haabe Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Maskina låser seg under bootinga. Noen ganger låser den seg bare, mens andre ganger piper varselsignalet. Feilmeldingsindikatoren har heller ikke vært til mye hjelp. Maskina har låst seg på omtrent alle sifrene fra C1 til FF. Den har indikert feil på cmos'en, ram'en, floppy'en. Men i de fleste tilfeller låser den seg når indikatoren viser et siffer som er reserverte og det ikke står noen forklaring på. I tillegg registrerer ikke hovedkortet tastaturet hver gang. Av og til lyser alle tre diodene på tastaturet, andre ganger ingen. Men å plugge det ut og inn igjen hjelper som regel. Temperaturen inne i "kabinettet" (kjører med åpne dører foreløpig - til jeg får maskina stabil) ligger rundt 20 grader. Temperaturen på prosessoren ligger på rundt 30-35 grader. Noen som kan gi tips om hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
haabe Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 *bump* kan føye til at jeg har oppdatert biosen til siste versjon. Jeg har ikke koblet til andre enheter enn de mest nødvendige (skjermkort, 1harddisk, 1cdrom, 1floppy, tastatur). Maskina virker en liten smule (og den er mikroskopisk!) mer stabil nå, i og med at jeg av og til kommer så langt at jeg får begynt installasjonen av Windows. Men jeg klarer ikke å fullføre den fordi maskina låser seg etter maks. 10 minutter. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Prøv bios 3305, det skal være den beste til RDA+. Hvordan minnet har du? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Prøv de optimaliserte biosinstillingene! Er du sikker på at alt er koblet rett? Gå over en gang til og se om du finner feil. Lenke til kommentar
Chubby Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg hadde lignende problem med mitt EPoX 8RDA+ Hovedkort. Kilden til problemet mitt var at strømforsyningen min var for liten (300w), selv om jeg hadde bare en CD-ROM og en harddisk gikk det ikke, men når jeg kjøpte ny på 360 w var der ingen problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå