lololo Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Hei, jeg har snart oppkjøring og har et spørsmål når det gjelder rundkjøringer. Når det er en STOR rundkjøring med to oppmerkede felter og du skal rundt slik at du må velge det inderste (venstre) feltet og du skal ut av rundkjøringen og inn på en vei der det er 2 felter (høyre og venstre felt) skal man velge høyre eller venstre felt da (altså der man kjører ut av rundkjøringen), er redd jeg skal stryke ved å velge feil her, så håper noen kan hjelpe meg. Endret 12. mars 2009 av lololo Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Da skal man velge den fila som er mest hensiktsmessig. Skal du for eksempel til venstre i neste kryss, legg deg i venstre fil. Skal du rett fram eller til høyre i neste kryss, høyre fil. Lenke til kommentar
peetah Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Bruk speil mye i rundkjøringer... sensor og kjørelærere digger det. Husk at veitrafikkloven slår fast at man har vikeplikt når man skifter kjørefelt. Skal du over i høyre kjørefelt skal du bruke blinklys og vike om det er noen der. Er det klart er det bare å blinke og legge seg over. Mvh Peetah Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Og sjekk blindsone før du skifter fil når du skal ut av rundkjøringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå