Beef Supreme Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg gir denne en liten bump jeg. Ser folk fortsatt lurer på hva man skal kjøpe, og denne tråden er absolutt mulig å brukes som et sted man kan spør om slikt. Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Dette må vel være et relativt godt tilbud eller? Nesten 20% billigere enn billigste pris i prisguiden. 30GB Vertex til 1195,- hos ps.no Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Joda, men ser ut som det er forrige generasjon Vertex. Alle de nye har nå 64MB cache såvidt jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Joda, men ser ut som det er forrige generasjon Vertex. Alle de nye har nå 64MB cache såvidt jeg har fått med meg. 32mb cache kom aldri ut i butikkene... Det er skrivefeil på ps.no sin side Har fått de fleste Vertex'ene mine derfra, derfor vet jeg det. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Det finnes bare 1 generasjon med Vertex så jeg er 100% sikker på at det bare er feil på sidene til PS. 30-60GB'rne skulle egentlig bare ha 32MB cache men det ble senere gjort om så alle Vertex har 64MB. edit: Nizzen var før meg ;-) Endret 5. mai 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Aha, da beklager jeg feilen. Trodde jeg fikk med meg at noen hadde kjøpt de med 32MB, men det var visst galt ja. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Oppdatert. Kom gjerne med flere anbefalinger og innspill på hva jeg kan redigere i førstepost Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Du kan jo skrive litt om: - Installering * montering i kabinett (metoder/løsninger) * Kabling (må jeg ha spesielle kabler?) - Hva bør jeg gjøre når jeg har installeret min SSD * Slå av defragmentering * Pagefile (av/på eller sette til mindre størrelse) - Firmware * Hva er firmware * Bør jeg oppdatere min firmware * Hvordan oppdaterer jeg min firmware - RAID * Pluss og minus * Oppsett i bios * Ytelse med onboard raid * Ytelse med dedikert raid kontroller - Hvordan sørge for å holde ytelsen oppe * Vente på TRIM * HDDerase / Wiper (for Vertex) * RAID og TRIM/HDDerase etc. - Anbefalte benchmarks med linker * HDTune * CrystalDiskMark * ATTO * ? Det finnes i tillegg mange tweaks men de burde ikke være i en "for dummies" tråd. Noen av topicene her er allerede litt avanserte som de er. f.eks firmware men den kommer man ikke unna per i dag. Endret 7. juni 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Takk for tipsene Skal gå gjennom og se hva jeg vil skrive mer eller mindre om. Som du selv sier så er ikke alt nødvendig for en "dummies" tråd, men mye av det er viktig. Lenke til kommentar
MikroMidass Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg gir denne en liten bump jeg. Ser folk fortsatt lurer på hva man skal kjøpe, og denne tråden er absolutt mulig å brukes som et sted man kan spør om slikt. Bra tråd, både denne og Gullars sin, men det blir jo litt mye å ta innover seg når sidetallet bikker mot 170... Derfor kaster jeg meg takknemlig på oppfordringen til Beef Supreme og stiller følgende spørsmål til ekspertpanelet (ja, jeg er helt grønn ): Jeg tenkte å sette opp 3 Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 i Raid 3 og kjøre OS (Win 7 64 bit) fra SSD. Jeg ønsker primært at oppsettet skal funke bra til HD videoredigering. Hvilken SSD-løsning bør jeg gå for? Befinner meg vel omtrent midt på treet når det gjelder hvor jeg har tenkt å legge meg sånn prismessig. Og, skal jeg kjøre én SSD, eller bør jeg kjøre 2 i RAID 0(og hvordan gjør man dét i praksis, egentlig)? Hvor stor(e) SSD(er) bør jeg minst ha for at Win 7 skal funke optimalt? En annen ting jeg lurte på var hvorvidt det vil funke å jobbe med HD-redigeringa på SSD'en(e), og bare lagre de ferdige filene på SpinPointene? Hvor stor(e) bør SSD'en(e) være da isåfall? (Har tenkt å bruke Sony Vegas Pro software) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå