Pluggen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ser det er mye forskjellig man kan bruke, men hva bør jeg bruke på et lukket bagasjerom? Ser de har alt ifra lydisoleringsmatter på biltema til asfalt- og blymatter rundt omkring, hva er billig og bra i dette tilfelle? Jeg har jo en hjulbrønn der, så jeg må ha noe fleksibelt for å fylle ut tomrom for å unngå kondens også.. Bilen er forresten en 86` Kadett sedan om noen kjenner til den På forhånd takk Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Bumper denne i håp om at noen har gjort dette før? *BUMP* Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Ser det er mye forskjellig man kan bruke,men hva bør jeg bruke på et lukket bagasjerom? Ser de har alt ifra lydisoleringsmatter på biltema til asfalt- og blymatter rundt omkring, hva er billig og bra i dette tilfelle? Jeg har jo en hjulbrønn der, så jeg må ha noe fleksibelt for å fylle ut tomrom for å unngå kondens også.. Bilen er forresten en 86` Kadett sedan om noen kjenner til den På forhånd takk Vibroplast M1 som du får kjøpt av installbay.no er nok det beste som er å oppdrive til dette formålet. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Hmmm.. Takk for det Ingen steder hvor det er mulig å få over disk da? Skulle gjerne begynne på mandag skjønner du.. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hmmm.. Takk for det Ingen steder hvor det er mulig å få over disk da? Skulle gjerne begynne på mandag skjønner du.. http://www.installbay.no/forhandlere3.php Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Så også at Spaceworld solgte dynamat matter som er akkurat det samme som vibroplast.. Ett godt tips Pluggen: Aldri, aldri, aldri finn på å bruke sånne matter som du kjøper på biltema, mekonomen osv. Disse mattene har en fin evne til å suge til seg fuktighet, og fuktighet + metallet i bilen = rust... Vibroplast og andre butyl produkter gjør ikke dette, men demper jo jøtt alikevel. Derfor er det dette gutta bruker! (Overhauling, West Coast Customs osv) Endret 18. mars 2009 av AnaXyd Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Så også at Spaceworld solgte dynamat matter som er akkurat det samme som vibroplast.. Vibroplast er bedre en dynamat! Vibroplast har mer masse (vekt/m3), dvs bedre demping! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Da legger man eventuelt flere matter med dynamat.. Dynamat er også mye billigere enn Vibroplasten. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Da legger man eventuelt flere matter med dynamat.. Dynamat er også mye billigere enn Vibroplasten. På ebay selges dynamat extreme (uten frakt og mva.) for US $134.95 som er ca. 927kr, dette er for 3.34m2, altså 277,54 kr m2. En vibroplast bulk koster Kr2.890,- for 7,1m2, 407kr m2. Dvs at vibroplasten er dyrere men viss du må ligge to lag med dynamat for å oppnå samme effeketen så er dynamaten 1,24 ganger så dyr! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jepp, om man skal ta med det i regninga så ser det ut som Vibroplast blir det beste alternativet ja.. Takk for at du tok den regninga egentlig, har lenge vært i tvil på om jeg skal bestille Vibroplast fra Installbay, eller Dynamat fra Ebay.. Det er også et gruppekjøp for bulk pakka på Vibroplastpakka til kr 1800kr gående på Bilstereoforumet. Noe som blir 253,52kr per m2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå