BOS Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Heisann folkens Jeg har kjøpt meg et Sapphire Radeon 9500 PRO skjermkort, men har "litt" problemer med å få det til å funke. Beskrivelse av problemene: Jeg skulle installere Windows XP, men på grunn av det nye skjermkortet kan jeg ikke gjøre dette. Maskinen kommer så langt med installasjonen at han restarter. Første gang den restarter blir skjermen bare svart og jeg må slå av maskinen. Neste gang kommer bildet "Restarter installasjonen..." opp før den igjen blir svart. Lengre enn dette kommer den ikke. Dette gjelder kun Windows XP, jeg har ikke noe problem å installere Windows 2000. Spillene jeg prøver å spille (BF 1942 +++) låser slik at maskinen må restartes. I går forsøkte jeg å kjøre 3D-Mark-03, men skjermen ble bare svart og maskinen måtte restartes. Jeg begunner å bli ganske frustrert over dette "fantastiske" kortet til ATI.. :-? Hovedkort er oppdatert med siste BIOS-verson samt OS med siste verson av driverne til skjermkortet. Mitt oppsett: ABIT KG7 (ikke raid) AMD 1400MHz 512 DDR 2100 RAM Radeon 9500 PRO Thermaltake 430 PSU Håper noen kanske har en løsning på mitt problem.. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det kan jo være kortet ? :wink: Jeg kjører samme kort på xp pro, aldri hatt problemer. Men eneste spillet jeg har testet det på er riktignok c&c generals..... Lenke til kommentar
BOS Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Det kan jo være kortet ? :wink: Jeg kjører samme kort på xp pro, aldri hatt problemer. Men eneste spillet jeg har testet det på er riktignok c&c generals..... Jeg kan ikke kjøre C&C Generals engang, det låser bare maskinen (selv om det ikke er krevende grafikk i spillet)... Lenke til kommentar
Bluesix Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Prøv og øke volten på grafikkortet i bios med 0,1 eller 0,2 Lenke til kommentar
BOS Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Prøv og øke volten på grafikkortet i bios med 0,1 eller 0,2 Hvor endrer jeg denne, I/O Voltage?? Lenke til kommentar
Bluesix Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Nei ikke I/O voltage (da øker du vel volten på HD'n også) Hvis du ikke finner noe voltsettinger for agp kortet ditt er det nok best du lar være. Lenke til kommentar
BOS Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Nei ikke I/O voltage (da øker du vel volten på HD'n også)Hvis du ikke finner noe voltsettinger for agp kortet ditt er det nok best du lar være. Nei, det er ikke noen steder jeg kan endre volt'en til AGP-porten min! Jeg er så i tvil hva som er galt, hovedkort eller skjermkort??? :-? Lenke til kommentar
Bluesix Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Du har koblet til ekstra strøm til grafikkortet ? Det skal være en strøm kabel på grafikkortet som du kobler til strømforsyningen til pc'n Lenke til kommentar
BOS Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Du har koblet til ekstra strøm til grafikkortet ?Det skal være en strøm kabel på grafikkortet som du kobler til strømforsyningen til pc'n Joda, har gjort det ja. Det merkelige er at f.eks på BF 1942 så funker noen brett mens andre funker ikke! Jeg skjønner ikke hva som skjer her... :o( Lenke til kommentar
Bluesix Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 - Prøv og disable Fastwrite i bios og drivere. - Display Properties - Settings - Advanced - Troubleshoot Dra Hardware acceleration slideren et hakk ned. Lenke til kommentar
BOS Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 - Prøv og disable Fastwrite i bios og drivere. - Display Properties - Settings - Advanced - Troubleshoot Dra Hardware acceleration slideren et hakk ned. Har testet dette, MEN til ingen nytte... Gir opp nå... Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 - Prøv og disable Fastwrite i bios og drivere. - Display Properties - Settings - Advanced - Troubleshoot Dra Hardware acceleration slideren et hakk ned. Har testet dette, MEN til ingen nytte... Gir opp nå... Jeg er også en av dem som har gitt opp dette kortet. Sitter med et Gigabyte 7VAXP hovedkort, men gav opp å få mitt 9500 Pro til å virke. Skjermen ble svart når windows (ME) startet opp. Mottok i går mitt Leadtek Winfast A280 - Fungerer som en drøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå