Corlan Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Enig. Siste var veldig bra. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hvorfor skal de absolutt avslutte hvert eneste slag/episode med at de plutselig sitter på et skip på vei bort? Det trekker ned noe så ufattelig på denne serien. De bør virkelig prøve å formidle litt mer. Hva med å faktisk vise at de enten blir avløst og deretter blir sent til en annen øy, eller å vise at de klarer å ta over øya? Noen scener der de går ned i hulene og tar hovedkvarteret? Oppbygningen til hver jævla episode er jo: plutselig sitter de på en ny øy, det er helt jævlig, mye skyting gjennom episoden på helt random plasser på øyen uten at vi får noen slags opplysninger på hva taktikken er - hva slags mål de kjemper seg frem mot før de plutselig sitter på en båt ute på havet. Denne serien begynner å bikke ned til en 3'er. Krigsserienes svar på "300" mye tøffe scener uten noe som helst innhold. Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Denne serien begynner å bikke ned til en 3'er. Krigsserienes svar på "300" mye tøffe scener uten noe som helst innhold. Jeg er helt enig i alt du sier.. men akkurat den siste setningen der er nøyaktig det jeg føler om denne serien. Det er jo ingenting som skjer her... Er jo bare masse skyting/filming av folks ansikter på nært hold i et lamt forsøk på å skaffe serien en "feel". Nei fyttikatta... denne serien kan ikke en gang sammenlignes med Band of Brothers. Eneste likhetstegn jeg ser foreløpig er at begge seriene har 10 episoder og at settingen er andre verdenskrig. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Vel, Stillehavskrigen hadde ikke den samme "sjarmen" som den i Europa. Det var jo en annen krig. Da blir det jo også en annen fortellermåte. Du kan jo se for deg selv å være en amerikansk marinesoldat som blir sendt fra øy til øy for å drepe japser som heller vil sprenge seg selv lufta istedet for å overgi seg. Dette var jo en strategi amerikanerne aldri hadde sett for seg engang. Synes dette blir fortalt på en bra måte. Er enig i noe av kritikken, men du kan ikke sitte å vente på en reprise av BoB hver gang du starter en episode. Til og med amerikanerne skjønner det. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Jeg venter vel ikke på en reprise av band of brothers, hvor i alle dager får du det ifra? Les innlegget om igjen, kritikken var konkret. Jeg skjønner veldig godt at de blir skipet rundt til ulike øyer, det jeg ikke finner troverdig i det hele tatt er at de løper rundt på øya uten mål og mening, og at de i et øyeblikk står i en eller annen slags kløft hvor de ser ut til å skulle rykke fremmover før de plutselig er ombord i skipet igjen. Hele scenarioet med at det er så mange ulike øyer har skaperene utnyttet til de kraftigste så de kan produsere mest mulig fete "nå dødde du nesten" og "nå flyr det jævlig med kuler overalt" skytescener uten å måtte gjøre en dritt ellers. Det kan da ikke være for mye forlangt å ville ha litt dialog, kanskje vi får høre en av de i høyere grader forklare hva som er planen for øya, hva akkurat det kompaniet vi følger sin rolle er i angrepet, få se at de tar hovedkvarteret(eller faktisk går inn i hulene) FØR de forlater øya. Se på flags of our fathers og letters from iwo jima som faktisk klarer å formidle en slags fremdrift istedenfor "nå går kompaniet inn i skogen, 30 min med skytescener på random steder, nå sitter de på en båt og har det max chill i solnedgangen". Det blir så enormt lite troverdig. Denne serien begynner å bikke ned til en 3'er. Krigsserienes svar på "300" mye tøffe scener uten noe som helst innhold. Jeg er helt enig i alt du sier.. men akkurat den siste setningen der er nøyaktig det jeg føler om denne serien. Det er jo ingenting som skjer her... Er jo bare masse skyting/filming av folks ansikter på nært hold i et lamt forsøk på å skaffe serien en "feel". Nei fyttikatta... denne serien kan ikke en gang sammenlignes med Band of Brothers. Eneste likhetstegn jeg ser foreløpig er at begge seriene har 10 episoder og at settingen er andre verdenskrig. Godt å høre at det ikke er bare jeg som ser det! Endret 2. mai 2010 av slux Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Likte slutten i Part Eight jeg. Måten skaperne forteller hvor lett man kan miste ett idol og ett ikon for mange. I alle fall slik jeg så det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Den klart kjedeligste episoden hittil ihvertfall Neste ser ihvertfall ut til å by på meir fart og brutalitet. Føler romanse/knull meg kvoten er brukt opp nå ihvertfall. Endret 4. mai 2010 av Mala Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Den klart kjedeligste episoden hittil ihvertfall Neste ser ihvertfall ut til å by på meir fart og brutalitet. Føler romanse/knull meg kvoten er brukt opp nå ihvertfall. Ikke den kjedligste.. men ikke bra allikevel. Episoden heter "Iwo Jima". Var jammen ikke mye av handlingen som var derfra gitt. Jeg må si jeg virkelig er skuffet over denne miniserien. Uansett hvor bra de to siste episodene er kommer jeg neppe til å skifte mening. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Veldig fornøyd med serien så langt. Eneste er at jeg synes de har fremvist John Basilone litt for "average Joe" i forhold til hva han gjorde i virkeligheten. Bare å "google" han så ser man hva han fikk medaljene sine for, å det blir ikke vist godt nok i serien synes jeg. Lenke til kommentar
Hvordangaardet Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg leste hva Basilone gjorde på iwo jima i virkeligheten, og det er utrolig at skaperne ikke har brukt sjansen sin til å formidle det ordentlig i denne episoden(heller ikke historisk korrekt). Ellers er jeg greit fornøyd med serien og den er jo klart bedre enn mange andre serier der ute. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Veldig fornøyd med serien så langt. Eneste er at jeg synes de har fremvist John Basilone litt for "average Joe" i forhold til hva han gjorde i virkeligheten. Bare å "google" han så ser man hva han fikk medaljene sine for, å det blir ikke vist godt nok i serien synes jeg. De er alt i alt utrolig dårlige på å formidle noe som helst av historie i denne serien, virker som de har for stor hastverk til å vise scene etter scene til å ta seg tid til å virkelig dvele ved enkelthendelser. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Grei episode, men som andre her sier synes jeg det ble litt tynt hvordan dette ble gjort. En hel episode der man bruker nesten all tid på å bygge opp et forhold til Basilone og fremstille han som en bra kar når han gifter seg og finner kjærligheten osv. Så kommer han til Iwo Jima, løper hektisk rundt i 5min og blir skutt helt random. Så får vi se dama hans sitte ved stranda i to sekunder på slutten. Ganske dårlig utnytta spør du meg. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg venter vel ikke på en reprise av band of brothers, hvor i alle dager får du det ifra? Les innlegget om igjen, kritikken var konkret. Jeg skjønner veldig godt at de blir skipet rundt til ulike øyer, det jeg ikke finner troverdig i det hele tatt er at de løper rundt på øya uten mål og mening, og at de i et øyeblikk står i en eller annen slags kløft hvor de ser ut til å skulle rykke fremmover før de plutselig er ombord i skipet igjen. Kanskje det er slik soldatene selv oppfattet det? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Problemet med serien er at du egentlig ikke får noe forhold til de forskjellige karakterene. Dårlig oppbygning. Som noen sier, denne serien fortjener ikke å nevnes i samme åndedrag som Band of Brothers. Dette blir mer en dokumentar for meg enn en underholdningserie. Det kunne vært mye mer dramatisering rundt karakterene. Jada, det var helt jævlig i Stillehavskrigen, vi vet det, det er bare å skru på discovery så får du et innblikk. Dårlig utført handtverk og virker nesten som hastverksarbeid.. "nå må vi bli ferdig snart, vi har brukt opp alt budsjettet på kampscenene." Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ganske dårlig utnytta spør du meg. Enig - dette kan vel kanskje være nøkkelsetningen for denne serien. Potensialet er evig stort, men skaperene har tydeligvis ikke noen interresse av å bruke noe av dette potensialet, bare noe har skjedd så er det ok - gå til neste skytescene! Nekter for å tro at soldatene selv hadde følt at bare en 2 sekunders gråtescene var nok når "skipper" ble drept f.eks. Som en dokumentar feiler også denne serien. Nå virker det kanskje som jeg er på hevntokt eller noe slik mot denne serien, men er egentlig kjempeoverrasket over hvor merkelig de har gjort dette. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Grei episode, men som andre her sier synes jeg det ble litt tynt hvordan dette ble gjort. En hel episode der man bruker nesten all tid på å bygge opp et forhold til Basilone og fremstille han som en bra kar når han gifter seg og finner kjærligheten osv. Så kommer han til Iwo Jima, løper hektisk rundt i 5min og blir skutt helt random. Så får vi se dama hans sitte ved stranda i to sekunder på slutten. Ganske dårlig utnytta spør du meg. Det var jo dette som skjedde med Basilone. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Haha folk liker ikke at vi får servert sannheten tydelig. Basilone døde, serien er basert på fakta. WW2 i Europa var et eventyr iforhold til Pacific Theater. Folk dør, fordi det var det som skjedde. Folk nekter å innrømme det her i tråden tydeligvis, utrolig mange av dere som klager ønsker alle en reprise av BoB. Det er veldig åpenbart. Jeg er glad for Pacific er anderledes, da det var en dessto mer blodigere krig. Endret 6. mai 2010 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Battone Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Ikke kom og fortell at BoB ikke var dramatisert.. Jeg har ikkenoe imot realisme etc. men kan du ikke lage en historie ut av dette.. For meg er hele Pacific en serie uten en rød tråd.. Alle dør, jada, men du kan da lage en historie med litt sammenheng for det?! Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Ikke kom og fortell at BoB ikke var dramatisert.. Jeg har ikkenoe imot realisme etc. men kan du ikke lage en historie ut av dette.. For meg er hele Pacific en serie uten en rød tråd.. Alle dør, jada, men du kan da lage en historie med litt sammenheng for det?! DU satte ord på det jeg mener. takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå