Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan støydempe ett Antec Threehundred?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får snart ett Antec Three Hundred i hus, og tenkte å begynne å støydempe det litt før jeg monterte noen komponenter. Jeg lurer da på ett par ting som dere som allerede eier kabinettet kan svare på:

* Jeg tenker å dekke innsiden av kabinettet med støydempende matter, men lurer på hvilke materialer som anbefales. De mattene man finner på de diverse netshopene virker bare som noe veldig overpriset skumgummi med lim på. Noen rimeligere alternativer på Clas Ohlson eller Biltema feks?

* Hvordan er det å støydempe harddisker i dette kabinettet? Virket litt vrient/umulig å lage noe oppheng der siden det ser ut som harddisk rammene ikke kan fjernes. Noen alternativer?

* Hvordan er støynivået på viftene som følger med på laveste setting?

Noe av dette som kan brukes? :

http://www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=1341

Evt. noen bedre alternativer på Clas? (Er nærmere :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å være litt kresen i valg av materiale. De billige og tykke demperne kan samle opp en del varme, noe som ikke er bra. Det beste ville antagelig å gå for et dempende materiale som har en fast komsistens. Disse er ofte tynne, så du får en bedre luftgjennomstrømning i kabinettet.

Har selv 900 versjonen, og har god plass runde diskene mine. Har ikke satt noe demping på dem enda, men har tro på at det skal gå.

Støynivået er ganske lavt. Du vil selvfølgelig høre den, men jeg tror ikke du vil få noen store problemer med den hvis du setter den på et fornuftig sted (som f.eks på en gummimatte).

Endret av Snowbear
Lenke til kommentar

Fikk det i hus i går kveld og satt det sammen, merker at vibrasjonstøy er ganske så hissig. Hadde ett YESICO kabinett(som forøvrigt er helt grusomt å jobbe med), der alle veggene er gitter. Men Antec kabinettet bråker faktisk mer, med færre vifter. Mistenker 140mm viften for å være synderen.

Merker støynivået synker bare jeg legger hånden oppå topplaten, så tror det må inn med noe støydemping etterhvert.

Så de hadde noe støydempingsmateriale for pc på Clas Ohlson men det var av den tjukke typen.

Edit:

http://www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=1341

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=22464672

Tenker litt på den dempepappen på biltema. Den med aluminum på kommer i stor grad til å isolere varme, den tjukke med skumgummi er både dyr og for høy, smeltefolie utgår, og den grønne filten virker ikke akkurat egnet for formålet :p

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Det aller beste for å dempe vibrasjoner og støy er asfaltmatter. De kan kjøpes på biltema og brukes for å hindre vibrasjoner i biler. Er normalt "klistremerke" på den ene siden og kan klippes / kappes i ønskede biter. Er også tynne. Ulempen er at Pc'en dobler seg i vekt ;-)

Har selv three hundred men jeg syntes ikke den bråker i det hele tatt. Kjører viftene på medium.

Lenke til kommentar

Syntes ikke du den bråker?

Da har vi ikke helt samme støysensitivitet :p

Jeg byttet til Three Hundred fra ett YESICO kabinett, YESICO er det værste skvipet jeg har vært borti, alle veggene er gitter så all lyd slipper igjenom. Jeg har også fjernet de to mest støyende viftene, så de eneste viftene som er i nå er Antec sine og en Cooler master vifte som orginalt kom med Stacker kabinettet. Det verste er at Antec kabinettet faktisk støyer mer.

14cm viften alene støyer langt mer enn akseptabelt nivå, på LOW.

Hvis du ser på linken fra biltema, jeg tenkte på den dempepappen. Og evt. ta noe litt mer "fluffy" oppå der igjen for å dempe luftbåren støy. (PS: Bitumen som den er laget av er noe av det man bruker til å støydempe biler)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kanskje det.. :-)

Boksen buzzer litt ved oppstart for så å bli helt stille. Nå varierer ofte viftestøy fra eksemplar til eksemplar så kan være jeg har vært heldig.

Kjører med Nvidia 260 GPU og Corsair 650w strømforsyning så det er ikke akkurat produkter som er laget for minst mulig lyd. Men jeg skal teste en gang hvor mye den bråker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...