Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB portene svikter noen gang

Anbefalte innlegg

Hei, som det står i overskriften så svikter USB portene noen ganger. En rask restart fikser problemet og jeg kan koble til minnepenn og div uten noe problem. Det virker som om noen ganger er USB'en UTROLIG treg, og andre ganger virker det som om den bare ikke vil registrere at jeg har koblet til noe. Hvis jeg går på "Legg til maskinvare" så finner jeg alltids det jeg prøver å koble til, og det står at den fungerer slik den skal, og så blir jeg tatt til "Hjelp og støtte" i windows (noe som alle vet ikke er til noe hjelp i det hele tatt).

Problemet er i alle USB portene, noe som får meg til å tro at det handler om programvare, og jeg har installert alle driverne som er tilgjengelige til denne maskinen. Jeg har forresten en Compaq 6715b hvis det er til noe hjelp.

Takk på forhånd til de som våger ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, som det står i overskriften så svikter USB portene noen ganger. En rask restart fikser problemet og jeg kan koble til minnepenn og div uten noe problem. Det virker som om noen ganger er USB'en UTROLIG treg, og andre ganger virker det som om den bare ikke vil registrere at jeg har koblet til noe. Hvis jeg går på "Legg til maskinvare" så finner jeg alltids det jeg prøver å koble til, og det står at den fungerer slik den skal, og så blir jeg tatt til "Hjelp og støtte" i windows (noe som alle vet ikke er til noe hjelp i det hele tatt).

Problemet er i alle USB portene, noe som får meg til å tro at det handler om programvare, og jeg har installert alle driverne som er tilgjengelige til denne maskinen. Jeg har forresten en Compaq 6715b hvis det er til noe hjelp.

Takk på forhånd til de som våger ;)

Om du bruker alt av usb på datan din samtidig, og du har svakt hovedkort/psu så kan det svekke strømmen til usb portene. så hvis du bruker en ekstern harddisk som ikke har egen strøm ledning feks. så kan det hende at mus/tastatur/minnepenner har vansker for å få nok strøm til å vises som ett device. så om det hadde vært mulig ville jeg nok kutta ned på usb relaterte ting:P hadde noe av det samme problemet på en gammel laptop. der var det hovedkortet som ikke hadde tilstrekklig med strøm gående ut til usb portene og da finner heller ikke pc det du har plugget i

-Simen

Lenke til kommentar

Det er nok ikke det som er problemet ettersom det virker som mo det oppstår etter at pc'en har stått på lenge. Har som regel bare en iPhone og en ekstern harddisk med egen strømforsyning koblet til. Mange jeg kjenner som har samme pc har aldri opplevd det problemet, og derfor tror jeg det er software relatert og ikke hardware :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...