Espen-kun Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det folk sier om at 360 bråker er bare bullshit. Jeg har en elite, og jeg har ikke tenkt på bråket en einaste gang. Den gamle xboxen bråkte myyye mer. Så til dere som lurer på 360 vs PS3 - ikke ta bråket med i beregningen, for det finst nesten ikke noe. Å ta grunnlag for at ingen xbox360 konsoller bråker kun for at din private konsoll ikke gjør det vil bli helt feil. Ville bli akkurat som om at jeg skal si at alle xbox360 konsoller bråker bare for at kompissen min sin høres ut som en traktor, noe den har gjort helt siden han kjøpte den ny, ville også bli feil. Lenke til kommentar
dico Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Her bør du kanskje komme med detaljer, slik som at MS satte av 1 milliard usd for å dekke garantier. At MS først nekter for at det var noen problemer. Du skriver også at PS3 kun har hatt noen dårlige oppdateringer. Hva mener du med det? At noen konsoller blir brikket etter eller under en oppdatering er jo noe både xbox 360 og ps3 har erfart, så du bør kanskje nevne dette. Ps3 har også hatt noen problemer med at blu-ray driven slutter å fungere, slik at ps3 ikke lengre klarer å lese spillene. Kort oppsummert i avsnittet skriver jeg jo at 360 har hatt et alvorlig problem i motsetning til PS3 sine små. Deretter skriver jeg i siste setningen at begge skal være likestilt per dags dato. Økonomien til MS eller at de nektet for problemer spiller jo ingen rolle i dag når de har tatt for seg problemet? Hvorfor har du valgt kilder med comparison bilder fra 2007? Utviklerene hadde jo da hatt ganske så mye mer tid på xbox 360 enn ps3. Rapporten din vil være mer troverdig om du henter inn nyere kilder. Jeg tok de kildene jeg fant. Har du nyere kilder er jeg meget interessert i de. Dessuten er vel grafikken i spillene uforandret per i dag (?) og de er fortsatt på markedet, derfor er dette fortsatt relevant. Ganske latterlig å skulle skrive rapport uten at du gidder å sette deg inn i det du skriver om, samtidig som du faktisk innrømmer dette i rapporten. Og hvorfor i helvete bruker du majornelson som kilde? Du kunne likså godt ha valgt xbox360superfanboy.com som kilde da majornelson jobber for MS. Du bør i alle fall finne en nøytral kilde, og samtidig en kilde som kan HW. F.eks. en jeg fant med ett raskt søk på google. Noe gammel artikkel, men anandtech vet hva hw er. Du sier selv at jeg må finne nyere kilder, så finner du en fra 2005 som er skrevet fem måneder før 360 i det hele tatt er lansert og nesten to år før PS3. Dette er ren synsing ut fra HW spesifikasjoner som er optimalisert både av MS og Sony sikkert hundre ganger siden den gang og gir liten informasjon om dagens ståsted. Som skrevet er jeg meget ivrig etter flere relevante kilder her:) Kilder på dette finner du lett med å lete på wikipedia som er ett fint verktøy for å finne KILDER. Jeg har som skrevet tidligere i tråden at jeg har lært på skolen at vi ikke får bruke wikipedia som kilde:) Og vi har blitt vist en rekke eksempler på hvorfor. Hvilken som helst fanboy kunne ha skrevet det han måtte ha ønsket inne på wiki. Men jeg ønsker likevel linken i håp om at den som har skrevet det har lagt igjen en referanse nederst. I dag er det vel ingen spill som ikke patches i hytt å pine, og dlc som gjør det til en nesten nødvendighet å ha harddisk. Dette bør komme bedre frem i rapporten. Du bør også fortelle at prisene på harddisker til xbox 360 er skyhøy i forhold til de normale 2,5" s-ata harddiskene som ps3 bruker. At man får disker opp i 320GB til ps3 for samme pris som en 120 GB til xbox 360 bør taes med. Og da bruker vi selvfølgelig norske butikker og nettbutikker som referanse, selv om man ofte kan finne gode tilbud i utenlandske butikker. Hacks og firmware flashing er ikke noe som bør taes med her da det går utenfor offisielle metoder. Jeg har 256 minnekort i min 360 og har 11 spill per i dag. Har brukt ca. 30% av minnekortet så langt, så om man ønsker en konsoll til spilling er kanskje ikke en HDD det mest nødvendige. Prisen er jeg enig i at jeg kan trekke mer inn. Når det gjelder offisiell støtte, hacks og modding mener jeg dette er noe som absolutt bør være med. Det er ingenting ulovlig rundt dette så lenge man ikke laster ned spill. Hvor vidt hver enkelt kommer til å benytte seg av dette bør være opp til de selv. Samme med utenlandske nettbutikker. Om det hadde vært noe direkte ulovlig rundt dette skulle jeg ha skjønt det. Men vi lever i en internasjonal verden og bestilling fra utlandet er meget normalt. Man får også 120 GB for halve norske prisen hos dealextreme om man trenger større enn 20GB. Sony støtter ikke installasjon av GNU/Linux på noen måte. Når man legger inn et nytt OS på en konsoll er dette modifisering. Å si at 360 ikke støtter GNU/Linux er jeg meget usikker på hvorfor du sier når det fortsatt er mulig. Her også ønsker jeg meg kilder som tar for seg testing av GNU/Linux på begge konsollene da jeg ikke har andre erfaringer enn at jeg vet dette er mulig. Ps3 har støtte for stort sett alle ps1 spill, disse selges også på psn store.Xbox 360 har ett noe større spillutvalg da konsollen har vært ute på markedet lengre. Du bruker også en gammel artikkel fra 2007 som grunnlag for spillutvalg, og da er det ikke vanskelig å skjønne hva konklusjonen blir. Ps3 var jo såvidt kommet ut. Igjen bør du tenke over hvilke kilder du bruker, og itavisen er ikke en god kilde samtidig som artikkelen er alt for gammel for å bruke når man snakker om spillutvalg. Her har du muligens et godt poeng som jeg skal se nærmere på. ITavisen skriver MEGET sjeldent "egne" artikler, de skriver av alle andre:) Grunnet til at jeg refererer til ITavisen og ikke deres kilde, er for at en norsk kilde er lettere å lese for folk flest + at den virker da mer troverdig. Fakta-ene skal være de samme uansett. 80 GB versjonen ligger på 3300 hos netshop nå. De andre versjonene har vel gått ut av produksjon? Når det gjelder støy vet jeg at 360 bråker mye mer enn PS3 da jeg har testet disse konsollene ved siden av hverandre. Hvor vidt hvilke variabler som gjør hvor mye den bråker er jeg usikker på (harddisk, hw oppdateringer, osv..). Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det folk sier om at 360 bråker er bare bullshit. Jeg har en elite, og jeg har ikke tenkt på bråket en einaste gang. Den gamle xboxen bråkte myyye mer. Så til dere som lurer på 360 vs PS3 - ikke ta bråket med i beregningen, for det finst nesten ikke noe. Eh, det er da ikke sant. Jeg har en arcade og en ps3, og arcaden bråker noe så inn i helvete mye mer, også når drevet ikke går. Ser mye HD DVD fra add-onen, og 360en er faktisk bråkete nok til å være et irritasjonsmoment i stille scener. I bråkete scener tar selvsagt lydanlegget over . Til topic, så er begge konge konsoller. Jeg syns PS3en ligger litt foran, men det er subjektivt, og jeg ville nok ikke skilt meg fra noen av dem. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Sony støtter ikke installasjon av GNU/Linux på noen måte. Når man legger inn et nytt OS på en konsoll er dette modifisering. Å si at 360 ikke støtter GNU/Linux er jeg meget usikker på hvorfor du sier når det fortsatt er mulig. Her også ønsker jeg meg kilder som tar for seg testing av GNU/Linux på begge konsollene da jeg ikke har andre erfaringer enn at jeg vet dette er mulig. Igjen babler du om greier du ikke har peiling på. Link til manual til ps3 The PLAYSTATION®3 computer entertainment system provides an option for third-party system software to be installed on the PS3™ system instead of the system software provided by Sony Computer Entertainment Inc. Such third-party system software is referred to as an "Other OS". Installing an "Other OS" on the PS3™ system requires an "Other OS" boot loader (hereafter called "boot loader") distributed by the "Other OS" provider. The PS3™ system software installs only the boot loader. Dette er det som kalles å støtte linux. Ikke slik det er på xbox 360. Jeg tok de kildene jeg fant. Har du nyere kilder er jeg meget interessert i de. Dessuten er vel grafikken i spillene uforandret per i dag (?) og de er fortsatt på markedet, derfor er dette fortsatt relevant. Er ikke ett godt nok svar at du tok de kildene du fant. Om du forsøker å være objektiv så må du bruke litt tid på å finne kilder, og kvalitetsikre disse. Kilde på bedre grafikk og ytelse på ps3 enn xbox 360 "Oblivion" Jeg har som skrevet tidligere i tråden at jeg har lært på skolen at vi ikke får bruke wikipedia som kilde:) Og vi har blitt vist en rekke eksempler på hvorfor. Hvilken som helst fanboy kunne ha skrevet det han måtte ha ønsket inne på wiki. Men jeg ønsker likevel linken i håp om at den som har skrevet det har lagt igjen en referanse nederst. Var ikke lett å forstå dette? Ja, hvem som helst kan skrive på wikipedia. Men de LINKENE som artiklene henviser til er ofte god kilder. De er ikke skrevet av hvem som helst. Når det gjelder offisiell støtte, hacks og modding mener jeg dette er noe som absolutt bør være med. Det er ingenting ulovlig rundt dette så lenge man ikke laster ned spill. Hvor vidt hver enkelt kommer til å benytte seg av dette bør være opp til de selv. Da får du ta med at Ps3 offisielt støtter linux, og derfor kan brukes som en pc. Og at du kan modde ps3'er å lage deg selv en supercomputer. Kilde Husk også å ta med at ps3 er ypperlig å steike egg på, bare litt modding skal til. ITavisen skriver MEGET sjeldent "egne" artikler, de skriver av alle andre:) Grunnet til at jeg refererer til ITavisen og ikke deres kilde, er for at en norsk kilde er lettere å lese for folk flest + at den virker da mer troverdig. Fakta-ene skal være de samme uansett. Ja, hadde de bare klart å oversette det de låner fra andre utenlandske spillsider. Poenget er, bruk vel etablerte sider med ett godt rykte. Du sier selv at jeg må finne nyere kilder, så finner du en fra 2005 som er skrevet fem måneder før 360 i det hele tatt er lansert og nesten to år før PS3. Dette er ren synsing ut fra HW spesifikasjoner som er optimalisert både av MS og Sony sikkert hundre ganger siden den gang og gir liten informasjon om dagens ståsted. Som skrevet er jeg meget ivrig etter flere relevante kilder her:) Leste du artikkelen? HW stemte helt fint den. Men at det finnes bedre og nyere hw artikler der ute vet jeg. Skal se om jeg finner ett par i morgen. Ps3 40 GB under 3000 kr. Så lenge de finnes på lager er de vel fremdeles i salg, selv om at produksjonen er stoppet? Endret 15. mars 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Var det ikke ITavisen eller ITpro som hadde konspirasjonsteoriene sine? Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Beklager, men jeg kan ikke ta en rapport med så mange ordelingsfeil seriøst Endret 15. mars 2009 av sv1 Lenke til kommentar
Stefo Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 * Det kan for så vidt brukes ”hvilken som helst” harddisk på 360 også. Harddisken må være av samme merke som Microsoft bruker i sine bokser, så må den flashes med en ny firmware slik at den ikke Xbox-en vet forskjellen. Så muligheten er der, bare at denne løsningen er mer komplisert enn på PS3. Hvis du skal bruke hvilken som helst hardisk på Xbox 360 må det ikke være samme merke som Microsoft bruker, du må bare formatere Hardisken din over til FAT32 format, dermed kan du bruke den som lagring på din egen xbox 360 Lenke til kommentar
dico Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 UrgeLoL: Og igjen skriver jeg at jeg ikke har noen erfaringen rundt dette. Da du ikke ga meg noen link sist lette jeg kjapt på Sony sine sider, uten å finne noe ekstra støtte for dette. Den linken du ga meg nå hjalp stort:) Men det er fortsatt laget en GNU/Linux versjon for 360 noe som tilsier at den også kan kjøre OS-et. Hvor vidt den ene er bedre enn den andre ønsker jeg noen bedre erfaringen/kilder rundt. http://www.gametrailers.com/player/18085.html Denne er også fra 2007 noe som du argumenterte mot meg for. Personlig ser jeg ikke forskjell på grafikken. PS3 er mye lysere enn 360, men akkurat det er jo justerbart. Det er ikke alltid Wikipedia referer til andre kilder. Derfor ønsker jeg Wiki-linken der du fant informasjonen slik at jeg kan sjekke opp dette. Du kommer også med linker hvor man kan modde sammen flere PS3 til en super-komputer. Når du allerede har skrevet at du er imot modding i rapporten min. Hvor vidt dette er viktig informasjon for den vanlige hjemmebrukeren kan jo kanskje diskuteres:) Nye HW artikler ønskes. Joda, Netshop har 8 stk på lager. Men jeg vil tro at innen min del 3 kommer er det meget lite interessant å skrive om en utgave som man nesten ikke kan skaffe seg. Samme gjelder 20 GB HDD til 360, den forsvinner vel også fra rapporten. Alinoe: Itpro har hatt mange konspirasjonsteorier opp gjennom årene:) Sv1: Beklager dette. Skal lese gjennom den nye litt flere ganger:) Stefo: Så vidt jeg har forstått er det vel kun hvilken som helst Ekstern HDD som kan brukes dersom den er formatert til FAT-32. Den ”interne” 360 HDD må være av samme merke og flashes dersom hvilken som helst skal brukes. Der har PS3 fordel som nevnt, at den kan være av hvilket som helst merke og trenger ikke og flashes. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Tråden flyttes til fellesforumet. Emnefeltet er justert noe for å advare folk om å holde seg seriøse og å hjelpe trådstarter. Den andre tråden er slettet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Det er uansett åpenbart at Xbox 360 er en MYE billigere konsoll dersom du kun skal spille på den, sefilm og/eller bruke den som media center. Jeg vet ikke med deg, men jeg liker å se HD film fra Blu-ray... Billigere? Den kjøper jeg ikke (pun intended). Hvis du kutter ut "se film" delen muligens. Det folk sier om at 360 bråker er bare bullshit. Jeg har en elite, og jeg har ikke tenkt på bråket en einaste gang. Den gamle xboxen bråkte myyye mer. Så til dere som lurer på 360 vs PS3 - ikke ta bråket med i beregningen, for det finst nesten ikke noe. Jeg har også Elite og selv med spillet installert på harddisken så bråker den noe helt for jævlig i forhold til PS3. Hvis du ikke synes Elite bråker, så er det bare fordi du ikke har hørt dem side om side. Endret 16. mars 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Xbox-vridd 'rapport' med endel hull. Greit skoleprosjekt, kanskje... "I følge tester er kvaliteten på Blu-Ray-spilleren ganske variabel". -Variabel? "Systemytelsen er best hos X360, unntatt CPU Floating Boat, hva nå enn det betyr". -Fin rapport! Grunnen til at PS3 leverer lader med sine oppladbare kontrollere er på grunn av bluetooth? Ingen konsumergode det der, nei. Modding har ingenting i en sammenligning å gjøre. Hva med litt saftig info om mediafunksjonaliteten til maskinene? Endret 16. mars 2009 av Jan Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jan her er helt "spot on". Du kan ikke komme med ubegrunnede utsagn uten å backe det opp med relevante kilder i en rapport. Og de kildene bør være så objektive som mulig, noe du også burde tilstrebe i selve rapporten. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det står veldig mye rart og unyttig i denne "rapporten". Få med YLOD. DealExtreme selger mye fake, som har dårligere kvalitet på disse 360 utstyrene. Lenke til kommentar
nikeman Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Beklager, men jeg kan ikke ta en rapport med så mange ordelingsfeil seriøst Beklager, men jeg kan ikke ta et utsagn med bare en d i ordet "ordelingsfeil" seriøst. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 - gratis online Det så jeg selv på som et stor pluss for PS3, men etter å vært hos en kamerat og spilte synes jeg serverene var betraktelig dårligere. Ikke rart siden MS får penger via Live for å nettopp levere gode servere. Det å betale et par hundre for 1 år for Live er ikke mye når du tenker at MMORPG spill tar dette for 1mnd... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Beklager, men jeg kan ikke ta en rapport med så mange ordelingsfeil seriøst Beklager, men jeg kan ikke ta et utsagn med bare en d i ordet "ordelingsfeil" seriøst. Herregud... Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det folk sier om at 360 bråker er bare bullshit. Jeg har en elite, og jeg har ikke tenkt på bråket en einaste gang. Den gamle xboxen bråkte myyye mer. Så til dere som lurer på 360 vs PS3 - ikke ta bråket med i beregningen, for det finst nesten ikke noe. Må nesten svare på denne jeg også. Har Elite og PS3, og er like glad i begge konsollene, men jeg har fortsatt tilgode å høre en stillegående 360. Grunnen til at jeg kjøpte en Elite var at eneste måte å få et akseptabelt støynivå er å innstalere 360 spillene, og selv da er det merkbart mer støy enn fra PS3´en min. 360 er en god spillkonsoll, men håndverket kunne vært bedre. Håper Microsoft tar seg sammen og produserer noe av bedre kvalitet neste gang. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ja, 360 støyer mer, men dette henger du deg bare ikke opp i. Det er heilt akseptabel støy og med normal lyd på tv merker du ikkje noe til det. Syns at å velge maskin til fleire tusen, på grunnlag av blant anna støyen blir for dumt. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det er uansett åpenbart at Xbox 360 er en MYE billigere konsoll dersom du kun skal spille på den, sefilm og/eller bruke den som media center. Jeg vet ikke med deg, men jeg liker å se HD film fra Blu-ray... Billigere? Den kjøper jeg ikke (pun intended). Hvis du kutter ut "se film" delen muligens. Det folk sier om at 360 bråker er bare bullshit. Jeg har en elite, og jeg har ikke tenkt på bråket en einaste gang. Den gamle xboxen bråkte myyye mer. Så til dere som lurer på 360 vs PS3 - ikke ta bråket med i beregningen, for det finst nesten ikke noe. Jeg har også Elite og selv med spillet installert på harddisken så bråker den noe helt for jævlig i forhold til PS3. Hvis du ikke synes Elite bråker, så er det bare fordi du ikke har hørt dem side om side. Javel, dette er min mening, og jeg mener at det er tul å si at 360 bråker MYE. Man skal tross alt ha lyd på TV'n og da. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 - gratis online Det så jeg selv på som et stor pluss for PS3, men etter å vært hos en kamerat og spilte synes jeg serverene var betraktelig dårligere. Ikke rart siden MS får penger via Live for å nettopp levere gode servere. Det å betale et par hundre for 1 år for Live er ikke mye når du tenker at MMORPG spill tar dette for 1mnd... Er det ikke slik at MS ikke driver servere for mp i spill? Det er du/den som hoster som er serveren, og all trafikk er peer to peer? Mens Sony driver dedikerte servere til mange av sine MP spill. Det at du har vært hos 1 kamerat og fått ett dårlig inntrykk av serverene til Sony betyr ikke at de er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå