razh0r Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Dette blir så bra! Har sett gjennom Band of Brothers 5-6 ganger, så forventningene er skyhøye! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Trodde jeg hadde denne i mine innlegg, jeg. Uansett; jeg gleder meg som en bikkje! Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Snakk om god timing. Har akkurat kjøpt Band of Brothers på bluray og ser gjennom nå. Dæsken så bra. Om The Pacific blir halvparten så bra, gleder jeg meg til å benke meg foran skjermen :-) Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Blir interessant å se hvordan de fremstiller krigen i stillehavet. Har jo nesten fått overdose med krigen i europa opp gjennom årene. Ut ifra tittel på episodene ser det jo veldig interessant ut. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ut fra det lille jeg har lest så skal hvis "The Pacific" være endel mer brutal enn det BoB var. Jeg håper bare den klarer å leve opp til forventningene mine...... Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Stillehavskrigen var et helvete for de involverte. Tropiske temperaturer, men regnsesong, monsoon, fluer, larver, infeksjoner, flammekastere, svette og annet faen, alt mens noen skyter på deg. Håper de klarer å få frem frustrasjonen og det håpløse i det hele, og ikke fremstille japanerne som blodtørstige monstere. Se filmene til Clintern for en nyansert fortelling. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) fremstille japanerne som blodtørstige monstere. Se filmene til Clintern for en nyansert fortelling. Men nå var Japanerene ganske "hjernevasket" da. Overgi seg var ikke noe utvei, da var det mye bedre å sprenge seg selv med en håndgranat, eller løpe på en mitralijøse stilling med sverdet sitt. Dette er ikke ting jeg vil kalle "normale" Siden vi følger 3 bøker (hvis jeg ikke husker feil) som alle er skrevet at 3 av de soldatene (Amerikanske) man følger i serien, så ser jeg ikke for meg at vi kommer til å se så mye av dette fra Japanerene sin side...... Edit: Men for all del, Clintern sine 2 filmer, der vi så en fra hver side var veldig bra, og en ukjent side ved krigen vi ikke ofte får fremvist på film Endret 11. mars 2010 av JimRamse Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Vil ikke si hjernevasket, men japanske konsepter om ære er veldig forskjellige i forhold til det individualistiske vesten ja, og den kontrasten er nok noe av det som skiller mest. Å overgi seg var aldri et reelt valg fra japanernes side, og derfor fant man jo helt ut på 70 tallet enklaver av japanske soldater som fremdeles trodde krigen pågikk. Nå skal det selvfølgelig sies at det japanske imperiet var ekstremt ekspansjonistisk, og det japanske okkupasjonsstyret i store deler av sør-øst asia nok var mer brutalt enn det tyskerne hadde i europe, hvis du ser bort fra jødeforfølgelsene. En ting som var meget forskjellig her i motsetning til europa var jo da primært at stillehavskrigen ble utkjempet mellom 2 hærstyrker, uten mye sivile involvert, og man tok derfor i bruk mer brutale metoder da sivile tap ikke var en reel risiko. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ååååh! Så bra dette kommer til å bli! Band of Brothers er den beste miniserien ever, så om dette blir halvparten så bra.. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Fikk så lyst til å se Band of Brothers igjen, at jeg klarte å bestille det for andre gang på to dager nå. Glemte at jeg allerede har bestilt fra play.com. Håper at det kommer snart Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 http://www.hbo.com/#/the-pacific/about/video/making-the-pacific.html/eNrjcmbOYC7ULMtMSc13zEvMqSzJTHbOzytJrShRz89JgQkFJKan+iXmpjLns0knlpbkF+QkVtqWFJWmsjGyMXIyMgIAdc8XOA== En liten behind the scenes/making of mini-dokumentar om The Pasific. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Omtrent norsk tid vil det sendes i USA? Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Jeg vil tippe mellom 04.00 og 06.00. Er vel hvertfall da majoriteten av serier sendes i USA norsk tid. Eller hvertfall da det blir lagt ut på nett. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Blir interessant å se hvordan de fremstiller krigen i stillehavet. Har jo nesten fått overdose med krigen i europa opp gjennom årene. Ut ifra tittel på episodene ser det jo veldig interessant ut. Rart at krig alltid er så interessant. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Er ikke lenge igjen nå gitt. Gleder meg som en gris! Noen som vet om det er med noen av de samme skuespillerne som var med i Band of Brothers? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Noen som vet om det er med noen av de samme skuespillerne som var med i Band of Brothers? Nei, det er det selvsagt ikke. Det hadde jo ikke hengt på greip. Omhandler jo noen helt andre. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Men vil vi få høre historien fra de virkelige veteranene slik som i BoB? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 De som lever sansyneligvis, men som easy company så lever ikke alle i dag. Så det blir vel litt vanskelig å få de til å snakke. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Håper play.com får ræva i gir og sender Band of Brothers fortest mulig. Må se den en gang til, før jeg starter med Pacific. Lenge siden sist Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 jaja, da er det ikkje lenge til det braker løys, gleder meg som ein unge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå