Gå til innhold

The Pacific - oppfølgeren til Band of Brothers


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ofte blir den sendt i USA, en episode i uka eller?

Ja.

 

14-Mar-2010 The Pacific 01x01 Guadalcanal/Leckie

21-Mar-2010 The Pacific 01x02 Basilone

28-Mar-2010 The Pacific 01x03 Melbourne

04-Apr-2010 The Pacific 01x04 Gloucester/Pavuvu/Banika

11-Apr-2010 The Pacific 01x05 Peleliu Landing

18-Apr-2010 The Pacific 01x06 Peleliu Airfield

25-Apr-2010 The Pacific 01x07 Peleliu Hills

02-May-2010 The Pacific 01x08 Iwo Jima

09-May-2010 The Pacific 01x09 Okinawa

16-May-2010 The Pacific 01x10 Home

 

Takk for det. Tror jeg lar det bero en stund da. For jeg fortrekker helst se dem tettere etter hverandre. Sånn en eller to episoder til dagen.

 

Nå ser jeg Band of brothers igjen heller. For den har jeg bare sett en gang før.

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat sett episode 1, og jeg sitter igjen med en kløe på at jeg vil ha MER! :D

Jeg sitter igjen med en følelse av at jeg burde fått mer. I denne episoden. Nå skal det sies at jeg hadde skyhøye forventninger, men jeg synes det emosjonelle elementet er betydelig mindre i denne episoden enn i BoB. Karakterene og kameratskapet burde ha vært bygget mer opp, og som et resultat følte jeg heller lite med folka i denne episoden.

 

Kan vi kanskje få merket denne tråden med at den følger det amerikanske sendeskjemaet, så vi kan få diskutert litt?

Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med en følelse av at jeg burde fått mer. I denne episoden. Nå skal det sies at jeg hadde skyhøye forventninger, men jeg synes det emosjonelle elementet er betydelig mindre i denne episoden enn i BoB. Karakterene og kameratskapet burde ha vært bygget mer opp, og som et resultat følte jeg heller lite med folka i denne episoden.

Jeg kunne ikke vært mer enig. Den var dritbra, og jeg kjente "magien" komme, men jeg ønsket meg mer.
Lenke til kommentar

Fikk frysninger av del en. Stemmen til Hanks i innledningen fikk håra på armen til å reise seg.

 

Musikken toner inn og det hele er i gang. Temaet for The Pacific er majestetisk og mektig, slik som i søsterserien. Stryke-, blåse- og slaginstrumenter pryder bildet. Vi blir først introdusert med en av soldatene. Begynnelsen går rolig for seg og man blir dratt forsiktig med inn i karakterene. Vi graver ikke dypt inn i karakterene, ennå. Det tror jeg er bevisst. Settingen er plausibel, og kan vel sies å være indentisk med krigens samtid. Fra klær og hårsveis, til kjøretøy og hus.

 

Stemningen jeg hadde under Band of Brothers er den samme i The Pacific. Det er godt tegn. De retrospektive scenene med mørk bakgrunn er tilbake. Elsker disse fremføringene av soldatene som opplevde slagmarken. Det at de stiller opp for produsentene og er villige til å fortelle sine erindringer og erfaringer, setter jeg stor pris på. Viser også en stor mot hos vedkommende som forteller det tunglynte ved krigen.

 

Del en gir oss en liten porsjon av det vi har i vente. Ser frem til å dykke dypere.

Lenke til kommentar

Elsket starten, blir det bedre framover så vil jeg nesten si det er på lik linje, kanskje bedre enn Band of Brothers. Og det var noe ikke jeg hadde forventet meg utgangspunktet. Produksjonen er i tilegg veldig bra, på så og si alle punktene.

 

Liker virkelig hvordan de har også plukket skuespillerne. Så og si er det bare James Badge Dale som er kjent for de fleste, og han er egentlig ikke heller noe særlig kjent for de fleste heller. De virker et hakk mer realistiske enn folkene i BoB også til tider. Men er vel kanskje meningen at de skulle fokusere på de unge i denne mini-serien. Elsker hvordan de har plukket fram unge skuespillere i denne serien som blant annet Rami Malek(han fra 24/War At Home), Joseph Mazzello som Eugene som vi så litt av i episoden og Noel Fisher som jeg vet kommer inn i serien snart.

 

Robert Leckie likte jeg, synes han var litt blanding av Winters og Joseph Libegott fra Band of Brothers. Og det var to karakterer jeg likte godt, både på grunn av karakterne/personene og skuespillerne. Den scenen med japanern som overga seg var veldig bra, ga et lite inntrykk at amerikanerne kunne være like grusomme i krig som japanerne.

 

Peleliu, Okinawa og Iwo Jima er noen av de fortellingene jeg virkelig gleder meg til i denne serien. Da dette er de 3 store kampene i krigføringen mot japanerne i WW2.

 

Generelt sett er det nydelig at HBO ga grønt lys for denne miniserien, ikke bare fordi det er en god historie å vise. Men fordi det viser en side av krigen vi egentlig ikke har sett så mye av. Også er serien en liten hedring av de personene i WW2 vi vet minst om, og den delen vi vet minst om. Kan ikke huske å ha sett noe særlig om kampen mot Japan utenom Pearl Harbor-filmen nærmest. Var jo de som kontaktet HBO og sånt å ville virkelig ha serien, og med bøkene til blant annet Robert Leckie ligger det veldig tilrette for at dette kan bli en kjempebra miniserie.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke dømme hele serien pga ep 1, men jeg er - i motsetning til mange andre - litt skuffet. Det har mye med de jævla forventningene å gjøre.

 

Serien startet så fort, og vi ble sendt ut i jungelen med en gang, uten noe særlig introduksjon. Første episode av Band of Brothers foregår på en treningsleir, og der syntes jeg vi ble godt kjent med karakterene... Jeg bør kanskje ikke sammenligne med BoB, men det er naturlig å gjøre uansett.

 

BoB EP 1 - 9/10

Pacific EP 1 - 6/10

 

Håper det tar seg opp; jeg kommer til å se alle episodene uansett. :)

Lenke til kommentar

Hadde dette vært en helt ny serie uten noen form for forhistorie så hadde en nok ikke vært skuffet i det hele tatt og den scenen med han japaneren som står i elva er bare helt fantastisk, som gir et kort innblikk men varig inntrykk at det er mennesker på andre siden også noe som kanskje ikke har blitt framstilt så veldig ofte i filmer/serier eller historiebøker for den delen heller da de stort sett ble sett på som fienden og mer en det var det ikke helt å si.

 

Vi ble satt litt raskt ut i det men en meget godtkjent første episode.

Lenke til kommentar

Vel, i og med at karakterene ikke ble bygget opp, og det var lite emosjonelt på det planet, synes jeg scenen med japaneren i elva var veldig velkommen, og ga for min del et par ekstra poeng. Det hadde vært bedre om man fokuserte på karakterene og tok for seg dette aspektet senere, men uten denne scenen ville det knapt ha vært noe som helst å føle med.

Lenke til kommentar

Nå blir det litt feil å sammenligne spesielt første episoden med BoB, når jeg tenker meg om.

 

Pacific skal jo så og si være bare sentrert rundt 3 personer Leckie, Eugene og Basilone. Med de andre i fokus som et tilegg til den hovedpersonen som er mest sentrert rundt til i den episoden(med unntak som det at vi så kompisen til Basilone, men dette var i tilegg "piloten"). Så langt har bare Basilone og Leckie så vidt krysset hverandre på turen, og det har bare gått to episoder.

 

BoB handlet trossalt nesten bare om easy, her har vi 2 easy(so to speak). Kanskje 3 med Eugene.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...