Gå til innhold

The Pacific - oppfølgeren til Band of Brothers


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Introen er det beste med hele serien spør du meg. Siste episode var sinnsykt bra til tider den også, bare at jeg fikk følelsen av et par snarveier her og der. :\

 

Helt enig angående introen. Hver eneste gang jeg så en episode fikk jeg en klump i halsen av den utrolig vakre musikken kombinert med stillbildene som blir "levende". :cry:

 

Så siste episode av The Pacific i dag. Jeg synes Spielberg & co. langt på vei har lyktes i å vise hvor grusom denne krigen (og krig generelt) var/er. The Pacific tror jeg er den voldeligste fjernsynsserien jeg noensinne har sett. Summa summarum en veldig bra serie! :yes:

 

*Se en Top Gear-episode for å komme i en litt lettere sinnsstemning.* :)

Lenke til kommentar

Har begynt å se igjen og ble nettopp ferdig med part 6. Litt rart å se hvordan alle som var sammen i begynnelsen har blitt spredd over alt. Definetlig mer kaotisk en band of brothers.

 

Edit: ser del syv nå, herregud å irriterende han nye "hovedpersonen" er sledgehammer er vel kallenavne hans? Hva er poenget med alle disse close up bildene av ansikts utrykkene hans? Skal vi liksom se krigens grusomhet i øynene hans elns? Begynner å bli passe lei av å se det jævla trynet hans fem hundre ganger i hver eneste scene.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Personlig er jeg helt enig i Sledges holdning i ettertid av krigen. Aldri mer en uniform på seg, aldri ut til en slagmark igjen.

 

Hvordan kan du være enig i en personlig reaksjon på en opplevelse du ikke har tatt del i?

 

Forøvrig så syns jeg the pacific er krigsserienes svar på filmen "300".

Endret av Deneb
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Så siste episode nå og skal jeg være ærlig så kjente jeg øynene vettet seg litt ja :whistle: Mange gode quotes der også "they taught me to kill japs, i got pretty damn good at it". Ellers så er jeg litt skuffa over serien, husket ikke en gang halvparten av ansiktene når historien deres kom opp helt på slutten.

 

Personlig har jeg mer likt drama aspekt med serien mer en selve krigs scenen og alt the surviver greiene. Australia episoden var nok min absolutt favoritt selv om det ikke var noe action i den (vis jeg husker riktig).

 

I forhold til Band of Brothers kan ikke serien måle seg en gang, ja det er helt annen setting og historie, man skal ikke forvente det samme osv. Men hele smørja ble bare for rotet og uklar, vi kom ikke ordentlig dypt under huden på mange av karakterene før det var for sent. I Band of Brothers skjedde det liksom noe hele tiden, det var sykt digg tempo på serien, samtidig som den fikk med viktig detaljer.

 

Med det sagt er The Pacific fortsatt en knakende god serie, spesielt når det kommer til effektene som er heeelt ufattelige. Alt i alt så var serien litt tung til tider, men jeg er glad jeg klarte å komme meg igjennom.

Lenke til kommentar

Syns pacific er bedre and BoB på flere punkter

 

Det er mindre fantasi i serien,

I bob har du 3 veldig action fylte epiosoder før serien slakkes ned, mens i Pacific er det en kamp for livet helt til slutten, det føles mer desperat.

Bedre/bedre spillt karakter Sledge er en av de beste karakterne/virklige persjonene jeg har sett på tv eller film, Snafu er også en veldig god karakter.

Slagene er mye bedre og mer brutale, faktisk overgår brutaliteten noe sett i krigs film før.

Mer historisk oversikt over selve krigen, du får sett krigen fra 4 forskjellige enheter.

Lenke til kommentar

Det mener de fleste med god grunn. Hvis en tv-serie er en gris, er karakterene indrefileten, og her leverte ikke The Pacific på samme nivå som Hellstrøm's BoB.

 

Ikke enig, Sledge karaktern er 10 ganger bedre enn alle BOB karakterne til sammen, når du også får dype og spesiele karakterer som SNAFU men ikke helt får greie på hva som er dealen med, er det mye å kose seg med, men man må se serien minst to ganger for å få med seg alle karakterne,(det måtte man jo med bob også)

 

Det eneste som virklig trekker ned pacific er det unødvendige sex senene, man trenger ikke en 2 minutter love sceen i en krigs serie.

 

 

Som en hobby historiker finner jeg pacific veldig bra, man får et større over blikk av hele krigen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke enig, Sledge karaktern er 10 ganger bedre enn alle BOB karakterne til sammen,

 

Hvordan skal man svare på et slikt knallargument?

 

når du også får dype og spesiele karakterer som SNAFU men ikke helt får greie på hva som er dealen med, er det mye å kose seg med

 

Denne Snafu-fyren er en person. En person. Så nei, det er ikke mye å kose seg med av karakterer. For å illustrere et eksempel på The Pacific's problem: I en av episodene, tror det var på denne lille drittøya ingen kunne navnet på, dør en ganske høyststående offiser. Dyster musikk, triste ansikt og en generell melankolsk stemning følger. En storartet scene? Nei, fordi de færreste har klart å få med seg hvem det faktisk er som dør.

 

Når anmeldelse etter anmeldelse gang på gang peker på at serien ikke når BoB opp til amminusjonsbeltet karaktermessig er det på tide å se realiteten i øynene. Sier alle at hunden din er svart så er den sansynligvis det. Jaja, så har vi personlig smak og alt det derre der, men helt objektivt så har jo The Pacific ikke klart å oppnå den statusen som BoB har så noe må det jo være (og det er definitivt ikke effekter eller historisk korrekthet det går på).

Lenke til kommentar

Ikke enig, Sledge karaktern er 10 ganger bedre enn alle BOB karakterne til sammen,

 

Hvordan skal man svare på et slikt knallargument?

 

når du også får dype og spesiele karakterer som SNAFU men ikke helt får greie på hva som er dealen med, er det mye å kose seg med

 

Denne Snafu-fyren er en person. En person. Så nei, det er ikke mye å kose seg med av karakterer. For å illustrere et eksempel på The Pacific's problem: I en av episodene, tror det var på denne lille drittøya ingen kunne navnet på, dør en ganske høyststående offiser. Dyster musikk, triste ansikt og en generell melankolsk stemning følger. En storartet scene? Nei, fordi de færreste har klart å få med seg hvem det faktisk er som dør.

 

Når anmeldelse etter anmeldelse gang på gang peker på at serien ikke når BoB opp til amminusjonsbeltet karaktermessig er det på tide å se realiteten i øynene. Sier alle at hunden din er svart så er den sansynligvis det. Jaja, så har vi personlig smak og alt det derre der, men helt objektivt så har jo The Pacific ikke klart å oppnå den statusen som BoB har så noe må det jo være (og det er definitivt ikke effekter eller historisk korrekthet det går på).

 

Kvalitet er ikke et demokrati, alle som faktisk har lest bøkene til soldatene som kom etter bob ble stort, ser hvor endimisjonelle serie karakterne er i forhold til de virklige persjonene, bare fordi jeg never Snafu spesielt betyr ikke at han er den eneste og det vet du, du bare prøver å spille dum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

bare fordi jeg never Snafu spesielt betyr ikke at han er den eneste og det vet du, du bare prøver å spille dum.

 

Å begynne å spekulere i hva andre debattanter vet og ikke vet er en øvelse i debatteknikk som stort sett aldri ender godt. Det jeg faktisk vet er at hver gang jeg havner oppi disse Pacific-diskusjonene er at Snafu alltid blir trukket frem som karakteralibiet, men bak denne snodige fyren med øgleøynene er det alltid svært tynt i rekkene. Som en reflektert debattant påpekte tidligere i tråden her så husket han ikke flertallet av ansiktene som dukket opp i oppsummeringsekvensen, en klage jeg har sett flere ganger.

 

Nå er det jo veldig fint for deg at du likte Snafu og resten av kompaniet av anonyme ansikter, men jeg synes det er litt interessant å finne ut av hvorfor en såpass stor og kostbar serie som The Pacific aldri har klart å nå statusen til Band of Brothers. Hva er din teori? Min er generell trøtthet på WW2 og at serien aldri klarte å gjenskape karaktermagien fra Easy Company.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...