Gå til innhold

[Løst]Gode bøker og tutorialer til Python

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt å begynne litt smått med programmering og har sett mye gjennom forumet og har funnet ut at jeg vil lære Python. Noen som vet om noen gode tutorialer eller bøker?

Dive Into Python

Snake Wrangling for Kids

Har det noe å si at Snake Wrangling for Kids er python 2.5?

Lenke til kommentar
Ja, men det er forsatt 2.5+ som gjelder. Og vil være det en god stund fremover.

Absolutt!

3.0 er en "La oss gi oss selv friheten til å ikke tenke på bakoverkompabilitet"-release. Den er sikkert stabil og fin, men kommer nok til å bli tatt i bruk ganske gradvis. I praksis vil det ta en del tid, siden ikke bare koden du skriver selv, men også koden andre har skrevet, som du bruker, må portes eller gjøres kompatibel.

Python 2.4 til 2.6 er omtrent samme greiene, og er det som funker og er i bruk.

Lenke til kommentar
Men sørg for å skrive 3.0 kompatibel kode når du først er i gang, så sparer du deg for mye bry senere ;)

Visse ting er umulig å skrive 3.0-kompatibelt. Feks print() vs print og alle iter*-metodene på dict.

Men jeg tror ikke det gjør noe om man lærer seg 2.x i dag og venter med 3.0 til man kan 2.x godt :)

Lenke til kommentar

Med 2.6 er det mulig. Men jeg mente igrunnen mest at man må tenke på foroverkompatibilitet når man skriver koden, ikke nødvendigvis at den er direkte kompatibel, for det blir vrient om du skal støtte 2.5.

Med holde deg unna de største blunderene, så ordner jo 2to3 verktøyet slikt som print() osv.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...