Utlånt Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Da har min router gjennom 5år valgt å pensjonere seg og trenger en arvtager. Den har vært en trofast følgesvenn når jeg har utforsket den vide webben og har trofast hjulpet meg å sende og motta filer på det lokale nettverket. Valg av ny router har er ikke så enkelt som jeg trodde. Da dette har kommet uten forvarsel, idag, vil jeg gjerne få kjøpt en ny router i morgen. Som alle andre ønsker jeg stabilitet og ytelse pent pakket inn i en god pris. Jeg er dog ikke veldig oppdatert når det gjelder hva som er hva av betegnelser og funksjoner. Jeg har dog fått en liten oversikt fra min gode venn (les: google). Først og fremst hadde jeg håpet på en pris som ikke oversteg ca 500,- men har insett at om jeg skal ha det jeg ønsker av funksjoner må jeg litt høyere opp i pris. Den routeren til en normal penge som har WEP, gigabitport, 802.11n, bra rekkevidde, DHCP og PPPOE (huseier har telenor som ISP) og godkjent pris er basert på min søking dlink 655. Testen på Hardware.no gir den anbefalt stempel. Er noen uenig i dette? Grunnen for at jeg spør er at prisen ifølge elkjøp.no er 749,- (nettprisen er den samme som butikkprisen om jeg ikke tar feil) som på prisguiden.no er den laveste prisen. Men det er bare en av de lokale butikkene som har den på lager og når jeg er ferdig på jobb imorgen kan den være utsolgt. Da vil det være fint og ha et alternativ som er like bra til samme pris. Hvis det ikke er et like bra produkt til samme pris får jeg bare vente til de får den inn på lager om de blir utsolgt. Om noen vil fraråde et innkjøp håper jeg at en annen anbefaling blir postet som helst ikke er dyrere. Når den blir installert hjemme vil det bli koblet slik: Det vil gå en kabel fra huseiers modem til min router. Det vil samtidig være en kabel fra min router til min switch. De resterende utgangene på switchen og routeren vil være koblet til konsollene og pc'ene. Routeren jeg har hatt har taklet dette uten problemer så det er fint om også den nye vil fungere med et slikt oppsett. Lenke til kommentar
pah251086 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jobber på Elkjøp. Ville anbefalt deg å satse på DIR655 Har den selv Lenke til kommentar
Utlånt Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 takk for svar. Det blir nok en 655. kan ikke se noen negative omtaler av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå