[space] Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Ser på artikkelen http://www.mini-itx.com/reviews/hush/?page=1. (se side 3) Her brukes det en "110-240V, 55W laptop "brick" power supply" som strømforsyning. Hvordan fungerer det? Hvordan er det koblet? Er det noen her som har en tegning / link til hvordan dette kan/må kobles? Står noe om at de bruker en DC-DC converter. Det er en kontroller inne i kassa som gir riktig spenning ut på alle pinnene som skal inn i hovedkortet + cdrom hdd osv det da? Kan dette kjøpes? Hvor? Er det dyrt? [space] Lenke til kommentar
Novec Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Tror det er noe sånt du ser etter. Hvorvidt det er å få tak i til en grei pris i Norge, eller om det er greit å lage selv, vet jeg ikke. Denne strømforsyningen vil uansett være for liten til alt annet enn EPIA-kortene - dumt for meg... Lenke til kommentar
[space] Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Men selve kretsen burde funke på vanlig atx også kanskje? (har en gammel p3 850 det hadde vært artig å lekt litt med). Hvis en hadde brukt en slik sammen med strømforsyningen til f.eks Amilo-d (p4 2,8GHz). Denne er på 90W. (Griller kanskje kretsen?) Eller er det helt andre ting som spiller inn? [space] Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Mini-ITX kort har en standard ATX power-plugg. Altså skal et hvilket som helst ATX power suply virke så sant det kan levere nok strøm. Du behøver ikke å bekymre deg for at et power-suply som er spesifisert for mer effekt skal "grille" gretsen. ATX er switshet power og leverer bare den mengde strøm som trengs. Grunne til at det selges "spesial-power" spesielt til ITX kort er fordi disse som regel lages i veldig kompakte løsninger. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg har en slik adapter. Man kjører 12 volt inn, og får alle korrekte spenninger ut. Du skimter den under flatkablene. http://home.no/arctic-1/innmat.jpg Min fulgte med i et Mini-ITX kabinett som jeg ennå ikke har tatt i bruk... Kjøpte hele greia hos http://www.vaagenconsulting.no/ koster litt over 700,- da får du PSU, et hendig riser card, og selvfølgelig kabinett :wink: Skal du kjøpe dette i løsvekt blir det dyrere. Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 www.mini-itx.com selger jo disse til £46.41 ... +toll+frakt men det er kun 55w! :o selv har jeg sett på power supplyen som er inne i disse: 150 watt , 541kr på komplett.. man kan se at psu er meget liten.. kanskje smått nok for dine behov? tror (les: satser på) at dette er smått nok for mitt kommende plexi-kube-stue-prosjekt... en fordel til for meg er at alle leds, brytere og ting følger med.. en liten bonus... vet det ikke er dette du spurte om... :oops: fortell mer om prosjektet ditt..! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Eller man kan kjøpe et 2U 250W Rack-power til 501,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå