Gå til innhold

Er dette et ok oppsett til gaming? - bud. ca 10000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville heller lagd et oppsett der en butikk har alle delene hvis ikke blir det så rotete

Ok. kanskje en antec nine hundred og en annen dvd. Tror også jeg jeg kan nøye meg med en 500 gigabyte harddisk,så er jeg på ca. samme pris. Hvordan ser det ut ellers?

Lenke til kommentar
Helt greit. Blir en god gamer det. Kommer til å dra de fleste spill godt. Kanskje kjøpe en annen cpu-kjøler så du kan klokke. Evt. bare for stillhetens skyld.

Ok. Takk for tilbakemld. Det med overklokking er gresk for meg. Er det vanskelig?

Lenke til kommentar

Nei, overklokking er ikke vanskelig. Det krever bare at man er litt forsiktig og ikke fikler med så alt for mye på en gang.

Men å gå inn i BIOS, justere opp FSB fra 333 til 400mhz, korrigere ram-divider slik at den ikke kommer noe særlig over 1066mhz, og du er i boks.

De fleste systemer klarer FSB på 400. Hvis den nekter å boote eller cpu blir veldig varm, er det bare å redusere FSB noe.

Når jeg tenker etter, kan det kanskje være lurt å starte i andre enden... Øke FSB gradvis fra 333 og opp mot 400. F.eks 350-370-390-400.

Ikke still på volt, det er som regel unødvendig ved moderat overklokking

Lenke til kommentar
Overklokking er ganske enkelt, men man bør vite hva man gjør.

Overklokking er mest for de som absolutt skal tyne det meste ut av hardware. Til vanlig bruk av en PC, inkludert gaming, så er det ikke nødvendig.

Ok. Takk for svar. Et par spm til;

1. Vista 32 eller 64? (får man oppgradering til 7 kun ved kjøp av ferdigbygd pc?).

2. Finnes det en byggeguide av nyere dato noe sted?

Lenke til kommentar
Overklokking er ganske enkelt, men man bør vite hva man gjør.

Overklokking er mest for de som absolutt skal tyne det meste ut av hardware. Til vanlig bruk av en PC, inkludert gaming, så er det ikke nødvendig.

Ok. Takk for svar. Et par spm til;

1. Vista 32 eller 64? (får man oppgradering til 7 kun ved kjøp av ferdigbygd pc?).

2. Finnes det en byggeguide av nyere dato noe sted?

64 bit helt klart (da kan du dra nytte av mer enn 3,3 GB RAM)

Klikk her

Edit: eller søk på hardware.no

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

64bit selvfølgelig. Overhodet ingen grunn til å velge 32bit lenger, da driverstøtten har blitt utrolig god, samt at det ikke lenger er noe problem med kompabilitet og 64bit.

Medfører kun fordeler, som f.eks at systemet klarer å adressere mer enn 4gb minne.

Stinker å kjøpe 4GB minne, og ikke få lov til å utnytte mer enn rundt 3 (pga minne til skjermkort og andre komponenter med minneadressering)

Og nei, du får ikke oppgradering til Win7 ennå. Da tror jeg du må vente til nærmere sommer'n, samt kjøpe pc fra produsenter som Dell, HP, Lenovo som har gode avtaler med MS.

Du kan jo prøve deg på Win7 Beta som hovedsystem... Virker som om det er ganske stabilit og uten særlige problemer. Kan ihvertfall vurdere å prøve det før du kjøper Vista-lisens til 1000kr. Man må jo kjøpe Win7-lisens når det slippes engang etter sommer'n, forhåpentligvis august/september (håper jeg ihvertfall)

Kanskje du har en XP-lisens liggende også, som du kan bruke i Dualboot hvis Win7Beta skulle ha noen problemer med enkelte ting...?

Verdt å vurdere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...