Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter, hvor er dere hen i disse "likestillings"- debattene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du skal dra inn mine utsagn mot de uføre som jeg også sa unnskyld for at jeg tok litt hardt i, ja da synes jeg du griper noe veldig etter strå fargoth.
Det skal jeg ikke nekte for, jeg følte bare et sterkt behov for å uttrykke min forakt for flere av de holdningene som ble utvist i den tråden. Selv avsto jeg fra å delta i debatten da jeg ble såpass sint at jeg ville hatt vansker med å holde meg saklig. Poenget er at jeg anser det som å tale med to tunger dersom en forventer seriøse henvendelser i debatter som rammer en selv, men ikke klarer å utøve dette ovenfor andre. Debatten om uføre er bare en av mange debatter opp igjennom hvor dine utsagn har fått meg til å steile.

Og jeg føler fortsatt at den som tier samtykker, og det går fullt mulig an å slå ned på fordommer ved å være saklig, så dere som er så ordentlige og saklige og modne synes jeg så absolutt burdte slå ned på dette, hvis ikke så er dere enige i mine øyne, bare at dere ikke sier det høyt.
Dette er jeg helt enig i. Det gjelder forøvrig alle saker, ikke bare kvinnekampen. Men det går jo også begge veier. Hvor var dere jenter i alle debattene om farskapssaker og menns rettigheter når kvinner velger å bære frem barn uten mannens samtykke? Jeg ser argumentet om at dere er langt færre enn andelen menn her inne, men ellers i samfunnet er dette kamper som det stort sett bare er menn som kjemper for. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Bra du kjenner deg litt igjen ihvertfall selvom du selvsagt ikke er enig..

Den dagen en gutt her på dette forumet står opp for jenter og slår tilbake på sjåvinistene, er den dagen jeg får respekt for vedkommende.

Det er den samme dagen ingen av guttene har reskekt for vedkommende ;)

Lenke til kommentar
Jeg ser omtrent ikke snurten av dere..! Har dere ingenting å si om eller for deres eget kjønn? Nå om dagen florerer forumet med masse "kvinner er den store stygge ulven"- tråder, og der sitter guttene og klager om det ene og det andre, og maler kvinnen slem og sleip, og ingen er der for å si dem imot!

Sier ikke at jenter her skal være enig med hva jeg mener, absolutt ikke. Bare lurer på hvorfor dere ikke viser dere..

Det er (som du sikkert har merket) helt umulig å diskutere "kvinnesak" i dette forumet. Jeg har den siste tiden kastet meg baklengs inn i et par "stygge" diskusjoner med gutter her inne, og jeg må helt ærlig si at jeg ikke synes det er gøy å skulle forsvare min side av saken, når det er 50 stk som synes jeg tar feil og er ei dum hore med alt for vidt underliv ( ja det er slikt man må tåle å bli kallt dersom man har en ærlig mening som guttene her inne ikke liker) . Og ja.. det er like artig hver gang jeg får kastet etter meg at jeg er blond. Spesielt siden jeg ikke er blond, men bare har et bilde der jeg er blond knyttet til brukeren min

Lenke til kommentar
Hvor var dere jenter i alle debattene om farskapssaker og menns rettigheter når kvinner velger å bære frem barn uten mannens samtykke?

Jeg var der! I en av debattene støttet jeg guttene på at det er jenta som har fulle ansvaret over at en graviditet skjer, og dette har jeg også en egen tråd om, om jeg ikke husker feil. Og at disse jentene burdte vite bedre og ikke utnytte guttene på den egoistiske selviske og uansvarlige måten. Så det støtter jeg guttene 100%.

Men jeg kan ikke støtte guttene i at de skal få stikke av fra barnet, i slike tilfeller så må gutten ta konsekvensene for jenta sin avgjørelse. Barnet er det viktigste prøvde jeg og forklare, men neida, den gikk ikke hjem hos de fleste guttene der gitt! Og da ble jeg liksom "fienden" igjen.. Go figure..

Mest mulig rettferdighet er det jeg vil se. Uansett hvilket kjønn som må vike eller gå foran.

Lenke til kommentar
Og ja.. det er like artig hver gang jeg får kastet etter meg at jeg er blond. Spesielt siden jeg ikke er blond, men bare har et bilde der jeg er blond knyttet til brukeren min

En ide kan jo være å bytte avatar :p

Jeg fikk her om dagen høre at jeg så maskulin ut :rofl: Dette var i en usaklig setting. Rapporterknappen er en fin ting når det kommer til personangrep.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Grunnen til at jentene ikke tørr å stikke fram hode i likestillingsdebattene er det to grunner til og det er:

1. Guttene har så saklig og godt argumenter som f.eks. sitater fra hvordan skolesystemet skal legges opp. Jenter skal ha fordeler og såkalte "jentepoeng". De kan ikke komme å si - Men hei, det er da guttepoeng også, så det er helt likt! For guttepoeng eksisterer ikke. Kort sagt, lite vits i å forsvare en sak som man selv ser er feil etter enkel logikk.

2. Stikker man fram nesen så bør man sørge for å være flink til å uttrykke seg, for vært minste setning blir gransket.

Lenke til kommentar

Bytte nei! Det er jo like artig hver gang :D

Nei, her nytter det ikke å komme med meningene sine dersom de ikke matcher meningene til gutta her inne.

Sier man at en penis på 12 cm ikke er stor nok har man alt for vid vagina

Sier man at fleshlight er ekkelt/pinlig er man et troll og motstander av likestilling

Sier man at man ikke synes gutter med rødt hår er tiltrekkende er man rasist

Og vær forsiktig med å si til guttene at ONS-Forsikring er en tåpelig ide...

EDIT: Wisd0m : Jentepoeng??? Aldri hørt om. Og ja, man må vokte sine ord (og avatar) om man skal være uenig med guttene her inne.

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar

Ja, her på forumet er det tydelig at i slike debatter så blir de 1-(2) aktive jentene sine setninger plukket fra hverandre, bagatellisert, tråkket på , latterliggjort og vridd om og ødelagt av guttene i tråden. Mens en gutt kan komme med en helt latterlig påstand og ingen av guttene rører han!

Er det rart jeg har null respekt for de jeg diskutere med da eller? Nei..

Håper dere er mere "gentlemenner" irl enn dere er her ihvertfall.. :hrm: For her er det ingen å skryte av på det området. Og det er skuffende.

Lenke til kommentar
Hvor var dere jenter i alle debattene om farskapssaker og menns rettigheter når kvinner velger å bære frem barn uten mannens samtykke?

Jeg var der! I en av debattene støttet jeg guttene på at det er jenta som har fulle ansvaret over at en graviditet skjer, og dette har jeg også en egen tråd om, om jeg ikke husker feil. Og at disse jentene burdte vite bedre og ikke utnytte guttene på den egoistiske selviske og uansvarlige måten. Så det støtter jeg guttene 100%.

Men jeg kan ikke støtte guttene i at de skal få stikke av fra barnet, i slike tilfeller så må gutten ta konsekvensene for jenta sin avgjørelse. Barnet er det viktigste prøvde jeg og forklare, men neida, den gikk ikke hjem hos de fleste guttene der gitt! Og da ble jeg liksom "fienden" igjen.. Go figure..

Og her er jeg helt enig med deg, og jeg vet jeg jeg som mann ikke er alene om det. Problemet som man kanskje begynner å ane konturene av her, er at det samme diskuteres i en ny tråd nærmest ukentlig. Det blir helt umulig for både dere og meg å delta i alle sammen, og det er kanskje grunnen til at jeg aldri har sett snurten av hverken deg eller Linn i tråder som omhandler dette temaet.

Ja, her på forumet er det tydelig at i slike debatter så blir de 1-(2) aktive jentene sine setninger plukket fra hverandre, bagatellisert, tråkket på , latterliggjort og vridd om og ødelagt av guttene i tråden. Mens en gutt kan komme med en helt latterlig påstand og ingen av guttene rører han!
Jeg ser ikke at du og Linn_Christin rører hverandre når dere kommer med forkastelige utsagn, selv i de samme trådene. (Se samme tråd som nevnt tidligere.) Jeg støtter mange av deres uttalelser og meninger, selv i debatter som gjelder forholdet kvinne/mann, men jeg mener helt objektivt at dere begge noen ganger poster mindre gjennomtenkte utsagn som følgelig terger på seg mange sterke og motsatt rettede meninger. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Kan du finne guttepoeng der gutter er underrepresentert? Ta en titt på sykepleier studiet f.eks, du får ikke ekstrapoeng får å være gutt der.

Jeg er ganske sikker på at det er noen studier der gutter får ekstrapoeng. Hvis jeg ikke tar helt feil så var veterinær en av dem.

Litt festlig det du sier Melisma, om at ikke nok jenter deltar. Jeg kjørte en diskusjon for et par dager siden om akkyrat dette og da var det jentene som var aktive. Det virka som om guttene ikke brydde seg en gang. Men så var jo dette med klassen, og der er jo ikke jentene like underrepresenterte som de er her på forumet.

Lenke til kommentar

Wisd0m: Nå er ikke dette ment for å bli enda en likestillings-tråd i den forstand, så ikke kapre trådens egentlige budskap/spørsmål da. Det finnes nok av steder der man kan diskutere kvotering osv. Men bra at endelig ei annen jente er med på å diskutere.

fargoth: Jeg vet bare at så lenge det finnes slike tråder, ja da er jeg å blir sett i en av de ihvertfall. Jeg er under den oppfatning at ihvertfall 1 person med livmor i magen, burdte være med å delta.

Og om en jente kommer med våsete utsagn , ja da tar det meg ikke fem øre for å slå ned på henne og si meg uenig. Hvis det er en spesiell uttalelse du vil kommentere og som du synes andre jenter burdte ha kommentert, ja så står du fri til å linke.

Og som sagt, jeg synes deltagelsen er forståelig dårlig blant jenter, men allikevel synes jeg de burdte stå for hva de mener selvom det kommer en gjeng sultne ulver etter dem. Tror det er flere gutte(valper) på dette forumet som trenger å se andre jenter enn meg som slår tilbake på fordommene. Til og med jeg begynner å bli lei av å se nicket mitt i trådene, og da er det ille..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Nei, her nytter det ikke å komme med meningene sine dersom de ikke matcher meningene til gutta her inne.

Sier man at fleshlight er ekkelt/pinlig er man et troll og motstander av likestilling

Personlig kunne jeg ikke tenke meg å plumpe ut med slike påstander, så ikke alle guttene her er som du beskriver.

Lenke til kommentar
Og om en jente kommer med våsete utsagn , ja da tar det meg ikke fem øre for å slå ned på henne og si meg uenig.

Så du syns ikke utsagnene til Linn_Christin er våsete altså:

EDIT: Wisd0m : Jentepoeng??? Aldri hørt om. Og ja, man må vokte sine ord (og avatar) om man skal være uenig med guttene her inne.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at hun overdriver og generaliserer. Skulle vært føre var der kanskje ja, men tok det ikke så veeeldig seriøst og at guttene her ble sånn kjempe støtt av det, men men..

Og hva med deg?

Fordi kvinner foretrekker å ledes/organiseres enn å ta standpunkt alene mot overmakten.

Synes du dette er flott skrevet? Eller er det våsete?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

jeg har heller ikke skrevet at jeg slår ned på andre gutters våsete utsagn. hvis andre gutter kommer med dumme utalelser får de stå for det selv.

Og ja jeg syns at godot sitt utsagn er våsete og dummt (men det får han som sagt stå for selv (de fleste sjønner jo at dette er et dummt og våsete utsagn og jeg har ikke noe spesiellt behov for å kommentere det))

Akkurat som hvis noen f.eks sier at "alle kvinner er stokk dumme" eller "alle negere er kriminelle voldtektsmenn" så gidder jeg heller ikke å kommentere dette, for alle ser jo at det er latterlige, dumme og våsete utsagn.

Så du får vel kansje ta det som et (veldig rart) komplement at jeg har svart på noen av utsagnene dine melisma ;) For det viser ihvertfall at de ikke er komplett våsete eller dumme (selv om de ikke nødvendigvis er riktige (media kommer jo med så mye feministpropaganda at alle og enhver kan bli lurt))

Og jeg hadde antageligvis aldri kommentert Linn_Christin sitt inlegg heller hvis det ikke var for å illustrere at du ikke var helt oppriktig når du komm med utalelsen om at du slår ned på alle våsete inlegg jenter kommer med.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Virker som at det kun er meg som er oppdratt til at den som tier, samtykker. Fordi jeg vet at folk der ute babler mye tull og som tror at det har rett fordi ingen sier dem imot og setter dem på plass.

Men det er jo selvsagt enklere å gi blaffen i å "slåss" for de "svake" når en ikke er i samme båten som dem. Men kommer noen om vås om gutter, ja da slår dere plutselig tilbake! Merkelig det greiene der.. Eller kanskje ikke så merkelig allikevel!

Lenke til kommentar
Så du syns ikke utsagnene til Linn_Christin er våsete altså:

Jeg er ikke enig med alt det hun sier, i sine diskusjoner, men at hun kommer med våsete utsagn synes jeg er litt å ta i.

Jeg ser ikke "våset" når voksne folk deler sine meninger. Men du har jo de som virkelig glimter til, og kommer med fantastiske meninger og tørre argumenter.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Melisma da, jeg syns du har blitt flinkere til å diskutere opp gjennom tiden jeg. Du har f.eks lært deg å kreve beviser ;p

Men, første bud for diskusjon:

Aldri gå inn i en diskusjon med følelser. Når man er emosjonell skygger logikken banen

--> Man tenker ikke gjennom argumentene sine, man ser ikke klart hva motparten sier.

2. bud:

Vit hva du vil. Diskuterer du for å vinne, eller diskuterer du for å bli mer opplyst?

Seff det er sykt morro å knuse motpartene i diskusjon, men, man skal som regel ha holdningen om at man diskuterer for å lære. Dessuten, har man ikke som mål å vinne, kan man heller ikke tape.

3.

Melisma! Aldri ta noe som blir sagt på internett seriøst. Å hisse seg opp over hva noen skriver på et internettforum er bare bortkastet energi. Hva hjelper det for?

Jeg er glad du er her på diskusjon.no jeg, Melisma. Selv om jeg er uenig i omtrent alle dine synspunkter. Men, du bidrar med underholdning og jeg synes du virker koselig :)

Dog, hadde det vært awesome hvis du ble flinkere til å diskutere.

Jeg setter pris på en god diskusjon :)

Lenke til kommentar

Dette er ikke akkurat en jentesak, du var alene både blant gutter og jenter i å mene dette. Sexleker for kvinner er bra, sexleker for menn er dårlig - hvorfor det er sånn forsøkte du ikke å forklare. Jeg har hatt en del kontroversielle meninger på dette forumet, men jeg har aldri klaget på noe så generelt som kjønnet som grunnen for det når jeg er klar over at meningen min faktisk er veldig kontroversiell.

Når det gjelder penisstørrelse så hadde du helt rett, mens ONS-forsikring var mer et forsøk på å se hvordan man ville motargumentert det. Det var nok svært få som faktisk trodde at dette var noe som kom til å bli innført, men det var en interessant diskusjon om menns rettigheter og hvilke konsekvenser som kommer av de valgene man tar eller velger å ikke ta. Problemet var at motargumentene var "Dette er så åpenbart dumt at jeg ikke gidder å argumentere imot".

Når det gjelder tråden så forstår jeg egentlig ikke hva hun vil (hennes spesialitet), men hvis det er "gutter er duster" etterfulgt av "se på alle guttene som bekrefter at de er duster" så tror jeg virkelig ikke det hjelper saken. Det er mye menn misliker her i verden, men det er lite som de hater mer enn offerrollen enkelte hopper inn i.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...