Capria Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Jeg ser bare ingen grunn til å delta i en diskusjon som bare blir drittslenging til slutt, for det er slik de alltid utvikler seg. Hvis folk har lyst til å bitche i evigheter om at jenter er whinete og gutter er teite må de gjerne gjøre det, men jeg ser som sagt ingen grunn til det. Det er bare bortkastet energi å krangle med kverulanter som aldri ser to sider av samme sak. Edit: Og hvorfor er det viktig å delta i en diskusjon som egentlig ikke er en diskusjon i det hele tatt? Endret 14. mars 2009 av Capria Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Edit: Og hvorfor er det viktig å delta i en diskusjon som egentlig ikke er en diskusjon i det hele tatt?Det er jo et problem med hele samfunns-kategorien. De aller fleste er ikke ute etter å diskutere, men å ha rett. Det er i og for seg naturlig nok, problemet kommer når man av den grunn ikke er villig til hverken å se eller å imøtekomme noe den andre parten sier. @Melisma. Det var absolutt ikke meningen å legge skylden på deg for at jentene her ikke deltar. Det skyldes mer klimaet i trådene tror jeg - Som Capria sier over her:hvorfor er det viktig å delta i en diskusjon som egentlig ikke er en diskusjon i det hele tatt?" De fleste er mer opptatt av å "ta" deg, enn av å diskutere med noen de egentlig er "passe enige" med. Selv om det siste hadde vært mer fruktbart. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Det viktigste er ikke å vinne, men å delta. Men det er tydeligvis vanskelig for jentene her inne. Ærlig talt, da. Hvor var du i "Hjelp, jeg hater kvinner"-debatten? Det var fint få andre jenter enn meg der, men jeg løper da ikke rundt og surver om det av den grunn. Ja, det er få jenter i likestillingsdebattene. Selv er jeg feminist, men jeg kjenner få jenter som egentlig bryr seg en halv faen om likestilling. Guttene bryr seg minst like mye, om ikke mer, og det er nok ofte fordi de begynner å føle at likestillingen går på bekostning av deres rettigheter som hankjønn. Jeg føler jeg har diskutert likestilling daglig i flere år, og jeg begynner å bli god og lei av å repetere meg selv hele tiden, og stadig få de samme "hva med førstegangstjenesten"-argumentene tilbake. Jeg hopper inn i debatten der jeg blir provosert, men når man har hatt den samme diskusjonen 150 ganger før, skal det en del til før man gidder å engasjere seg. Jeg diskuterte likestilling og feminisme så intenst på mitt forrige forum, at jeg hele forumet nærmest splittet seg i to, og det er fortsatt utrolig dårlig stemning der. Det var i desember. Det irriterer meg også at man blir revet i fillebiter om man uttaler seg mot strømmen i en slik debatt, og at mange gutter mister all form for humor og evne til å se saken fra en annen vinkel. Så har du dem som ikke bidrar med en drit, men bare henger etter de krasse guttene, og kommer med oppmuntrende ord. "Stå på, gutta! Ikke la jentene vinne!" Tullete. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Til alle i denne tråden: Hva er det mest sannsynlig at man leser: Stå på, gutta! Ikke la jentene vinne! Stå på, jenter! Ikke la guttene vinne! Finnes det en gutt i verden som sier "Stå på gutta"? Kanskje en homofil håndballkommentator? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Nå er det ikke kun meg og deg som er jenter her, så den mld var ment til de jentene som ikke sier et pip omtrent. Som de også har innrømmet her. Pluss at det var et svar til NgZ sin respons. Men men, det er opptil enhver såklart. Det startet bare med at jeg aldri så andre jenter i trådene og lurte på hvorfor de ikke ble med, og nå vet jeg svaret. So, there we go.. Nå skal jeg på fest snart, og jeg akter å starte en stor diskusjon på vorset Nå vet jeg at kveldens topic blir likestilling. Endret 14. mars 2009 av Melisma Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Til alle i denne tråden: Hva er det mest sannsynlig at man leser:Stå på, gutta! Ikke la jentene vinne! Stå på, jenter! Ikke la guttene vinne! Finnes det en gutt i verden som sier "Stå på gutta"? Kanskje en homofil håndballkommentator? Thank you for proving my point. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Svake argumenter blir møtt av motstand fra slemme gutter? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Svake argumenter blir møtt av motstand fra slemme gutter? Nei: [...]og at mange gutter mister all form for humor[...] Lenke til kommentar
GardinFantomet Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Svake argumenter blir møtt av motstand fra slemme gutter? Nei: [...]og at mange gutter mister all form for humor[...] Haha, ja, noen av oss har en tendens til å tenne på alle pluggene veldig hurtig! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Svake argumenter blir møtt av motstand fra slemme gutter? Nei: [...]og at mange gutter mister all form for humor[...] Jeg som til og med var humoristisk i min post? Tsk. Men det er klart, når man angriper gutter og en gutt svarer så tar han neppe lett på det, er jo gjerne sånn når man føler seg truffet eller urettferdig behandlet. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg ser på meg selv som et individ, og ikke legger meg i bås som "jeg en stakkars kvinne vs. de store slemme guttene". Så når de guttene syter om jenter ditt og jenter datt så føler jeg ingen behov for å forsvare noe som ikke angår meg - fordi jeg er et individ og ikke en av de mange som guttene diffust henviser til. Og det er veldig typisk kvinnfolk å lage storm i et vannglass. Som denne tråden her, jeg syns dette er bare tull. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Du kan ikke se på deg selv som et individ, du ER et individ skjønner du.. Og det er ingen som setter seg i offer-båsen bare fordi man er dritlei av at gutter slenger med leppa om jenter. Det er frekt og uhøflig og respektløst, og om ingen slår tilbake på det så er det et budskap om at man tolerer det. Men for all del, du får tycka hva du vil! Ps. Du er ikke akkurat med på å stoppe disse fordommene ved å si "det er så typisk kvinnfolk å lage bråk om småtteri" når du er jente selv.. Da sier du at du også pleier å lage storm i vannglass da jo. I andre sine øyne såklart. Endret 14. mars 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Gutter pleier å like fotball. Jenter pleier å overdrive. Det trenger ikke være usant bare fordi det er en fordom. Lenke til kommentar
GardinFantomet Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Helt riktig, Dorian! Problemet med "likestilling" så i måte er jo at man skildrer denne forskjellen som noe negativt. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Du kan ikke se på deg selv som et individ, du ER et individ skjønner du.. Og det er ingen som setter seg i offer-båsen bare fordi man er dritlei av at gutter slenger med leppa om jenter. Det er frekt og uhøflig og respektløst, og om ingen slår tilbake på det så er det et budskap om at man tolerer det. Men for all del, du får tycka hva du vil! Ps. Du er ikke akkurat med på å stoppe disse fordommene ved å si "det er så typisk kvinnfolk å lage bråk om småtteri" når du er jente selv.. Da sier du at du også pleier å lage storm i vannglass da jo. I andre sine øyne såklart. LOL, lukter det surt her eller? Hvorfor skal jeg være så ihuga på å overbevise hva andre syns gjennom argument ditt og argument datt? Folk her kjenner meg ikke, de vet ikke hva jeg jobber med, men om de visste det så ville handlingene mine og mine oppnåelser talt for seg selv. Apropos storm i et vannglass, det er ikke jeg som driter meg ut med å lage en slik tråd Det er noe som heter å drite i hva andre syns og sier om deg, fokuser på det du oppnår og målene dine. Og jeg gir ganske stor dose faen i fordommer. At du føler så innmari trang til å overbevise verden så er det ditt problem. Jeg ble tilfeldigvis tildelt X kromosomer da jeg ble født, men det betyr ikke dermed at jeg gidder å være med på denne galskapen av et teit korstog som sånne som deg kun bryr seg om. Husk at så lenge du bryr deg om og tar inntil deg hva folk slenger med leppa så kommer du ikke særlig langt. Ha fokus ffs. De største personene innen vitenskap hadde skrullete teorier som folk lo av, og hvis de tok ting like ille opp som du gjør så ville de ikke vært like store i historiebøkene. Kall meg gjerne kynisk, siden jeg gir stor dose faen og kun bryr om min egen utvikling og karriere...og familien og venner og bikkja og samboeren da LOL. Men altså jeg gir faen i hva folk som ikke kjenner meg syns. Hvem faen er dem liksom Men om familie og venner sier at noe jeg gjør er galt å lytter jeg, fordi de står meg nær ikke sant. Men folk som jeg ikke kjenner som bare kommer og prater piss det orker jeg ikke. Livet er for kort All love to my family and friends. Peace and big up yourself. Endret 14. mars 2009 av morningstar665 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Dorian: Gutter er bare ute etter en ting. Sant? Eller usant? Det verste jeg vet er når jenter skal prøve å være bestis og "på lag" med gutta ved å komme med påstander om sitt eget kjønn. De lager jo bare enda mer fordommer for seg selv, eller tror de at de er et unntak? haha, ja få meg til å le Endret 14. mars 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Det går jo fint an å mene at kvinner/jenter ofte gjør en stor greie ut av små ting, uten at man selv er som man beskriver? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Dorian: Gutter er bare ute etter en ting. Sant? Eller usant? Jeg kan gå med på følgende: Gutter flest er bare ute etter en ting. Svært mange gutter er bare ute etter en ting. Nesten alle menn har ved et eller annet stadie i livet kun vært ute etter en ting. Jeg har selv hatt tider i mitt liv der jeg ikke har vært det, men det er det jeg er ute etter nå. (: Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Ikke når man sier "det er så typisk jenter" når man er en jente selv! Når guttene tenker på det neste gang, så tenker de ikke "det er så typisk jenter.. åja, unntatt hun og hun også hun da" Så neste gang så kan det være hun selv som blir kommentert for å lage storm av ingenting, for hun lærer jo bort at jenter er slik! What goes around.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg