Gjest Big_bang Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Tenkte siden (hva legger dere i at en gutt er mann) så kunne mann prøve å se det fra den andre siden om hva vi gutter/menn mener at en dame er Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 En som oppfører seg voksent; Over det knise-, tulle-stadiet fra ungdomskolen (evt videregående). Lenke til kommentar
Godot Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 En jente er et hunkjønn som ennå ikke har modnet nok til å kunne kalles eller selv kalle seg en kvinne. En dame er enten et medlem av kvinnelig overklasse, eller et snerpete hunkjønn på over 40, som regel gift. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg gremmes hver gang noen kaller meg dame. Det låter bare helt forferdelig. Kvinne er også egentlig ganske fremmed for meg, men det blir vel det samme som at hankjønn kaller seg "gutt" til de er langt over 40 :b Lenke til kommentar
Gjest Big_bang Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg gremmes hver gang noen kaller meg dame. Det låter bare helt forferdelig. Kvinne er også egentlig ganske fremmed for meg, men det blir vel det samme som at hankjønn kaller seg "gutt" til de er langt over 40 :b Jeg tilknytter man som barsk, Du veit sånn bruce willis (armegedon) suger i engelsk så dette var sikkert ikke stavet riktig... Og gutt som mangel på erfaring i livet. Jeg er på kvinner som du foretrekker å kalle de(det gjør jeg også), som modne og intulekte, Og jenter som mangel på erfaring i livet. Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Tenkte siden (hva legger dere i at en gutt er mann) så kunne mann prøve å se det fra den andre siden om hva vi gutter/menn mener at en dame er Nå tror jeg ikke at å kalle ei jente for dame gir samme inntrykk som å kalle en gutt/mann for en mann. Om man er 13 år vil man vel gjerne bli kalt en ung dame men når man er over 25 tror jeg faktisk de fleste jenter faktisk vil bli kalt jenter. Sier du gutt til en mann på 25 får du en rett høyre, så å sammenligne dette mener jeg blir helt feil. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ei dame er i mine øyne kun nok en betegnelse på det kvinnelige kjønn, og ikke noe mer. Legger ikke noe nevneverdig i det ordet, som jeg gjør med mann. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 >16 Meh, 25+ er mer kvinne/dame. Under er jente ^^ Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Dame er ei jente med stil. Med en eleganse og modenhet en jente ikke kan måle seg med. Jenta representerer mer den tøysete og lekne siden ved kvinnen. Jeg liker at begge deler er representert Lenke til kommentar
Godot Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 En jente blir automatisk noens dame så snart hun får seg kjæreste, uansett alder. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Tenkte siden (hva legger dere i at en gutt er mann) så kunne mann prøve å se det fra den andre siden om hva vi gutter/menn mener at en dame er Det er myke bevegelser. feminin klesstil (Skjørt og kjoler er slik det skal være). langt eller halvlangt hår. Hun skal sette pris på å bli sett på som et sexobjekt _samtidig_ som et selvstendig individ. mao, hore og madonna Jeg gremmes hver gang noen kaller meg dame. Det låter bare helt forferdelig. Kvinne er også egentlig ganske fremmed for meg, men det blir vel det samme som at hankjønn kaller seg "gutt" til de er langt over 40 :b Hva med å bli kalt kvinne? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Eh...jeg forstod ikke spørsmålet, mann. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Dame er ei jente med stil. Med en eleganse og modenhet en jente ikke kan måle seg med. Jenta representerer mer den tøysete og lekne siden ved kvinnen. Jeg liker at begge deler er representert Relativt enig i den formuleringen der ja. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Eh...jeg forstod ikke spørsmålet, mann. Du liker ikke å bli kalt dame, liker du (bedre) å bli omtalt som kvinne? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Nei, jeg liker ingen av delene =/ Jente er greit. Kjæring er også greit. Men ikke kjerring, altså. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Nei, jeg liker ingen av delene =/ Jente er greit. Kjæring er også greit. Men ikke kjerring, altså. Snodig Men einkvar får flyte flåta si på eige vis! Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Siden det bare er snakk om tolkbar ordlegging på egne meninger og man ikke får noe bedre ut av det en dårlig statistikk så er ... Jente kvaliteter: gå på mote.no så finner du raskt ut ... i offtopic samfun delen har den en tråd som heter : krig politikk og sånt .....jeg mener ... OG SÅNT ?? Den delen er selvfølgelig aldri besøkt. Det mest besøkte er kjendiser og mote. Right jeg trodde de som brydde seg om mote skulle være kreative folk som snakket om klær ikke tittet på de dumme overfladiske kjendisene som aldri kontributerer noe særlig. I de minste sjekk opp designerne bak istede ? Man kan jo late som man faktisk er litt smart og seriøs og ikke bare følger en norm om å bry seg om klær. Atpåtil så har alle fjortisene postet en mengde iq resultater på gjennomsnitt rundt 140 sikkert :S :S jepp det er underholdning og ikke en ordentlig test. Historiske spørsmål er ikke egnet til å måle iq med. Altså fjortiser som følger mengden uten å tenke gjennom hvorfor de gjør som de gjør. Folk uten logisk evne som bare bryr seg om enkle ting og har som største ferdighet og bedrive smalltalk. Kvinne/dame: De litt "nerdete" som kan diskutere noe mer en uhjelp kan være en måte å forstå hva jeg anser som kvinner. Inteligent, saklig, beveget seg vekk fra latterlige normer, rasjonelle, tenkende individer som snakker om mer en sminke. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Personlig har jeg ikke noe i mot å bli kalt kvinne, ei heller jente. Jeg føler egentlig at begge deler er representert i meg, og det er også det jeg ville kalle ei dame. Ei som er moden, står på egne ben, har egne meninger, har noen mål, kan ta vare på seg selv, være reflektert og saklig. Samtidig vil jeg si at en kvinne/dame er også ei som tør å være barnlig (jeg foretrekker det ordet, framfor barnslig, da man ikke nødvendigvis trenger å være barnslig selv om man har barnlige trekk). Etter at jeg fikk meg kjæreste, føler jeg meg mer som en kvinne. Høres kanskje litt snodig ut, men jeg føler at jeg får mer lyst til å bare være meg, altså, kjæresten min er veldig flink til å oppmuntre meg til å være og gjøre det jeg føler for. Plutselig fikk jeg veldig lyst til å gå i rosa. En farge jeg aldri rørte før i tiden. Jeg har faktisk blitt voksen nok til å tørre (for jeg var veldig redd for å bli stigmatisert som en rosa fjortis), og nå kunne jeg ikke brydd meg mindre om andre ser meg i rosa. Jeg har ikke skrevet dette i den andre tråden, men jeg vil også si at dette gjelder menn, menn som tør å stå fram og være litt barnlige. Jeg synes det faktisk er mye mer voksent enn å ikke tørre å stå for den man er. Både min kjære og jeg elsker karuseller, og vi er voksne nok til å innrømme det. Vi har mer voksne sysler, og mer barnlige. Jeg mener det er det som ofte gjør et menneske voksent, å tørre å vise flere sider av seg selv. Endret 14. mars 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 yvonne2 fremstår som en drømmekvinne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå