Gå til innhold

The Pacific - oppfølgeren til Band of Brothers

Anbefalte innlegg

Hvorfor driver alle å sammenligner BoB og Pacific? Det er to helt forskjellige serier, ja kanskje samme produsenter og det. Dette er heller ikke en oppfølger til BoB eller en spinoff av BoB. Blir jo som å si at Lost er oppfølgern til Alias.

Å hvorfor folk hyler ut at serien skuffer skjønner jeg ikke. Når dette er milevis bedre enn mye annet.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke akkurat unaturlig å sammenligne de to? Samme skapere, setting i WW2, marines osv. Selv om det er to forskjellige serier er det ikke til å komme bort fra at folk flest sammenligner de to, spesielt når det blir hauset opp og markedsført med at dette er fra skaperne av BoB osv, står jo overalt du leser om denne serien.

Og det at du synes serien er milevis bedre enn mye annet er jo din mening. Jeg er litt skuffa, mest sannsynlig fordi jeg hadde litt høye forventninger, og serien lever for meg ikke opp til forventningene slik BoB gjorde. Sier ikke at den er dårlig, for all del, men for min del kunne den vært så mye bedre. Tipper den er bedre 2.gang jeg ser den og vet litt mer om karakterene og slikt da.

Lenke til kommentar

Begynner å bli litt gammeldags med krigsscener også.

:wow:

Hva kan en si? Unskyld at krigen befant seg på 1940 - 45? Idioten Hitler og de forbanna Japanerene som ikke tenkte på det...

Her var man hårsår(hvorfor det?).

Andre verdenskrig er utrolig interessant. Men det finnes da grenser for hvor mange storme mot stranden, springe mot fienden scener jeg gidder å se når det ikke ligger noe spesielt bak det. Krigsscener av denne typen har vi alle sett mange ganger tidligere. Da er det en fordel at man bryr seg om hva som skjer med hovedpersonene.

Ikke misforstå meg. Jeg digger også action. Men når det er det eneste denne serien har å by på synes jeg det blir veldig tynt. jada jada. De har hatt en drit kjedelig kjærlighetshistorie i australia, og noen totalt uinteressante klipp fra USA. yaaaaaaaaaawn. Blir for dumt og klisjefyllt.

Lenke til kommentar

Hva er det du savner, da? I krig så stormes og skytes det. Man elsker når man har perm og familiene hjemme lurer på hvordan det går......

Jeg savner kvalitet. Ikke bare hive inn random stuff fordi det var sånn. Det er ingen rød linje mellom episodene bortsett fra selve krigens framgang som man uansett får beskrevet på introen før hver episode. Episodene ellers blir bare en samling dårlige dialoger og cheesy kommentarer med en del dreping innimellom. Det er dog ganske imponerende å lage så mange timer med krig og fortsatt presentere totalt uinteressante karakterer på skjermen.

Lenke til kommentar
Hvorfor driver alle å sammenligner BoB og Pacific? Det er to helt forskjellige serier, ja kanskje samme produsenter og det. Dette er heller ikke en oppfølger til BoB eller en spinoff av BoB. Blir jo som å si at Lost er oppfølgern til Alias.

Å hvorfor folk hyler ut at serien skuffer skjønner jeg ikke. Når dette er milevis bedre enn mye annet.

De samme som lagde BoB står bak denne. Jeg mener i alle fall at det var skryt om "from the makers of BoB". Da får man høye forhåpninger. Disse mener jeg serien ikke har innfridd.

Det er ikke det at den er dårlig, men den er ikke i nærheten av å måle seg med BoB.

Lenke til kommentar

Fin episode i går, men utrolig tung å se på. Denne serien klarer å røre noe dypt inne i meg, og all den brutaliteten jeg ser får meg til å lure på hva i helvete feiler det menneskerasen. Sledgehammer ser ut til å bli sikkelig påvirket han også, og i neste uke kommer Basilione tilbake så det kan bli artig. Lurer på hva Leckie driver med for tida, og om han kommer tilbake etterhvert. Forøvrig var scenen da han ene skulle på do, og ble jaga av gærne japanere sikkelig morsom. Første gangen jeg har ledd i løpet av serien.

Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke hva folk klager etter. Serien har vært bra fra dag en, å joda det har vært litt rolige partier innimellom, men det gjør da ikke noe. I det siste har det jo vært flatt jern, og jeg har storkost meg med episodene. At man heller ikke knytter seg så mye til karakterer i denne serien som i BOB kan jo ha noe med saken å gjør at det stryker med så mange her. Likte f.eks dårlig at de to "sjefene" strøk med i nyeste episoden, men var jo sånn det var.

Gleder meg til serien dukker opp på Blu-Ray så jeg kan se igjennom hele i ett strekk med toppers lyd og bilde. 720p å AC3 er greit nok, men kan ikke sammenlignes med 1080p og DTS-MA :)

Lenke til kommentar

Brutaliteten i serien får ting til å virke veldig ekte. Hadde aldri den følelsen med BoB fordi der var det ingenting som akkurat sjokkerte meg, det var bare godt vist liksom. Mens kampen mot japanerne vet jeg veldig lite om, hadde aldri noe særlig om at amerikanerne kriget mot japanerne på akolen. I tillegg har du de unge skuespillerne som virker veldig autentiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...