Gå til innhold

The Pacific - oppfølgeren til Band of Brothers


Anbefalte innlegg

Ser jeg har litt andre meninger enn de fleste her. Klarer ikke å leve meg veldig inn i serien ettersom allerede etter to episoder så skal det liksom komme en hvileperiode hvor folk får medaljer og skal slappe av etter å ha hatt det så jævlig. Det blir litt vanskelig å kjøpe for meg når det er snakk om "bare" to-tre trefninger og to episoder med kriging. I BoB ånd så hadde jo disse blitt sett på som rookies som ikke hadde opplevd en dritt enda ettersom hele BoB kompaniet har blitt skutt, og vi får se at de lider seg gjennom en hel vinter i skyttergravene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydelig at de beveger seg ut på en annen fortellermåte en det de gjorde med BoB noe som merkelig nok har vært mye av "kritikken" for serien noe jeg syns er rart egentlig, vil man virkelig ha mer av det samme eller vil en heller ha noe som er litt nyskapende?

Jeg likte part III veldig bra jeg.

Mitt største ankepunkt med serien er fortsatt den brå starten, som trakk en del poeng fra første episode, og også trakk andre episode litt ned. Men tredje episode likte jeg veldig godt. Nå har vi fått etablert karakterene litt bedre, så jeg tror det det beste kommer herfra og ut.

Lenke til kommentar

Ser jeg har litt andre meninger enn de fleste her. Klarer ikke å leve meg veldig inn i serien ettersom allerede etter to episoder så skal det liksom komme en hvileperiode hvor folk får medaljer og skal slappe av etter å ha hatt det så jævlig. Det blir litt vanskelig å kjøpe for meg når det er snakk om "bare" to-tre trefninger og to episoder med kriging. I BoB ånd så hadde jo disse blitt sett på som rookies som ikke hadde opplevd en dritt enda ettersom hele BoB kompaniet har blitt skutt, og vi får se at de lider seg gjennom en hel vinter i skyttergravene.

Det kommer dessverre ikke veldig godt frem hva de faktisk var igjennom på Guadalcanal. Den virkelige historien bak Basilone's Medal of Honor gir et bedre inntrykk:

 

While on Guadalcanal his fellow Marines gave him the nickname "Manila John" due to his former service in the Philippines.[3] On the night of October 24–25, 1942 his unit engaged the Japanese in the Lunga area when their position came under attack by a regiment of approximately 3,000 soldiers. The Japanese forces began a frontal attack using machine-guns, grenades and mortars against the American heavy machine-guns. Basilone commanded two sections of machineguns that fought for the next 48 hours until only Basilone and two other men were still able to continue fighting. Basilone moved an extra gun into position and maintained continual fire against the incoming Japanese forces. He repaired another machine-gun and personally manned it, holding the defensive line until replacements arrived. With the continuous fighting, ammunition became critically low and supply lines were cut off. Basilone fought through hostile lines and returned with urgently needed ammunition for his gunners. By the end of the battle, the Japanese regiment was virtually annihilated. For his actions during this battle he received the United States military's highest award for bravery, the Medal of Honor.[4]

 

Afterwards Private First Class Nash W. Phillips, of Fayetteville, North Carolina, recalled him from the battle for Guadalcanal: "Basilone had a machine gun on the go for three days and nights without sleep, rest or food". "He was in a good emplacement, and causing the Japs lots of trouble, not only firing his machine gun but also using his pistol."[3]

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Basilone

Lenke til kommentar

Likte episoden, Leckie blir mer og mer favoritt og jeg som trodde Basilone kom til å bli min favoritt på serien. Men så langt synes jeg Leckie er en litt bedre karakter enn Basilone, det kan selvfølgelig endres. Også generalen i Pacific synes jeg er bedre enn Sink i BoB.

 

Og det blir spenndene å se Eugene, karakterne til andre unge skuespillerne som Noel Ficher i kamp siden han trossalt er så ung, å det var veldig lite av det å se så unge folk i kamp. I BoB Libegott, Bull, Buck, Winters og de var 25år og oppover. De fleste var unge i BoB overlevede så vidt første episoden dems.

 

Så langt har jeg gangske godt inntrykk av mini-serien. Samme gode action som i Band of Brothers. Og litt bedre og mer personelig på drama/skuespilling-delen.

Lenke til kommentar

Tydelig at de beveger seg ut på en annen fortellermåte en det de gjorde med BoB noe som merkelig nok har vært mye av "kritikken" for serien noe jeg syns er rart egentlig, vil man virkelig ha mer av det samme eller vil en heller ha noe som er litt nyskapende?

Jeg likte part III veldig bra jeg.

Mitt største ankepunkt med serien er fortsatt den brå starten, som trakk en del poeng fra første episode, og også trakk andre episode litt ned. Men tredje episode likte jeg veldig godt. Nå har vi fått etablert karakterene litt bedre, så jeg tror det det beste kommer herfra og ut.

 

Enig! Takk for å ha postet historien om Basilone. Denne historien formidlet The Pacific helt elendig, og jeg satt som et spørsmålstegn da det var klart at han skulle få medal of honor...

Lenke til kommentar

Jeg så part 3 i går. Grei nok episode, men ikke mer. Karakteroppbygning vil jeg ha i starten av serien. Ikke episode 3. JEg har problemer med å se hvorfor det var nødvendig å lage en hel episode av australia-oppholdet.

 

Foreløpig rangering: Ep2 > ep1 > ep3

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Jeg synes også det føles litt merkelig med masse action i første og andre episode, og karakteroppbygging i en skikkelig rolig tredje episode, men jeg har på følelsen at dette er veldig planlagt. Tipper det bidrar til å gjøre helheten bedre når vi har sett alle episodene :)

 

Gleder meg veldig til neste episode, regner med det blir litt action da! :D

Lenke til kommentar

Veldig bra, minnet meg om Bastogne, bare enda mer intenst!

 

Har sett første episode nå.

 

Har to spørsmål:

 

1. Hva er Bastogne? Ser det er flere filmer med den tittelen

 

2. Hvem spilte den offiseren som holdt foredraget i starten av episode 1? Kjent skuespiller som har spilt i flere filmer. Men finner ikke ut hvem det er.

 

 

Nå skal det gå en boksekamp i tungvekt med en nordmann direkte på Vg tv.

Lenke til kommentar

1. "Jæveligste" stedet som ble vist i Band of Brothers. Mye skog i området, og det var i disse skogene Easy Company(hovedpersonene i Band of Brothers) befant seg og kjempet kraftig mot tyskerne i WW2.

 

Litt fakta:

Fra wikipedia:

Liberated by the Allies in late 1944, Bastogne was attacked by German forces shortly after. Hitler was, again, looking for control of the Ardennes. The goal was to advance to Antwerp, to cut off supply and separate British from American troops. On December 16, taking advantage of the cold and the fog, the German artillery started the so-called Battle of the Bulge by attacking the sparsely deployed American troops around Bastogne. A few days later, Brigadier General McAuliffe and the 101st Airborne Division along with elements of the 10th Armored Division (United States) arrived to counter-attack but, after heavy fighting, became encircled within the city. On December 22, German emissaries asked for the American surrender, to which the General answered quite briefly, “Nuts!” The next day, the weather cleared up, allowing air retaliation and the parachuting of much needed food, medicine, and weaponry. On December 26, the troops of General Patton broke the deadlock. The official end of the Battle of Bastogne only occurred three weeks later, when all fighting finally stopped.

 

2. William Sadler. Har vært i en del filmer, og var nylig med i en episode av Criminal Minds blant annet.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...