Gå til innhold

Du skal reklamere for 3.gang og ønsker pengene tilbake. Men selger har lagt ned.

JFM

Anbefalte innlegg

Hei. 

Dette gjelder ikke meg, men er greit å vite.

Har hørt at man kan reklamere direkte til produsent slik at de fikser/erstatter f.eks TV-en din. Men når man får samme feil for 3.gang så kan man heve kjøpet. Hva gjør man da om selger har lagt ned? Er det produsentens ansvar å gi deg pengene tilbake?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. 

Dette gjelder ikke meg, men er greit å vite.

Har hørt at man kan reklamere direkte til produsent slik at de fikser/erstatter f.eks TV-en din. Men når man får samme feil for 3.gang så kan man heve kjøpet. Hva gjør man da om selger har lagt ned? Er det produsentens ansvar å gi deg pengene tilbake?

Finn ut hvem som er importør og prøv å ta det igjennom dem. Men tror det kan bli vankselig å heve kjøpet om butikken er konkurs. Men kan jo håpe på en ny tv.

Lenke til kommentar
Hvilken sum tror dere man i så fall har krav på?

Kjøpspris - Brukerfradrag + Renter

Brukerfradraget er ofte litt mer enn man får i renter, så beløpet vil nok være litt lavere enn kjøpsprisen.

Det kan hende at man slipper å bli trekt brukerfradrag, men da får man heller ikke renter. Da får man kjøpsprisen tilbake.

Men det blir ikke lett å kreve penger tilbake fra produsent i et annet land.

Lenke til kommentar

Det er dog lov til å prøve seg. Krev renter fra reklamasjonsdatoen i tillegg til hele prisen på produktet. Dersom selger vil ha avdrag for nytteverdien, kan du kreve renter fra kjøpsdato.

For et par ukers tid siden klarte jeg dette med et TV, jeg betalte 9000,- for det for halvannet år siden, og fikk hevet det med 500 kr i renter, og fikk totalt ubetalt 9500,-. Tjente altså 500 kr på å ha TV i halvannet år.

Er ofte butikken er dårlige i forbrukerkjøpsloven, og ikke kjenner sine egene rettigheter. Så da er det bare å kjøre på. Dette er ting de skal kunne. At de mister penger fordi de ikke kan den, er dems feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...