Gå til innhold

The Pacific - oppfølgeren til Band of Brothers


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var fin episode i dag, følte blandingen av action og drama var bra utført. Måten de skildra jungelen på var ekstremt bra, jeg kunne føle med soldatene. Ikke rart folk ble gale, men en ting jeg ikke skjønner helt; han som kvalte japaneren i hjel på begynnelsen av episoden, var det den samme fyren Leckie ga sigarettpakningen til i sykehuset?

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Var fin episode i dag, følte blandingen av action og drama var bra utført. Måten de skildra jungelen på var ekstremt bra, jeg kunne føle med soldatene. Ikke rart folk ble gale, men en ting jeg ikke skjønner helt; han som kvalte japaneren i hjel på begynnelsen av episoden, var det den samme fyren Leckie ga sigarettpakningen til i sykehuset?

 

Jepps

Lenke til kommentar

@Kam

 

I følge Tom Hanks så er en av de kommende episodene noe av det sykeste innen tv.

Skal visst være en episode fyllt av action.

 

Oi, hørtest spennende og interessant ut. Må bare glede seg enda mere da smile.gif

 

Regner med at dette gjelder Iwo Jima eller Okinawa.

 

Alle de tre neste episodene foregår på Pelilulu, så vil tror det "syke" finner sted der siden det foregår over tre episoder. Så følger Iwo Jima og Okinawa med en episode hver, før siste episode "Home" avslutter hele serien. Så det "syke" skjer nok mest sannsynelig på Pelilulu, men ikke umulig med Iwo Jima og Okinawa heller.

Lenke til kommentar

@Kam

 

I følge Tom Hanks så er en av de kommende episodene noe av det sykeste innen tv.

Skal visst være en episode fyllt av action.

 

Oi, hørtest spennende og interessant ut. Må bare glede seg enda mere da smile.gif

 

Regner med at dette gjelder Iwo Jima eller Okinawa.

 

Alle de tre neste episodene foregår på Pelilulu, så vil tror det "syke" finner sted der siden det foregår over tre episoder. Så følger Iwo Jima og Okinawa med en episode hver, før siste episode "Home" avslutter hele serien. Så det "syke" skjer nok mest sannsynelig på Pelilulu, men ikke umulig med Iwo Jima og Okinawa heller.

 

Hmm, noen som har peiling eller eventuelt har funnet ut saker og ting på nettet :) Bra vi har sånne inne her :p

Endret av .........
Lenke til kommentar

Det jeg tenkte mest på hva som er kjent som det mest ekstreme av kampanjene under stillehavskampanjen. Iwo Jima er uten tvil det mest kjente ikonet for folk flest (jfr reisiningen av det amerikanske flagget), mens Okinawa er første gang amerikanerne tok Japansk fastland (alt annet før det var lokasjoner tidligere okkupert av japanerne).

 

Men for pelilulu kan bli veldig interessant den og. Det var jo en interessant kampanje, hvor amerikanerne bommet grovt taktisk, og ikke modifiserte sine planer overhodet for å møte det japanske forsvaret av øya.

 

Håper personlig de ikke fokuserer for mye på Iwo Jima og det flagget. Kan bli litt vel klissete og supernasjonalistisk.

Lenke til kommentar

Jeg håper og håper at Pacific skal gi meg et snev av samme "utavdegsjæl" opplevelsen jeg hadde med BOB. Så langt får jeg bare litt rykninger når jeg hører Tom Hanks. Måtte se BOB enda en gang før Pacific kom, bare for å være i stemningen. Desverre lykkes de ikke helt, men det er jo ennå håp. For all del, liker det jeg ser, men det er ikke like episk...foreløpig

Endret av b@rgen
Lenke til kommentar

At det er mye frem å tilbake må de jo følge. Er jo slik historien er. Er jo basert på fakta dette, å da hadde det blitt for dumt hvis Australia episoden var først........

 

Synes serien er knallbra selv, kanskje ikke helt på BoB nivå, men skal ikke si noe sikkert før alle episodene har kommet, å jeg har sett hele i ett sett slik jeg gjorde med BoB.

Lenke til kommentar

En ting jeg reagerte kraftig på var når det ble fortalt om en av trefningene i siste episode. "They would send in one bomber each night just to keep us awake" osv, hvorfor i helvete viste ikke de det da? Er så enormt skuffa over serien så langt, de gir oss ingen grunn til å forstå de lange "nå får vi endelig slappe av" scenene mellom hver trefning ettersom de ikke viser noe annet enn at de sitter bak mitraljøsa si og plaffer ned hundre japanere. Skulle ikke tro det er samme folka som laga BoB... Tror jeg laster ned den og ser det istedenfor.

Lenke til kommentar

Lasta ned den handcent saken og den var egentlig ikke så værst. Men den handcent widgeten viser alltid at jeg har 2 uleste meldinger. Hvordan fikser jeg? Gikk inn handcent og valgte at alle var READ, men ser ikke ut til å funke. :(

 

oops. feil tråd. Kan noen flytte denne til htc hero tråden? evt slette denne

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...