Gå til innhold

Etterlysning Grøsser/ kortfilm

Oslo4

Anbefalte innlegg

Jeg så en kortfilm for mange år siden, men jeg husker ikke hva den heter. Mulig det er noe av S. King, men det er jeg svært usikker på.

BESKRIVELSE/HANDLING

En mann går gjennom et smug i regnvær. Der er det en mann som vil rane ham. Da kommer det et "monster" og redder han, som forsvinner etterpå. Før monsteret forsvinner, sier det at han ikke må fortelle hendelsen til noen. Om han gjør det, vil det skje grufulle ting. Det synes mannen er helt greit. Da han kommer til trappen ved sin leilighet, sitter det ei dame der. Og det går sånn at han gifter seg med henne og får to barn. Etter mange år, ungene begynner å bli litt store, tenker han mer og mer på den rare hendelsen for mange år siden. Og etter mye tenking, sier han det til sin skjønne kone. Da skjer det at hun forvandles til dette monsteret.... og skriker til han at hun hadde sagt at han aldri måtte fortelle det.. for da ble hennes forbannelse igjen "aktiv"....

Noen som vet hvilken film dette er og hva den heter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva du skal med denne filmen, så vet ikke hvor mye dette hjelper. Har ikke sett filmen du er ute etter, men har sett noe som ligner veldig.

Filmen Kaidan (1964) er en film delt opp i 4 forskjellige historier basert på gamle japanske folkeeventyr. Den andre historien, The Woman of the Snow, minner svært mye om den du beskrev.

Filmen er forresten utrolig vakker. Postet noen bilder av den i stillbildetråden for en stund siden. Her er bildene jeg postet fra den nevnte historien:

vlcsnap515645sc4.png

vlcsnap516696re2.png

vlcsnap516865kx9.png

vlcsnap517831he6.png

vlcsnap518663kq3.png

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar
Vet ikke hva du skal med denne filmen, så mulig dette blir litt unødvendig. Har ikke sett filmen du er ute etter, men har sett noe som ligner veldig.

Filmen Kaidan (1964) er en film delt opp i 4 forskjellige historier basert på gamle japanske folkeeventyr. Den andre historien, The Woman of the Snow, minner svært mye om den du beskrev.

Filmen er forresten utrolig vakker. Postet noen bilder av den i stillbildetråden for en stund siden. Her er bildene jeg postet fra den nevnte historien:

Hei. Hjertlig takk for dette. Noe av poenget med den jeg leter etter, er selve storyen. Veldig bra idé. Skal snoke litt på den posten din her...

Håper lell å finne den jeg leter etter :)

Endret av Oslo4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...