TheMartine Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Ehr...jeg gidder altså ikke lese denne tråden mer enn nødvendig, men må bare si at jeg har deltatt i likestillingsdebatten der jeg har funnet det nødvendig. Når det er sagt, har jeg allerede hatt en lang og god diskusjon om nøyaktig det samme i "Jeg hater kvinner"-tråden, så jeg gidder faktisk ikke gjenta meg selv i det uendelige. Var forresten ikke mange andre jenter i sikte der heller, men det synes jeg var like greit, så er det ingen til å forkludre budskapet, høhøhø :b Lenke til kommentar
Capria Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg er lei alt som minner om likestillingsdebatter så jeg holder meg på god avstand. Ikke fordi jeg er redd for å diskutere på et mannsdominert forum, eller fordi jeg ikke har argumenter. Jeg er bare møkklei hele temaet. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Ja, de som tror at denne tråden er for at jenter skal se ut som små hjelpesløse lam, de får bare tro det. Kanskje vi gjør oss slik ved å ikke delta? Når jenter holder seg helt tause, så gir man vel ut et budskap om "stakkars oss, vi tør ikke slåss mot dere engang" Men det er vel det at jentene her ikke gidder rett og slett ja. Good to know. Hvis man leser topicen, så ville jeg ha svar fra jenter, fordi jeg lurte på hvor i all verden dere jentene var. Nå kommer de frem en etter en, med forskjellige grunner til at de ikke deltar. Jeg ville bare få det bekreftet. Det går an å stille opp selvom vi er få. Og jeg nekter å godta det stempelet om offer-rollen. Det er en vridning av hele greia. Faktum er at vi er få, sånn er det bare. Og bare sånn i farta, er det ikke litt trist at guttene her selv må stå for debatten om kvinner og menn? Er ikke det litt...trist? Synes nesten litt synd på guttene jeg nå.. Endret 13. mars 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Og bare sånn i farta, er det ikke litt trist at guttene her selv må stå for debatten om kvinner og menn? Er ikke det litt...trist? Synes nesten litt synd på guttene jeg nå.. Det er ikke akkurat tilfelle, og spesielt trist ville det vel ikke vært uansett. Begge kjønn er som regel representert, og du er jo mer enn gjerne med. Vi hannkjønn kan fint diskutere oss i mellom, men det skader da ikke med kvinnelig input Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Vi er jo her. Vi skriver våre innlegg og får sagt det vi føler. Men at du skal få en følelse at vi "kjemper likt i mot" så må vi enten bli like mange gutter som jenter på forumet, eller så må jentebrukerne gjenta seg til det uendelige og skrive hundre like innlegg. Ingen av delene er noe jeg ønsker. Samt så vil jeg si at vi har alle våre meninger og jeg vil helst bli tolket ut i fra dem og ikke om jeg er jente eller gutt. Om du føler du er aleine på denne "kampen" mot gutta. Så er det kanskje rett å slett fordi vi ikke er enig med deg. Det er ingen automatisk sammenheng mellom kjønn og like meninger. Tråder som gjelder en rekke kvinnespørsmål viser jo klart dette. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hvilke likestillingsdebatter er det egentlig snakk om? Jeg gidder ikke å bruke fritida mi på og sitte og tale kvinnenes sak over nettet. Ærlig talt. For alt hva jeg veit så kan det hende jeg er mer enig med gutta også Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Prøv å vær jente i en tråd der det kommer påstander som : Dersom gutten ikke vil ha barn, kan han be jenta ta abort. Hvis hun ikke tar abort får hun ta konsekvensene av det selv og gutten bør slippe å betale bidrag. Og i samme tråd hvor gutter nekter å tro at det for noen jenter ikke er et alternativ å ta abort, selv om man egentlig ikke føler seg klar/har lyst på barn. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Vi vet mere om gravidtet og alt det positive/negative rundt det, enn det andre kjønnet. Men det virker som om det er mannfolka som føder og evt måtte gå igjennom en abort. De snakker hvertfall veldig høyt om det, uten å ha særlig snøring. Når en MANN mener at det burde vært fri abortgrense, så sier det seg selv at de ikke har mye i topplokket. Hva skal de gjøre hvis de vil ta abort i 8 måned? Kakke ungen i bakhodet og slenge den i søpla??? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Flere kvinner på forumet hadde vært fint. Får ikke vi "guttene" våre mindre heldige meninger utfordret kan de bli sterkere enn godt er. Men jeg gidder sjelden gå til angrep på bevisst tåpelige, sjåvinistiske utsagn. Folk som er ute etter å provosere (det er jo utvilsomt morsomt å erte jenter av og til) er det som regel best å overse. "Den som tier samtykker" er en klisjé som passer dårlig gitt et forum hvor mange skriver innlegg fordi det morer dem, og altså unngår å besvare usakligheter med flere usakligheter (med mindre det er morsomt der og da). Endret 13. mars 2009 av Cyberfrog Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg forstår at guttene tenker slik. De har liksom ingenting de skulle ha sagt når det kommer til den saken, noe som i og for seg sier seg selv også. Selv om jenta har lyst til å beholde barnet, så er det ikke sikkert at gutten føler seg moden nok til å ta det ansvaret, men selvfølgelig - da burde de ikke ha vært intime i det hele tatt. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Selvfølgelig tenker de slik. Det hadde jeg også gjort, visst jeg ikke hadde hatt noe jeg skulle ha sagt Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Turtlis: Og hvis man argumenterer for at de er menn og ikke kan vite hvordan det er får vi tilbake : Har DU vært gravid? Vet DU hvordan det er Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jeg får kjappe meg å bli gravid, så jeg virkelig vet hva jeg snakker om. Man kan jo late som da, ved å skrive at jeg faktisk har vært gravid..eller noe. Vi kvinner er veldig sensitive på dette området, fordi det er vi som går gravide. Det er vår "plikt" på jorden, å bære fram et barn. Bare se på hestene. Noen er rene avlsmerrer som gir avkom til firehundre tusen. Jeg tror hoppa vet litt mere om graviditet enn hingsten som bedekket henne (jeg elsker å ta inn dyr som eksempel) Endret 13. mars 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Det fins ikke absoluter, kansje i fremtiden er det helt greit å kaste barn på opptil 1 år i kontainern. Små barn har faktisk ikke utviklet de kvaliteter vi tilegner mennesker. Dermed har man ikke andre argumenter en hva barna vil bli i fremtiden for å forsvare dem. Sammenlign dem med en hund eller noe enda mindre "verdifult". Så tenk på hva som skal til for at vi dreper dem og hva rettigheter de har. Lenke til kommentar
epicmeg Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Vi orker ikke å delta fordi vi vet vi er noen vidunderlige vesner. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Turtlis: Og hvis man argumenterer for at de er menn og ikke kan vite hvordan det er får vi tilbake : Har DU vært gravid? Vet DU hvordan det er Det er jo faktisk et knallsterkt argument. Jeg vet ikke mer om hvordan ballekreft er enn deg fordi jeg er mann. Hvis man faktisk har vært gjennom en abort så må man gjerne dele de erfaringene, men at kvinner bare automatisk kan trumfe menn med kjønnskortet er meget svakt. Lenke til kommentar
Capria Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 På samme måte synes jeg ikke det er et bra argument å si at man "bare" kan ta abort. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 På samme måte synes jeg ikke det er et bra argument å si at man "bare" kan ta abort. Det er vel egentlig ikke et argument, mer av et synspunkt basert på at man selv ikke ser på abort som noe forferdelig. Det er klart at det ikke er bare bare, men i en diskusjon mellom to stykker som ikke har hatt abort synes jeg ikke den ene parten stiller sterkere fordi de kan få det. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Men menn har fortsatt bedre forutsetninger for å forstå hva testikkelkreft vil innebære, IMHO. Vi kan relatere bedre til det rett og slett fordi vi har baller. På samme måte vil sannsynligvis kvinner ha et "nærere" forhold til abort og graviditet fordi de kan bli gravide, og kan stå ovenfor det valget. Samtidig så er det jo litt artig å bruke det som et argument for at man vet best - at man kan komme til å oppleve det en dag. Skal man sette seg opp på sin høye hest, bør man ha litt mer å fare med enn som så. Forøvrig er det veldig merkelig at menn skal betale for barn de aldri ønsket å få, fordi sæden deres var involvert. Det hørte hjemme i en tid da ingen snakket om sex, og man kunne lure tjenestejentene til sengs ved å si at "du blir ikke gravid hvis vi gjør det stående/du er øverst/det er fullmåne." Det er nå en gang sånn at man risikerer forskjellige ting når man er gutt og jente og har sex. begge risikerer kjønnssykdommer, jenta risikerer i tillegg og bli gravid. Jenta kan da enten beholde barnet eller ikke. Gutten har ingen rettigheter eller muligheter i det henseendet. Da burde det følge at han ikke har noen plikter heller. Men akkurat det finnes det en eviglang tråd om her inne allerede. Red: Litt mer om trådens opprinnelige topic: Jeg savner flere kvinner i debatten. Samtidig så skjønner jeg at de ikke deltar. I tråden om likestilling f.eks. ar det flere jenter som sa sin mening. Da ingen gutter var uenig med dem, fikk de liten oppmerksomhet fra oss, og da de ikke støttet Melismas korstog mot den onde mannerasen, fikk de ingen oppmerksomhet av henne heller. Deres mening blir på en måte borte i mengden. Problemet blir at debatten om kvinne/menn-spørsmål egentlig aldri finner sted. De utarter seg alltid til en Melisma vs røkla-diskusjon, der sak er mindre viktig enn den ene sidens behov for å holde for ørene og rope "lalalala" og gjenta seg selv til det kjedsommelige, uten å være i nærheten av å prøve å føre en fornuftig diskusjon, og den andre partens behov for å påpeke at den ene parten holder seg for ørene og roper "lalalala" og gjentar seg selv til det kjedsommelige, uten å være i nærheten av å prøve å føre en fornuftig diskusjon. Endret 14. mars 2009 av NgZ Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Jenter stiller ikke noe sterkere i abort debatten enn gutter. Egentlig så er det jo jenta som har fulle ansvaret på å bli gravid eller ikke. Det er ingen som tvinger en jente til å IKKE ta angrepiller eller p-piller liksom. Det er noe hun velger helt selv. Og selvom jeg er jente, så kan ikke jeg si hvordan det er å være gravid eller ta abort selvom jeg har en livmor i magen. NgZ: Det er ikke mitt problem at jentene her dukker opp med ett innlegg også forsvinner de! De sier ikke noe som jeg er uenig i, bare det at de ikke gidder å bli værende i tråden. Hvis de vil ha oppmerksomhet rundt sin mening, så må de jo delta! De sier jo selv at de ikke gidder! Det er fader ikke min feil at de er giddaløse og/eller at de ikke vil bli kjørt over av guttene Det viktigste er ikke å vinne, men å delta. Men det er tydeligvis vanskelig for jentene her inne. Endret 14. mars 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg