Gå til innhold

The Pacific - oppfølgeren til Band of Brothers


Anbefalte innlegg

Er faktisk veldig enig med IMDB angående scoren. Gir selv Band of Brothers en 10'er, mens jeg gir The Pacific en 9'er. Synes begge er knallbra, men at Band of Brothers trekker det lengste strået.

 

Med tanke på at Band of Brothers får en snittkarakter på 9,6 med nesten 80 000 stemmer, og The Pacific får ett snitt på 8,4 med 18 000 stemmer. Forskjellen i stemmer regner jeg med kommer av at det er 9 års forskjell mellom de. Med andre ord synes ikke "folk flest" at The Pacific er mye dårligere.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IMDB's tv-seriekarakterer har store svakheter og er ikke i nærheten av å gi et like representativt bilde av populæritet som det filmene gjør.

 

Bare for å rydde alle misforståelser ut av veien: Jeg anbefaler The Pacific varmt til alle som vil se noe WW2-relatert. Det jeg likevel har bitt meg merke til er at serien, selv om den stort sett er godt likt, ikke er i nærheten av BoB's populæritet. Hvorfor er det slik? Timing er selvsagt en faktor, men det blir en for simpel forklaring til å avdekke hele sannheten.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Den mest opplagte er jo at stillehavskrigen altid har vært sett på som et "side teater" Dette var det selv under WW2, der brittene overtalte usa til "Europe first"

 

Så det er jo opplagt at Europere er mindre interserte, Bob viser jo sener fra england, frankrike, holland og tyskland, tenk på alle de millionene som har vart i Normandie og sett på krigs monumenter, dette er vanskligere å gjøre i stillehavet, tenk deg å dra til Peleliu bare får å se ww2 minnesmerker, det er både dyrt og vansklig.

 

I Europa er du aldri mer enn 2.5 timer unna Normandie eller Holland eller italia osv.

 

Selv i usa er Stillehavs krigen litt bortglemt, ofte bare husket av de som hadde familie der, reenactments er ofte tyskre og amerikanske soldater, ikke japanere og marines.

 

Serien krever også mer av seeren enn Bob gjorde, bob var en liten personlig fortelling om en liten gruppe mennesker, pacific ikke bare leverer 3 ganger så mange karakterer, men flere av karakterene er sivile.

 

Serien er forankret i Leckie, sledge og Basilone, hver av disse får mer tid på skjermen enn noen av Bob karakterne, man får også flere soldater som Chesty" Puller, som jeg liker veldig godt, old school oberst, Sidney Phillips som jeg kjente fra før av fra the war. Så har du Hooiser, ack ack(som jeg hadde likt å se få mer tid) Snafu osv. Det folk ikke tenker på er at de har hatt 10 år med å bli kjent med bob karakterne, det tok meg 3-4 gjennom seeinger av bob før jeg fikk meg med de fleste av karakrene og det gjelder de fleste andre også, men det var 20 gjennomseeinger siden så de har glemt det,

 

Men serien hopper mye, og det krever en viss forhånds kunnskap for å virklig få mest ut av serien, den er vanskligere å se enn bob, men ikke dårligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...