Gå til innhold

Kjøling til Socket F (Asus KFN5-D SLI)

elkenzaal

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått vite at alle 939, 940, AM2 og AM2+ kjølere vil passe i Socket F. Problemet mitt er at jeg skal ha 2 stk Opteron 2347 HE CPU'er i maskinen. Disse vil stå ved siden av hverandre, altså kan ikke kjølingen ta så vanvittig stor plass.

Spørsmålet er om det er noen stillegående løsninger som tar liten plass og som er gode.

Hovedkort: Asus KFN5-D SLI

CPU: 2 stk Opteron 2347 HE

Kabinett: NoiseControl Fulltower støydempet

Serveren skal brukes til en del virtualisering og stå i hjemmet, så kan ikke bråke så vanvittig ;)

Har funnet en del kjølere som til synelatende tar liten plass, men ofte er det slik:

Bredde: 90 mm

Lengde 120 mm

Høyde: 120 mm

Hva er størrelsen på en boxed kjøleløsning som regel? Det jeg lurer på er om man regner bredden på langs eller på tvers på hovedkortet. CPU'ene står jo ved siden av hverandre på tvers. Altså på den korteste siden av hovedkortet. Var det forståelig?

Om dere ikke kan hjelpe på alt, så setter jeg pris på alle tips likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker og bukker. Det virker som Noctua NH-U9DO har perfekt passform i forhold til lengde og bredde på selve kjøleren. 96x90 mm er vel ikke mer enn en stock/boxed kjøler?

Hvis jeg skal få godkjent av samboer å ha en server i stue eller gjesterom så må den være stillegående, og det ser jo ut til at denne er nettopp det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...