zaqqoZeq Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har tenkt å begynne litt smått med programmering og har sett mye gjennom forumet og har funnet ut at jeg vil lære Python. Noen som vet om noen gode tutorialer eller bøker? Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har tenkt å begynne litt smått med programmering og har sett mye gjennom forumet og har funnet ut at jeg vil lære Python. Noen som vet om noen gode tutorialer eller bøker? Dive Into Python Snake Wrangling for Kids Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Har tenkt å begynne litt smått med programmering og har sett mye gjennom forumet og har funnet ut at jeg vil lære Python. Noen som vet om noen gode tutorialer eller bøker? Dive Into Python Snake Wrangling for Kids Har det noe å si at Snake Wrangling for Kids er python 2.5? Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har det noe å si at Snake Wrangling for Kids er python 2.5? Neida, overhodet ikke. Det er noen nye ting med Python 2.6, men ikke noe dramatisk. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Trodde 3.0 og hadde komt Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Ja, men det er forsatt 2.5+ som gjelder. Og vil være det en god stund fremover. Men sørg for å skrive 3.0 kompatibel kode når du først er i gang, så sparer du deg for mye bry senere Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Ja, men det er forsatt 2.5+ som gjelder. Og vil være det en god stund fremover. Men sørg for å skrive 3.0 kompatibel kode når du først er i gang, så sparer du deg for mye bry senere ok, takk for hjelpen Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Ja, men det er forsatt 2.5+ som gjelder. Og vil være det en god stund fremover. Absolutt! 3.0 er en "La oss gi oss selv friheten til å ikke tenke på bakoverkompabilitet"-release. Den er sikkert stabil og fin, men kommer nok til å bli tatt i bruk ganske gradvis. I praksis vil det ta en del tid, siden ikke bare koden du skriver selv, men også koden andre har skrevet, som du bruker, må portes eller gjøres kompatibel. Python 2.4 til 2.6 er omtrent samme greiene, og er det som funker og er i bruk. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Men sørg for å skrive 3.0 kompatibel kode når du først er i gang, så sparer du deg for mye bry senere Visse ting er umulig å skrive 3.0-kompatibelt. Feks print() vs print og alle iter*-metodene på dict. Men jeg tror ikke det gjør noe om man lærer seg 2.x i dag og venter med 3.0 til man kan 2.x godt Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Med 2.6 er det mulig. Men jeg mente igrunnen mest at man må tenke på foroverkompatibilitet når man skriver koden, ikke nødvendigvis at den er direkte kompatibel, for det blir vrient om du skal støtte 2.5. Med holde deg unna de største blunderene, så ordner jo 2to3 verktøyet slikt som print() osv. Endret 12. mars 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Skal love deg at Google Books er bra. http://books.google.com/books?q=python&...B8ker&hl=no Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har dere noen anbefalinger til en Pythonbok som går mer mot Django? Eller burde jeg kanskje gå veien rundt med kun Python før jeg begynner og lage Django apps? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det er greit og holde seg unna django før man lært det grunnleggende. Byte of python er en grei start. http://www.swaroopch.com/notes/Python Pythonbok som går mer mot Django? http://www.djangobook.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå