Armageddon Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Første episode er sett, og synes det var en god start. Jeg forventet ikke at første episode skulle måle seg opp med starten på BoB. Vi fikk ikke helt den introduksjonen til karakterene før det hele braket løs. Men stillehavskrigen var jo en annen type krig, og jeg tror ikke Spielberg og Hanks er ute etter å kopiere det de gjorde med BoB. Gleder meg til neste episode. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg syns første episode var fantastisk. Imotsetning til de fleste syns jeg det er helt greit at The Pacific har en annen oppbygning enn BoB, det er to forskjellige serier. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Som jeg nevnte, så forstår ikke folk at The Pacific er sentrert rundt 3 stykker(Leckie, Eugene og Basilone). Jeg liker egentlig at vi slipper 10-talls sentrerte personer i mini-serien, dog jeg hadde ikke hatt noe imot det heller. Men synes det hadde vært litt feil hvis Pacific hadde hatt akkurat samme "episode-struktur", siden da hadde jo Pacific vært en blåkopi av BoB. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Min tolkning av seriens første episode er at man skal få litt følelser for japanerene også. Hadde vi fått en karakteroppbygging slik som i BoB er det lett å glemme motstanderene. Var ikke ofte jeg satt igjen med følelser for de som ble pælma ned i BoB. Er jo ingen som vil se "heltene" bli skutt. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 At det bare er tre stykker det fokuseres på betyr bare at det tar enda mindre tid å bygge opp karakterene, og er på ingen måte en unnskyldning for å ikke gjøre det. Å bygge opp karakterer er viktig for all dramatisering, og ikke spesielt for BoB, men allikevel noe BoB gjorde særdeles godt. Det er også ni episoder igjen hvor man kan vise de mindre viktige japanerene. Men nå skal man ikke dømme hele serien basert på første episode, og hele serien kan for all del fortsatt overgå BoB, men første episoden, isolert sett, gjorde ikke det, IMHO. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Kan jo hende fokuset flyttes vekk fra hovedpersoner i enkelte episoder, slik det ble gjort i noen av episodene i BoB. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Men da var karakterene allerede bygget litt opp Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 jaja, da får eg si god natt og gleder meg nesten litt til skulen imåro, for eg har noke veldi fint og komme heim til Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Episode nummer to var veldig sterk følte jeg. Må ha væert et rent helvette å vere der. Slutten på episoden gav meg ett sterk inntrykk også. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Perfeckt variasjon av drama og action i denne episoden. Basilone likte jeg litt mindre enn Leckie, men begge er godt spilt. Eugene er klar for fight, det var også en bra slutt i episoden i tilegg til den at de fikk vite at folk hjemme så på dem som helter. Begynner Leckie å få malaria nå eller? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Episode nummer to var veldig sterk følte jeg. Må ha væert et rent helvette å vere der. Slutten på episoden gav meg ett sterk inntrykk også. Helt enig, så episoden nettopp og jeg klarer ikke å ta det hele inn. Første gang på en stund at en serie har fått meg til å føle meg så jævlig. Dette bare sier meg noe om hvor bra The Pacific er laget. Verste er at jeg hadde foredrag i historien om hva min familie drev med under WWII, og de hendelsene der pluss dette gjør at jeg føler meg helt tom innvendig. Jeg har hatt litt av et liv, men jeg føler meg så liten nå. Helt fantastisk episode. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Fantastisk episode. Thats it Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Veldig bra, minnet meg om Bastogne, bare enda mer intenst! Lenke til kommentar
thadon Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Herregud for en episode, satt i gledesrus. Fantastisk slutt. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Utrolig bra. Så intenst, og imponerende hvor godt de fikk frem faenskapen, råskapen, hungeren og de generelt jævlige forholdene de måtte forholde seg til. Intromusikken er jo også fantastisk. Lenke til kommentar
frds Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Sitt to episoder nå, konge serie sålangt Lenke til kommentar
Dan-The-Man Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Har folket sett den part 3 enda? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Så den i går, grei nok episode... men følte den var litt treig for meg. Skjedde ikke veldig mye, bare en skildring av det de drev med i Australia. Gleder meg mer til den neste episoden, for føler det blir mer action da. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Tydelig at de beveger seg ut på en annen fortellermåte en det de gjorde med BoB noe som merkelig nok har vært mye av "kritikken" for serien noe jeg syns er rart egentlig, vil man virkelig ha mer av det samme eller vil en heller ha noe som er litt nyskapende? Jeg likte part III veldig bra jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå