Senyor de la guerra Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Men hva er egentlig forskjellene? Hva har xbox i funksjoner (type meldinger, profiler, servere) som ikke ps har? Og motsatt?. Alle anmeldere skryter sånn av xbox live, men ingen sier hva som egentlig er forskjellen. Jeg personlig har ps3, men tar ikke noen side i fanboykrigen og tviler ikke et sekund på at xbox live er fantastik bra, jeg vil egentlig bare vite hva som skiller de ulike systemene fra hverandre. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Funksjonene til PSN er veldig bra. F.eks. har HAWX videoopptak når du spiller, og automatisk opplasting til youtube. Men mange av funskjonene er det opp til utviklerene å legge til, altså det settes ikke krav til utviklerene om hvilke funksjoner som MÅ være med. På LIVE skal ting som gameinvite og chat være med. Og dette fungerer uansett spill og derfor kan f.eks. arne spill Tomb raider mens han prater med åge som spiller Fifa. Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) I tillegg har Live en "Party" chat, som tillater opptil 8 brukere på samme "privat chat".. Om jeg en dag ønsker å spille Bioshock (Eller et hvilket som helst, annet single player spill), men samtidig har lyst til å være litt sosial, så joiner jeg en "stor party chat", hvor gjerne 5 stykker spiller COD4, mens de resterende 2 andre spiller noe annet. Utrolig greit... I tillegg har Live en mer effektiv "joine" funskjon i vennelisten. Om jeg signer inn på Live, og scroller nedover vennelisten min, for å se hva venner holder på med, så kan jeg klikke på hver enkelt, for å få en detaljert oversikt på hva den enkelte holder på med.. F.eks. En venn spiller COD4. Klikker på profilen hans.. Der står det "Playing COD 4. Headquaters on Crash".. Og en "join session in progess" , om det er flere ledige spots, hvor jeg kjapt kan joine gamet hans. Dette er noe som er universalt implementert i Live funksjonen, og fungerer kjapt og smertefritt, uanvhengig av hvilke spill venner måtte holde på med. Endret 12. april 2009 av SAS1984 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Takker , nå ble jeg i hvert fall litt klokere. Vil bare adde at psn har også en chat funksjon (chatrom med venner), men hører jo at det ligger litt etter live. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 De ligger langt bak på voice chat. Det eneste er at jeg som kun har sølv abbonement på Live ikke får joinet party :/ Kan kun chatte med 1 venn om gangen. Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 De ligger langt bak på voice chat. Det eneste er at jeg som kun har sølv abbonement på Live ikke får joinet party :/ Kan kun chatte med 1 venn om gangen. Det er riktig.. Party chat er kun forbeholdt Gull medlemskap. Ellers må du nøye deg med Privat Chat (Som også er universalt implementert i Live funksjonen, uansett spill). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå