er jenter der det gavner. Dette er fordeler dere bevisst har valgt, og det blir dermed lite gjennomtenkt å klage over situasjonen.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Jeg merker ikke så mye oppmerksomhet som jente her, men det er kanskje fordi jeg som sagt holder meg mest mulig unna menn vs kvinner debatten.

Uansett, jeg vet ikke om du har merket det, men de fleste av oss som er jenter her klager ikke over situasjonen. (jaok, relativt)

Endret av Capria
Lenke til kommentar
Jeg får kjappe meg å bli gravid, så jeg virkelig vet hva jeg snakker om. Man kan jo late som da, ved å skrive at jeg faktisk har vært gravid..eller noe.

Vi kvinner er veldig sensitive på dette området, fordi det er vi som går gravide. Det er vår "plikt" på jorden, å bære fram et barn. Bare se på hestene. Noen er rene avlsmerrer som gir avkom til firehundre tusen. Jeg tror hoppa vet litt mere om graviditet enn hingsten som bedekket henne :p

(jeg elsker å ta inn dyr som eksempel)

Hmm.. Er det da menn sin plikt å gjøre dere gravide? Håper ikke du venter på at to karer

skal komme med en mann til deg i bånd som skal bestige deg. Tenker også at den hingsten er

rimelig lei etter fire-hundre-tusen ganger, og vet hvor mye bal det er med hopper.

Regner med Linn_Christin mente det med manne deng i en spøkefull tone. Tviler på det ofte er nødvendig.

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar
Dorian: Gutter er bare ute etter en ting. Sant? Eller usant?

Det verste jeg vet er når jenter skal prøve å være bestis og "på lag" med gutta ved å komme med påstander om sitt eget kjønn. De lager jo bare enda mer fordommer for seg selv, eller tror de at de er et unntak? haha, ja få meg til å le :hrm:

Dette er det samme som å si "enten er du med meg, eller så er du med gutta". Du er ikke så mye bedre selv. Og fortsatt er du så opphengt i fordommer. Drit i fordommer, de er som regel negative og negative ting trekker selvfølelsen ned på sikt hvis man tar det til seg.

Angående husarbeid så kjøpte jeg meg fri fra det. Hvis begge har jobb så burde det gå greit å spleise på regninga. Da har man mer tid til andre ting, og slipper å stresse tanken med at "nå er dette skittent, og her er det rotete", fordi man vet noen kommer og fikser det likevel. Absolutt en god investering.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Men hvorfor må det være balanse? Det er ikke balanse på kvinneguiden, men ingen som syter over det der.

Skal du begynne å innkvotere kvinner til diskusjon.no nå og? xD

Det er helt greit for min del at det innkvoteres flere kvinner her.

Lenke til kommentar

Er de noe jeg ikke vil ha inn her, er det de gale buruglene fra kvinneguiden. Der diskuterer de ikke, de er mest opptatt av å slenge dritt om hverandre som gjest, selv om det er åpenbart for enhver med en halv hjerne hvem det er som skriver.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...