Gå til innhold

The Pacific - oppfølgeren til Band of Brothers


Anbefalte innlegg

The Pacific har ikke akkurat innfridd hos meg. De eneste vi får servert er kuler og krutt. Får null medfølelse for karakterne og det er kun tre personer jeg kan navnet på om noen skulle spørre meg om hva folk i serien heter. Hele greia er ett tornado med ting som skjer. Greit å se på, men ikke noe mer. F.eks befalet som ble drept i sist episode. Vi ser soldatene blir emosjonelle, men hva med seerne? Om dette hadde vært ett av befalet i BoB hadde vi faktisk brydd oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, han brukte jo hele episoden på å trøste soldatene og hjalp dem med å holde motet oppe. Selv om han ikke hadde vært med i de flere episoder så tolket jeg det som et ganske stort tap for soldatene i den troppen der. Hadde ikke særlig medfølelse for befalet, men heller soldatene under han.

Lenke til kommentar

Grei episode, men som andre her sier synes jeg det ble litt tynt hvordan dette ble gjort. En hel episode der man bruker nesten all tid på å bygge opp et forhold til Basilone og fremstille han som en bra kar når han gifter seg og finner kjærligheten osv. Så kommer han til Iwo Jima, løper hektisk rundt i 5min og blir skutt helt random. Så får vi se dama hans sitte ved stranda i to sekunder på slutten. Ganske dårlig utnytta spør du meg.

 

Det var jo dette som skjedde med Basilone.

For det første var det ikke sånn han døde, og for det andre så er ikke poenget at det er "feil" at han dør. Poenget er at de gjør så lite ut av det når de først har brukt en hel episode kun konsentrert om han. Enda fikk jeg nærmest ingen som helst medfølelse når han døde, fordi det var gjort på en ganske dårlig måte om du spør meg.

 

Greia er ikke at folk har problemer med at man følger sannheten, som noen her påstår, det er jo sånn det skal være. Det er at det er at historien er så jævla dårlig utnytta. Jeg klager ikke på at det er for mye krig og død og sånt, men jeg klager på at det ikke er bygd opp noe forhold til karakterene what so ever. Dette med tanke på hvor mye tid vi faktisk har sett med enkeltindividene. To av episodene har jo vært rene episoder med fokus kun på karakterene, forutenom de 5 siste minuttene i denne episoden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med The Pacific er at den vil alltid bli sammenlignet med Band of Brothers. Å lage en serie om andre verdenskrig som er bedre enn Band of Brothers er som jeg ser det en nesten umulig oppgave.

 

The Pacific er en bra serie, men kanskje hadde man forventet noe bedre.

Endret av Oreokjeks
Lenke til kommentar

The Pacific har sine svakheter, og BoB er noe bedre... men dagens episode viser hva som gjør dette til en kvalitetsserie. De inntrykkene jeg fikk i dag var utrolig sterke, og jeg satt med en utrolig ekkel følelse når episoden tok slutt. Scenen i huset med babyen, og da hun dama ble sprengt var helt uvirkelige. Jeg har også lest vitnehistorier fra Hiroshima, så hele denne blandingen ble sterk. Utrolig bra episode...

Lenke til kommentar

Jeg var skeptisk etter de to første episodene, som virket som hastverkarbeid. Etter episode tre fikk jeg igjen godfølelsen, og den sitter fortsatt etter episode ni. Pacific er for meg en ganske anderledes opplevelse enn BoB, mer brutal, deprimerende og rett på sak.

 

Jeg er ihvertfall storfornøyd, og har ingen problemer med å føle med karakterene. Jeg felte faktisk en tåre når Captain Haldane ble drept. Må si Rami Malek storspiller som Meriell Shelton og, kanskje den mest fascinerende av alle karakterene.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Jeg var skeptisk etter de to første episodene, som virket som hastverkarbeid. Etter episode tre fikk jeg igjen godfølelsen, og den sitter fortsatt etter episode ni. Pacific er for meg en ganske anderledes opplevelse enn BoB, mer brutal, deprimerende og rett på sak.

 

Jeg er ihvertfall storfornøyd, og har ingen problemer med å føle med karakterene. Jeg felte faktisk en tåre når Captain Haldane ble drept. Må si Rami Malek storspiller som Meriell Shelton og, kanskje den mest fascinerende av alle karakterene.

 

Veldig enig her. Har heller ikke noe problem med å forholde meg til karakterene. Er ikke alle man blir like godt kjent med, men det er heller ikke så rart siden folk stryker med i hytt å pine.

 

Neste uke blir det gjennomgang igjen for meg ihvertfall, og tror jeg kommer til å føle serien enda ett hakk bedre når jeg får sett alle episodene etter hverandre iløpet av en dag eller to.

Lenke til kommentar

Problemet med The Pacific er at den vil alltid bli sammenlignet med Band of Brothers. Å lage en serie om andre verdenskrig som er bedre enn Band of Brothers er som jeg ser det en nesten umulig oppgave.

 

The Pacific er en bra serie, men kanskje hadde man forventet noe bedre.

Grunnen til at serien sammenlignes med BoB i større grad enn andre serier/filmer er at begge er produsert av de samme personene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Siste episode var av typen som gjør ett utrolig intrykk på en, ihvertfall hadde episoden den effekten på meg :) Vanvittig bra episode var det ihvertfall.

Du skriver som om jeg skulle sagt det selv.

Siste episode bringte frem tårene hos meg, vanvittig bra episode!

Lenke til kommentar

Siste episode var av typen som gjør ett utrolig intrykk på en, ihvertfall hadde episoden den effekten på meg :) Vanvittig bra episode var det ihvertfall.

Enig. Den siste episoden var fantastisk. Fikk virkelig følelsen på hvor tungt det var for de når de kom hjem. Gjorde sykt inntrykk. Hele serien løfta seg en karakter på den siste episoden. Vil ikke dømme serien enda. Skal ta alle i løpet av noen dager før jeg bestemmer meg, og som BoB var, tror jeg også denne serien er bedre 2 gang man ser den.

 

Noen andre som synes introen er bra laget? Eller er det bare meg? Er veldig glad i Hans Zimmer sine bidrag på musikkfronten. Jeg ser alltid hele introen på hver episode, mens i mange andre serier spoler jeg bare over.

 

Et raskt søk på spotify viser hvor mange gode themes han(Hans Zimmer) har laget i filmer.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Akkurat sett ferdig The Pacific, og jeg synes det var en meget bra serie. Kanskje ikke like bra som BoB, men abselutt en god serie. Jeg fikk mine første tårer på en meget lang stund også. Jeg var nære med å gråte i BoB når vi før se "Wild Bill" Guarnere fortelle om Joe Toye, nære i serieavslutningen i Lost, men nå gråt jeg. Når jeg fikk se Snafu sin tekst på slutten av episoden, og at han ikke hadde kontakt med noen fra marienen i over 30 før han leste boken til Sledgehammer, da falt det noen tårer.

 

Veldig fin og rørende avslutning til en veldig fin serie.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...