bkftcf Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Heisann! Jeg er på leit etter etter et rimelig, men dugandes, digitalt kamera. Har et minimumskrav på 3.2 megapixler, og har har fått tilbud på to brukte; Nikon Coolpix 880 til kr. 2.500,-, og Coolpix 885 til kr. 2.800 (inkl. 32 mbyte brikke). Begge leveres med veske, i tillegg til det som ble levert da de var nye, og fremstår som nye. Men, nå har en ny modell dukket opp; Canon PowerShoot A70. http://www.dcresource.com/reviews/canon/po...hot_a70-review/ Denne selges hos www.telebutikken.no for kr. 3.033,-. Prisforskjellen mellom disse tre kameraene er minimal, og jeg er derfor tilbøyelig til å velge det nyeste kameraet. Noen som er enig/uenig…? Vil sette STOR pris på synspunkter!!! Bamse Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg ville helt klart gått for Nikon 885 :smile: Jeg har et Nikon 775 og er veldig fornøyd med det. Jeg synes at prisen for Nikon 885 var billig. Selv om det er brukt! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg ville anbefale deg og ta en titt på nikon 3100 til 3271.kr inkludert moms. Hos komplett.no Det kamera synes jeg ser veldig bra ut :smile: Lenke til kommentar
svingen Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 kan du forklare hva som er så bra/positivt med nikon 3100 vs canon a70 Lenke til kommentar
bkftcf Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Har lest mange meldinger på Image Resource hvor det fremgår at skarpheten på bildenepå A70 er for dårlige. http://www.photo-forums.com/WebX?50@@.ee91e2f/0 Dette gjør meg jo litt betenkt.... På den annen side, så er ikke den seriøse testen (http://www.imaging-resource.com/PRODS/A70/A70A.HTM) like negativ.... Man kan jo bli usikker av mindre.... Lenke til kommentar
svingen Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 ja det eit evig rot,er mange valg og ta får og sei det slik,men slik som akam har gjort nå er jo veldig bra med bilde arkiv det er lisom lit mere "stabil" test og mere "real life" men det er jo ofte han som tar bilder som er problemet,alle kamera her jo siden svake og bra sider,vil vært bra vis dei som hadde akurat det kamera som blei spurt etter kom med noen utaleser,personlig har eg sakt så mye om a70 (ta eit søk etter svingen finner mye) så ser ikkje poenget med og skrive det på nytt har ingen erfaring med nikon lisom... s0rry... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Nikon 2100 og 3100 er nesten like bare at 2100 har en 1/3.2 to,s brikke 3100 1/2.7,objektivet til 3100 er 5,8-17,4 og 2100 har 4,7-14,1,3100 kan ta video i 40sek men 2100 kan ta i 15sek,til 2100 følger det med 8mb til 3100 16mb og begge har oppladbart batteri. Og vist jeg ikke tar helt feil så har ikke a70 gjenoppladbare batterier! Så også at det var en test i mitt blad digital foto,kriteriene a70 fikk var langsom utløser i svakt lys. Gjenoppladbare batterier burde følge med i prisen. +Det bra var God bildekvalitet (etter) bildebehandling. +Og mange manuelle muligheter. Konklusjon: En lekker konstruert merkvare, men bildekvaliteten er forbausende varierende i betrakning av canons ellers svært så solide erfarning. A70 har også mindre vidvinkel en 3100, men de har samme lys styrke på optikken. Vis du synes det er viktig. Har ikke lest noen tester av 3100 eller 2100 men tror de blir bra. Jeg har et Nikon 775 og jeg synes bildekvaliten er veldig bra, bra skarphet osv. men veldig få manuelle muligheter. Så jeg går ut i fra at Nikon sitt 3100 eller 2100 er enda bedere en 775. Men 3100 2100 har fortsatt ikke så mange manuelle muligheter som canon a 70. Så vis du ikke trenger mer en 2megapixel hadde jeg tatt nikon 2100. Vis du vil ha et godt kamera til alt mulig bruk ville jeg tatt nikon 3100 3.2megapixel . Og vis du ville ha mange manuelle muligheter ville jeg tatt canon a70 3.2 megapixel . Mvh Adrian Lenke til kommentar
svingen Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 var veldig bra sakt og skrivd syns eg av deg nikkor,vil bare føye til att vis du har muligheten til og prøve det nikon kamera er det kanskje best,er det ein bekjent av deg? kanskje du kan være hos han ei stund og teste lisom....mulig du finer noe som du ikkje "takler" og ikkje vil ha det...bare ein tanke Lenke til kommentar
isen Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 hei nikkor Lei for å si det, men du er ikke helt oppdatert. :o Du sa at coolpix hadde større vidvinkel enn powershot A70. Det stemmer ikke. A70 har en vidvinkel på 35 i forhold til 35mm film. CP 3100 har bare 38. Har selv bladet digital foto, greit blad. Men testen virket useriøs. De nevnte ikke noe om ISO og så synes jeg valget av kamera var håpløst. Hvor var CP 3100 og Sony. A70 fikk veldig bra omtale på Steves digicams. 8) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 jeg tok feil på vidvinkelen, men du er ikke helt oppdatert du heller nikon cp 3100 vidvinkelen er 37mm ikke 38mm. Det står i nikon 3100 brosjyre min. Så er jeg bare 14 år da :smile: Jeg derimot synes digital foto er et kjempe fint blad! Men du må huske på at alle kameraer er ikke alltid ledig, det er jo mange andre skal teste f.eks nikon cp 3100, eller sony. Bladet digital foto er Dansk så går ut i fra at det flere som tester kameraer der! Det bor jo flere folk der. Men i neste blad skal de teste nikon cp 2100 . Lenke til kommentar
isen Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hei nikkor. Jeg er ikke helt oppdatert jeg heller. Jeg utalte meg kansje litt feil i forige melding. Jeg synes også at Digital Foto er et helt supert blad. Men testen var litt rar. Jeg synes du skal samenligne testen av casio Qr3(eller noe slikt, jeg er ikke helt sikker på navnet. Altså testen av bladet og testan av Akamera.no. I bladet fikk det nesten topp karakter, mens Akam.no slaktet kameraet. Jeg har også sett en del på CP 3100 men jeg har mer lyst på PS A70 på grunn av de manuelle instillingene, og så er det jo fint med lyd på videon. Er du foresten en ordentlig nikon fan, siden du heter det samme som linsene til nikon. PS: Jeg er også bare 14 år, men kan en del om kamera likevel. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Mange har jo forskjelige kriterier når man tester kameraer som f.eks med Casio qv-r3 som ble hos akam synes de at bildene så blurry ut "grumsete" men oss digital foto synes de at bildene var generelt ganske gode. Ellers synes jeg at testen var ganske lik Man ser jo etter forskjellige ting på kameraene i forskjellige tester. Men synes jo at akam har noen kjempe bra tester for det Lenke til kommentar
isen Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Ja, det er ingen tvil om at akam.nos tester er best. Men du kan ikke si at testene var like. Akam anbefalt ikke kameraet på noen måte, mens Digital foto sa det var et av testens beste. Det nye kodak kameraet ser faktisk ganske spennende ut. 3mp, LCD 1,8 og 4x optisk zoom. Prisen er under 3000 kr. 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå