Gå til innhold

The Pacific - oppfølgeren til Band of Brothers


Anbefalte innlegg

Første episode er sett, og synes det var en god start. Jeg forventet ikke at første episode skulle måle seg opp med starten på BoB. Vi fikk ikke helt den introduksjonen til karakterene før det hele braket løs. Men stillehavskrigen var jo en annen type krig, og jeg tror ikke Spielberg og Hanks er ute etter å kopiere det de gjorde med BoB.

 

Gleder meg til neste episode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg nevnte, så forstår ikke folk at The Pacific er sentrert rundt 3 stykker(Leckie, Eugene og Basilone). Jeg liker egentlig at vi slipper 10-talls sentrerte personer i mini-serien, dog jeg hadde ikke hatt noe imot det heller. Men synes det hadde vært litt feil hvis Pacific hadde hatt akkurat samme "episode-struktur", siden da hadde jo Pacific vært en blåkopi av BoB.

Lenke til kommentar

At det bare er tre stykker det fokuseres på betyr bare at det tar enda mindre tid å bygge opp karakterene, og er på ingen måte en unnskyldning for å ikke gjøre det. Å bygge opp karakterer er viktig for all dramatisering, og ikke spesielt for BoB, men allikevel noe BoB gjorde særdeles godt. Det er også ni episoder igjen hvor man kan vise de mindre viktige japanerene.

 

Men nå skal man ikke dømme hele serien basert på første episode, og hele serien kan for all del fortsatt overgå BoB, men første episoden, isolert sett, gjorde ikke det, IMHO.

Lenke til kommentar

Perfeckt variasjon av drama og action i denne episoden. Basilone likte jeg litt mindre enn Leckie, men begge er godt spilt. Eugene er klar for fight, det var også en bra slutt i episoden i tilegg til den at de fikk vite at folk hjemme så på dem som helter.

 

Begynner Leckie å få malaria nå eller?

Lenke til kommentar

Episode nummer to var veldig sterk følte jeg. Må ha væert et rent helvette å vere der. Slutten på episoden gav meg ett sterk inntrykk også.

Helt enig, så episoden nettopp og jeg klarer ikke å ta det hele inn. Første gang på en stund at en serie har fått meg til å føle meg så jævlig. Dette bare sier meg noe om hvor bra The Pacific er laget. Verste er at jeg hadde foredrag i historien om hva min familie drev med under WWII, og de hendelsene der pluss dette gjør at jeg føler meg helt tom innvendig. Jeg har hatt litt av et liv, men jeg føler meg så liten nå. Helt fantastisk episode.

Lenke til kommentar

Tydelig at de beveger seg ut på en annen fortellermåte en det de gjorde med BoB noe som merkelig nok har vært mye av "kritikken" for serien noe jeg syns er rart egentlig, vil man virkelig ha mer av det samme eller vil en heller ha noe som er litt nyskapende?

Jeg likte part III veldig bra jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...