Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til norsk muntlig oppgave

Anbefalte innlegg

Her er oppgaveteksten:

Dere skal holde et foredrag om medier (mediekapittel i Dialog med påplussing av egne kunnskaper fra mediefagene) eller reklame. Dere lager ellers problemstilling/undertema selv, f.eks "Kjønnsforskjeller i reklame", "Fungerer reklame rettet mot ungdom?", "Hvorfor jeg vil bli journalist", "Norske mediers dekning av ..." eller "Hva er tidenes beste film, og hvorfor?"

Dere skal holde foredraget én og én, fortrinnsvis for klassen (evt. bare for meg hvis veldig sjenert). Foredraget skal vare 7-10 minutter og støttes av en multimedial tekst (powerpoint som brukes der og da, eller en webside med ekstrainfo til hva du har sagt) med både skrift, bilder og lyd eller film. Dette leveres her (link kommer).

Den muntlige delen vurderes ut fra innhold, uavhengighet fra manus, stemmebruk, kontakt med publikum osv. (dere kan kle dere som dere ellers gjør på skolen).

Det jeg trenger er rett og slett tips til hva jeg kan ha om. gjerne litt utdypende=)

takk på forhånd:D

(vil også si at læreren har sagt at tipsene i oppgaven ovenfor er i forskjellige grader, så hvis jeg velger "hva er tidenes beste film, og hvorfor?" kan jeg sannsynligvis ikke oppnå like bra karakter som hvis jeg tar "Norske mediers dekning av...")

Jeg kan selvfølgelig også velge andre problemstillinger innen samme tema:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...