Gå til innhold

i hvilke filmer kan man bytte vinkel?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg var ikke klar over at man kunne bytte vinkel/kamera på DVDer før jeg leste om DVD i et gammelt illustrert vitenskap fra før DVD kom. det er "angle" knapp på fjernkontrollen, men jeg har tydelig vis feil filmer for det skjer ingenting når jeg trykker.

så i hvilke filmen går det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å bytte vinkel på en DVD-film, men da må det være lagt til alternative vinkler på DVD-en. Jeg har aldri vært borti en DVD-film som inneholder alternative vinkler for selve filmen. Som oftest er disse alternative vinklene tilgjengelig i spesifikke ekstramateriell. Jeg har for eksempel vært borti filmer hvor man kan klippe en del av filmen selv, og bruke forskjellige vinkler. Annet enn det har jeg ikke vært borti selv - men muligheten er absolutt der.

Lenke til kommentar

Det er også flere filmer av Cirque du Soleil som har alternative vinkler.

Det er ellers ikke så mange av mine snart 1.000 kjøpte dvd-filmer som har det i hovedfilmen, men, som skrevet her flere har det i ekstramaterialet.

"Alternativ vinkel" kan brukes "alternativt" også, ikke bare for å se annen vinkel. Det er jo et ekstra filmspor, så det kan jo være hva som helst.

Bl.a på Ghostbusters, så kan man, i ekstramaterialet, se "atomsprøytene" deres slik det er på filmen, mens i alternativ vinkel ser en hva de egentlig holder og hva de bruker..

Vel, det ser mere spektakulært ut på selve filmen med filmtriks enn i virkeligheten.. :)

Lenke til kommentar

Den funksjonen er nok mest brukt i musikkverden. På konserter bruker man et kamera på hvert bandmedlem og opp til flere overview cams.

Så om du liker å se selveste Jason Newstead hamre løs på bassen så kan du velge å kun se på ham under heeele konsertn.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...