Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter, hvor er dere hen i disse "likestillings"- debattene?

Anbefalte innlegg

Jeg ser omtrent ikke snurten av dere..! Har dere ingenting å si om eller for deres eget kjønn? Nå om dagen florerer forumet med masse "kvinner er den store stygge ulven"- tråder, og der sitter guttene og klager om det ene og det andre, og maler kvinnen slem og sleip, og ingen er der for å si dem imot!

Sier ikke at jenter her skal være enig med hva jeg mener, absolutt ikke. Bare lurer på hvorfor dere ikke viser dere..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, var det som var min mistanke.. At jentene ikke orker. Noe som er veldig synd men forståelig i mange tilfeller. Dette er et mannsdominert forum, og ett pip om guttene så er helvete løs, men om guttene piper om jentene, ja da er alle så enig så enig.. åååja da :roll: Det er så jævlig urettferdig!

Skulle ønske jentene som er her kunne vise seg litt mer.. Selvom vi er i mindretall.

Edit: Jeg har faen ikke sett en eneste gutt som har stått opp for kvinnene/jentene når noen har slengt dritt. Ikke en!! Som jeg har fått med meg ihvertfall.. :mad: Jeg blir provosert av sånt jeg altså..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Ja, var det som var min mistanke.. At jentene ikke orker. Noe som er veldig synd men forståelig i mange tilfeller. Dette er et mannsdominert forum, og ett pip om guttene så er helvete løs, men om guttene piper om jentene, ja da er alle så enig så enig.. åååja da :roll: Det er så jævlig urettferdig!

Skulle ønske jentene som er her kunne vise seg litt mer.. Selvom vi er i mindretall.

Edit: Jeg har faen ikke sett en eneste gutt som har stått opp for kvinnene når noen har slengt dritt. Ikke en!! Som jeg har fått med meg ihvertfall.. :mad: Jeg blir provosert av sånt jeg altså..

Da har du enten gått med skylapper, eller tatt dem for gitt, og det er synd. Jeg har sett en hel del.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å glimte til, i noen tråder. Men som oftes blir vi dominert av mannfolka, og resultatet av diskusjonen blir deretter. Vi må hele tiden forsvare oss, og får sleng usaklige argumenter etter oss -hele tiden. Man blir litt lei av slikt etter noen år på diverse fora ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget i å blande meg inn i sånne usaklige diskusjoner. For meg blir det tåpelig å bry seg om hva enkeltpersoner har å si om det motsatte kjønn, da vi jenter selv gjerne kan kalle alle gutter for løgnere og drittsekker i nedgangsperioder - Enda vi VET det ikke gjelder majoriteten. For min del har ikke dette noe med likestilling å gjøre.

Lenke til kommentar

Godot: finn dem og post dem her takk! hvis ikke så kan jeg ikke tro på deg.

Smurstafa: Men skjønner du ikke at det ikke hoder med ei jente i en tråd med 20 andre gutter? Tror du jeg har ork til å svare absolutt alle på milevis med innlegg? NEI, jeg har ikke det! Lett for dere å diskutere med meg, for alle dere har jo bare EN å diskutere imot! Mens jenta (eller i denne situasjonen, meg) blir sittende med massevis av henvendelser. Man blir så jævlig overkjørt på dette forumet når man står alene mot guttene i tråder, og er derfor jeg lurer på hvor i huleste det blir av jentene??

De er jo aktive mange andre tråder! Men er nok fordi de ikke vil ende opp som meg som lar meg lure og provosere, og som ikke klarer å holde meg unna.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hva det er vi skal diskutere? Er det den kollektive bitterheten mot kvinner her på diskusjon.no du ønsker å ta tak i? Selv om vi gjerne ikke roper høyest, finnes det flere av vi menn som tror på likeverd, balansert sameksistens og respekt for individuelle forskjeller. Som en oppfordring til de jentene som er her inne kan jeg bare si at dere burde strebe ekstra hardt etter å debattere velbegrunnet og saklig i alle diskusjoner, for dere står, ufrivillig eller ei, som representanter for deres eget kjønn. Jeg kan bare konstantere at noen av dere har en tendens til å komme med flåsete og ugjennomtenkte utsagn av og til, og det plukkes mye raskere opp enn når en kvisete konfirmant utbasunerer det samme. Ellers vil jeg bare uttrykke min entusiasme for de av dere som streber etter objektivitet og saklighet i betente diskusjoner, til tross for den overdrevne mengden flåseri dere ofte møtes med. Svar heller noen av dem med lange og konstruktive innlegg kontra alle sammen med tilsvarende flåser.

Lenke til kommentar

Edit: Jeg har faen ikke sett en eneste gutt som har stått opp for kvinnene/jentene når noen har slengt dritt. Ikke en!! Som jeg har fått med meg ihvertfall.. :mad: Jeg blir provosert av sånt jeg altså..

Ehm det er flere gutter som står opp for jentene. Hvis du ikke definerer stått opp for i ekstremistiske rettninger, da vet jeg ikke helt.

Lenke til kommentar

Jeg skal være ærlig, jeg har prøvd å lese innlegget ditt så godt jeg kan nå denne gang, selvom lange innlegg plager meg noe sinnsykt, for jeg klarer aldri konsentrere meg lenge nok til å lese dem ferdig og alt bare flyter i hverandre og jeg må lese hver setning opptil flere ganger for å få det med meg. Og ender opp med at jeg noen ganger gir opp med å lese videre også. Og når det da er 10 andre gutter som lesser på med lange innlegg så er det, ja, ikke gøy. Får ofte ikke med meg innholdet i hva som er ment å bli sagt. Og det i seg selv er jævlig irriterende for meg, og jeg blir enda mer irritert!!

Derfor hadde det vært greit å hatt flere jenter der inne som kunne vært med å besvare og lese innlegg fra guttene så ikke alt måtte bli lest og besvart av den ene jenta. Og jeg er ikke den mest egnede av oss jentene til å diskutere, det innrømmer jeg.

Hater å rote meg inn i sånne diskusjoner for jeg kommer meg aldri ut med verdigheten eller stoltheten i behold, man blir tygd i fillebiter og spytta ut igjen som tyggis på fortauet av guttene i disse trådene, om man ikke er enig med dem. Men jeg klarer ikke bare sitte på sidelinja og glane! Jeg er min verste fiende når det gjelder sånt :hrm:

Edit: Sjokk at denne tråden skulle bli full av gutter istedetfor jenter. Til og med når jeg spør jentene direkte så svarer bare kun et fåtall av dem, fordi de andre jentene her ikke gidder å engasjere seg i debattene som er gående. Også får jeg refs for at jeg ikke leser og svare absolutt alt. Urettferdig. :hrm: Synes det er dårlig av jentene her på dette forumet og ikke stille opp for "seg sjøl" når gutter lirer av seg fordommer og sjåvinistiske utsagn.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Dei med mest negativt syn på det motsatte kjønn, har som regel bestemt seg for å behalde det synet på tross av fakta (og innimellom sunn fornuft). Det er som regel poenglaust å begi seg inn i slike diskusjonar; motparten har allereie bestemt seg for kva den skal meine. Men eg skal ikkje sei at eg aldri deltar i slike diskusjonar. Brukar gi meg når eg ser at diskusjonen ikkje går nokon veg. (Gjelder vel alle debatter).

Lenke til kommentar

Virker som om trådstarer er mer opptatt av å diskutere for å "vinne over gutta" enn om å gjøre det som jeg mener er poenget med en diskusjon, å komme med til en felles enighet. Det virker nesten som om du prøver å få forumet til å virke dårlig fordi det inneholder for mange gutter. Hva ser du på som løsning, hvis ikke de jentene som er her er interessert i å diskutere forskjeller og ulikheter mellom kjønnene?

Lange innlegg er jeg veldig enig i at kan være svært kjedelig å lese, spesielt om den som lager innlegget ikke bruker enter-tasten, men det går vel an å spørre om brukeren kan omstrukurere innlegget sitt så det blir bedre for alle.

Edit:

Edit: Sjokk at denne tråden skulle bli full av gutter istedetfor jenter. Til og med når jeg spør jentene direkte så svarer bare kun et fåtall av dem, fordi de andre jentene her ikke gidder å engasjere seg i debattene som er gående. Også får jeg refs for at jeg ikke leser og svare absolutt alt. Urettferdig. :hrm: Synes det er dårlig av jentene her på dette forumet og ikke stille opp for "seg sjøl" når gutter lirer av seg fordommer og sjåvinistiske utsagn.

Hvis du ikke ønsker at 95% av brukerne på forumet ikke skal få mulighet til å svare på dine påstander og spørsmål, kommer du nok til kort. Jeg antar at gutter også svarer i tråder som dette, så hvorfor ikke få svare her?

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter å vinne over gutta, jeg er ute etter å få de guttene som tror de har rett, fordi alle er så enig med dem, at de ikke har så rett som de tror! Men det får de ikke vite, fordi jentene på dette forumet gjemmer seg unna, og det er så utrolig frustrerende og se!

Hadde de bare kommet ut av hullene i bakken så kunne man fått en rettferdig diskusjon, istedet for en enveiskjørt! Det er vel ikke så rart å ville ønske det vel?

Det er så skjev og urettferdig balanse mellom kjønnene her.

Minus: At denne tråden blir besvart av gutter er greit det, men den var rettet mot de jentene som er på dette forumet her. Guttene må gjerne komme med innspill, for all del.. Dere eier jo dette forumet. ( og nei, det var ikke frekt ment)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
(..) lange innlegg plager meg noe sinnsykt, for jeg klarer aldri konsentrere meg lenge nok til å lese dem ferdig og alt bare flyter i hverandre og jeg må lese hver setning opptil flere ganger for å få det med meg.

(...) Og ender opp med at jeg noen ganger gir opp med å lese videre også. Og når det da er 10 andre gutter som lesser på med lange innlegg så er det, ja, ikke gøy. Får ofte ikke med meg innholdet i hva som er ment å bli sagt. Og det i seg selv er jævlig irriterende for meg, og jeg blir enda mer irritert!!

Da er det et problem du har, som ikke skylles dem som skriver lange innlegg. Hvis du bevist går inn i diskusjoner hvor man kan forvente at det vil komme mange og fyldige svar er det ditt ansvar ene og alene å lese dem og ta dem til etterretning, eller velge å forlate debatten. Det verste man kan gjøre i gode diskusjoner er å unnlate å lese å svare konstruktivt på lange innlegg, da ødelegger man bevist hele debatten for alle sammen.

Lange innlegg er jeg veldig enig i at kan være svært kjedelig å lese, spesielt om den som lager innlegget ikke bruker enter-tasten, men det går vel an å spørre om brukeren kan omstrukurere innlegget sitt så det blir bedre for alle.
Å delta i debatter krever en viss innsats fra en selv. Dersom man finner lange innlegg kjedelige, er det et godt tegn på at man kanskje befinner seg i feil debatt. Avsnitt skal brukes etter hvert moment i teksten, og det ødelegger teksten om man skal dele den opp for hver setning. Har man problemer med å lese lange innlegg som ellers er skrevet med godt språk og god grammatikk bør man holde seg for god til å delta i debatten med mindre man gjør en innsats for å lese nøye gjennom hva alle har skrevet i forkant av deltakelse i diskusjonen.

Jeg har selv vert underdog i en mengde diskusjoner, og dersom man har noe å fare med kommer man som oftest noen vei med lange og velbegrunnede innlegg, såfremt man selv stiller seg åpen og lytter til andre og dette er gjensidig. Når man ser at diskusjonen stopper opp, enten fordi man overfalles av troll eller fordi diskusjonen etter x antall sider begynner å gjenta seg selv, er det bedre å trekke seg stille ut enn å fortsette ut i usakligheter.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Selvsagt skal man lese det som blir skrevet, men det blir altfor mye for min konsentrasjonsevne mange ganger, og setningene får ikke sammenheng. Det samme skjer med korte innlegg også, men da blir det ikke så mye å lese flere ganger liksom.(Det gjelder også mine egne innlegg) Derfor hadde det vært greit om noen andre jenter kunne hjulpet til dah, om det gir noen mening.

Jeg hadde holdt meg unna jeg, om jeg hadde sett at guttene også hadde kommentert de som kommer med usaklige påstander, fordommer og sjåvinisme. Men jeg kan ikke se at dere som sier dere er saklige, slår ned på dette og viser at dere ikke er enig i det! Og i dette tilfellet så mener jeg at "den som tier samtykker". Er det inntrykket jeg får når alle holder kjeft og bare fortsetter å marsjere! "så lenge det ikke gjelder meg eller mitt kjønn, så driter jeg i det og synes det bare er gøy og egentlig er jeg enig, men jeg tør ikke si det høyt"-type budskap får jeg da..

Tror jeg må konvertere til kvinneguiden snart, så man ikke blir sett på som ei kjeftesmell.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Jeg føler meg litt igjen i hva du sier Melisma. I debatten, liberalisme vs sosialisme, er jeg den eneste liberalisten som har baller nok til å diskutere mot 20 andre sosialist apekatter :(

Ikke det at jeg støtter deg i disse diskusjonene, for

;)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...