Skyax Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg ska på Folkehøyskole neste år, ikke begynne rett i lære Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg ska på Folkehøyskole neste år, ikke begynne rett i lære Det er nok et dumt valg av deg da du kommer lengre bak i køen når du søker pga. du ikke har holdt på med faget på over et år. Operatørselskapene kan velge og vrake blant de beste til elektrikerlæreplassene. Man må ha veldig gode karakterer. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 her ser du tankeren vi leverte fra oss for ca ei veke siden. brukte 5 måneder. neste som vi holder på med nå er Stolt Norland like stor som de avdre i en serie på seks båter, den har 4 måneder mener jeg. http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?TID=2817&page=2 Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg ska på Folkehøyskole neste år, ikke begynne rett i lære Det er nok et dumt valg av deg da du kommer lengre bak i køen når du søker pga. du ikke har holdt på med faget på over et år. Operatørselskapene kan velge og vrake blant de beste til elektrikerlæreplassene. Man må ha veldig gode karakterer. Dummeste jeg har hørt. Det så jo interesant ut Sopps ! =D Tar jeg fagbrev der da? Er dere på båten når den kjører rundt, eller er det mest når den står stille "hjemme" ? Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Du tuller nå?Fatter vel jeg snakker om at det er lenge til 15 Februar 2010? Les gjennom emne så kan vi se hvem som tuller eller ikke. Det er jo ganske så utrolig at du ikke vet navnet på utdanningsprogrammet du går på. Overrasker meg en gang til. Jeg går på VG2 ELENERGI. Siste året på elektro. Nå kan jeg gå ut i lære, hvis det er det jeg ønsker. Men tilbake til temaet. Vil enten ha en jobb som er : Ute På plattform Reiser rundt i verden Reiser rundt andre plasser i området Så da lurer jeg igjen på hvorfor du ikke tidligere har begynt å tenke på lærlingplass offshore når du går VG2? Du kan da heller ikke mene at du er tidlig ute med å tenke på dette som du skriver noen poster ovenfor? Ang. skipselektriker det er ikke noe man blir kalt det er noe man er . Elektriker med skipsmodul men det trenger man ikke for å jobbe offshore på plattformer. nei. du trener ikke å vere på skip før du jobber offshore. du kan starte på offshore som læretid eller når du har fagbrev. gamlefirmaet mitt hadde ansatte som gikk over til offshore og til kraftselskap. på båt så har vi jo vårt eget store kraftverk der vi produserer strøm med hjelpegeneratore og akselgenerator og nørgenerator. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg ska på Folkehøyskole neste år, ikke begynne rett i lære Det er nok et dumt valg av deg da du kommer lengre bak i køen når du søker pga. du ikke har holdt på med faget på over et år. Operatørselskapene kan velge og vrake blant de beste til elektrikerlæreplassene. Man må ha veldig gode karakterer. Dummeste jeg har hørt. Det så jo interesant ut Sopps ! =D Tar jeg fagbrev der da? Er dere på båten når den kjører rundt, eller er det mest når den står stille "hjemme" ? Begrunnelse. Klart de vil ha de som er mest oppdatert og kan mest om faget. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Jeg ska på Folkehøyskole neste år, ikke begynne rett i lære Det er nok et dumt valg av deg da du kommer lengre bak i køen når du søker pga. du ikke har holdt på med faget på over et år. Operatørselskapene kan velge og vrake blant de beste til elektrikerlæreplassene. Man må ha veldig gode karakterer. Dummeste jeg har hørt. Begrunnelse. Klart de vil ha de som er mest oppdatert og kan mest om faget. Har sakt nei til flere læreplasser for å gå på FHS. Har gledet meg til det siden 10. klasse! Så ikke kom her å si at det er et dårlig valg. Det blir et minne for livet, og jeg lærer VELDIG masse om det jeg interesserer meg for i fritiden! Tviler på at 9måneder med noe annet, får arbeidsgiver til å utelukke meg. Sopps: Skipselektriker, er det et elektriker fagbrev, eller et egent? Blir jeg attraktiv etterpå trur du? Vet du tilfeldigvis om noen plasser i Stavanger området som driver med det? Endret 18. mars 2009 av Skyax Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg ska på Folkehøyskole neste år, ikke begynne rett i lære Det er nok et dumt valg av deg da du kommer lengre bak i køen når du søker pga. du ikke har holdt på med faget på over et år. Operatørselskapene kan velge og vrake blant de beste til elektrikerlæreplassene. Man må ha veldig gode karakterer. Dummeste jeg har hørt. Det så jo interesant ut Sopps ! =D Tar jeg fagbrev der da? Er dere på båten når den kjører rundt, eller er det mest når den står stille "hjemme" ? du kan ta fagbrev der ja. du bygger båten ved land og i tørrdokka. vis du vil så kan du vere med på prøvetur som varer i 3-4 dager. da tester dere hele båten på sjøen. et firma kan og ha vakt og ta imot båter som trenger haste reperasjon og da er du noen ganger med på sjøen. det er og elektrikere med blandt mannskapet på båten. er det noe arbeid som må gjøres etter båter er overlevert kan du vere med å få gjordt det ferdig. du kan og gå lære som elektrikerlærling på båt med ansatt i et rederi f. eks. Stolt Nielsen sine Stolt Tankers sammen med en elektriker. da er du på sjøen verden rundt. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Energimontør. http://no.wikipedia.org/wiki/Energimont%C3%B8r Få deg jobb i et firma som driver med prosjekter rundt om kring i landet, mye reising og grei lønn. Masse reising hørtes jo konge ut! Driver LYSE som driver med det? Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg ska på Folkehøyskole neste år, ikke begynne rett i lære Det er nok et dumt valg av deg da du kommer lengre bak i køen når du søker pga. du ikke har holdt på med faget på over et år. Operatørselskapene kan velge og vrake blant de beste til elektrikerlæreplassene. Man må ha veldig gode karakterer. Dummeste jeg har hørt. Begrunnelse. Klart de vil ha de som er mest oppdatert og kan mest om faget. Har sakt nei til flere læreplasser for å gå på FHS. Har gledet meg til det siden 10. klasse! Så ikke kom her å si at det er et dårlig valg. Det blir et minne for livet, og jeg lærer VELDIG masse om det jeg interesserer meg for i fritiden! Tviler på at 9måneder med noe annet, får arbeidsgiver til å utelukke meg. Sopps: Skipselektriker, er det et elektriker fagbrev, eller et egent? Blir jeg attraktiv etterpå trur du? Vet du tilfeldigvis om noen plasser i Stavanger området som driver med det? det er med elektriker fagbrev gruppe L som vanlig bygningselektriker men ikke samme jobben. skipselektriker er mer enn hva en bygningselektriker gjør. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Jeg ska på Folkehøyskole neste år, ikke begynne rett i lære Det er nok et dumt valg av deg da du kommer lengre bak i køen når du søker pga. du ikke har holdt på med faget på over et år. Operatørselskapene kan velge og vrake blant de beste til elektrikerlæreplassene. Man må ha veldig gode karakterer. Dummeste jeg har hørt. Begrunnelse. Klart de vil ha de som er mest oppdatert og kan mest om faget. Har sakt nei til flere læreplasser for å gå på FHS. Har gledet meg til det siden 10. klasse! Så ikke kom her å si at det er et dårlig valg. Det blir et minne for livet, og jeg lærer VELDIG masse om det jeg interesserer meg for i fritiden! Tviler på at 9måneder med noe annet, får arbeidsgiver til å utelukke meg. Sopps: Skipselektriker, er det et elektriker fagbrev, eller et egent? Blir jeg attraktiv etterpå trur du? Vet du tilfeldigvis om noen plasser i Stavanger området som driver med det? du spør veftene om hvem som står for den elektriske innstallasjonen. i stavanger har du: http://www.bergengroup.no/?page=128 og stavanger verft stifta i 2007. alle eletrikere er ettertrakta, men spesielt de som vil holde på med skip. markedet skriker etter de i hele verden. vi trenger flere. vi har hatt over 40 polakker i en del år nå. i har hatt svensker fra Skagen elektro og de var helt på tryne. de lagde masse problemer. der de hadde arbeidet var arbeidet stygt. de kom aldri tilbake. og det kommer de aldri til å gjøre heller. så fikk vi tak i to tyskere som snakket litt norsk og engelsk. de fant vi igjennom mange personer og bedrifter. vanskelig å få tak i. så ja du er veldig attraktiv. vi vil ha elektrikere som har vert på enten offshore eller skip før og uerfaren lærlinger. da slipper vi å gi opplærling. men lærlinger får opplæring. på stolt Norland så koblet jeg over 20 sikringskap med ca 25 kabler i hvert skap. mest 2-fase. da kan du tenke deg hvor mye kabler det blir. det er ca 33 sikringskap på hele båten. jeg har vell koblet over 2000 ledninger på hele den båten. Endret 18. mars 2009 av Sopps Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg ska på Folkehøyskole neste år, ikke begynne rett i lære Det er nok et dumt valg av deg da du kommer lengre bak i køen når du søker pga. du ikke har holdt på med faget på over et år. Operatørselskapene kan velge og vrake blant de beste til elektrikerlæreplassene. Man må ha veldig gode karakterer. Dummeste jeg har hørt. Begrunnelse. Klart de vil ha de som er mest oppdatert og kan mest om faget. Har sakt nei til flere læreplasser for å gå på FHS. Har gledet meg til det siden 10. klasse! Så ikke kom her å si at det er et dårlig valg. Det blir et minne for livet, og jeg lærer VELDIG masse om det jeg interesserer meg for i fritiden! Tviler på at 9måneder med noe annet, får arbeidsgiver til å utelukke meg. Sopps: Skipselektriker, er det et elektriker fagbrev, eller et egent? Blir jeg attraktiv etterpå trur du? Vet du tilfeldigvis om noen plasser i Stavanger området som driver med det? Når det er såpåss hard kamp om plassen så kan de 9måneden vippe deg til feil side. Det er sikkert rundt 4 lærlingeplasser offshore hos statoil hydro og man må veldig gode karakterer og gode referanser o.l. Skipselektriker er elektriker med skipsmodul. Som sagt det er ikke noe man bare kalles det er noe man er. Skipsmodul trenger du bare når du skal jobbe på båt, skip osv. F.eks kystvakten. På plattform er du en vanlig elektriker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå