mpkpo Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Har canal digital bredbånd. Kabel kobling til ruteren (dlink di 624) funker, men trådløst nettverk har plutselig slutte fungere med begrunnelsen manglende dns server. Ikke at jeg skjønner hvordan denne plutselig har blitt borte, men jeg skjønner heller ikke hvordan denne kan settes tilbake. Har forsøkt alt av reset muligheter (dvs modem,ruter og maskin).. ipconfig /all gir følgende: primær dns suffiks: (blank) Søkelist for dns suffiks: alfanett.no trådløst LAN DNS: alfanett.no DNS servere 192.168.0.1 for kablet ethernet: dns suffiks: (blank) dns servere: fec0:0:0:ffff::1%1 fec0:0:0:ffff::2%1 fec0:0:0:ffff::3%1 Noen som kan hjelpe??? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Gå inn på canal digital sin hjemmeside så finner du nok IP til DNS server. Legg IP adressen til DNS serveren inn på ruteren under DNS adresser. Lenke til kommentar
mpkpo Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Gå inn på canal digital sin hjemmeside så finner du nok IP til DNS server.Legg IP adressen til DNS serveren inn på ruteren under DNS adresser. men hvis jeg gjør dette (går inn i menyen til ruteren på 192.168.0.1 og setter WAN DNS til 193.213.112.4 funker selv ikke det kablede nettet.. Føler meg relativt lost med DNS DHCP osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå