Gå til innhold

Nybegynner - Kutte ut Karbohydratene.


Anbefalte innlegg

Hei, har akkuratt begynt og trene regelmessing 4 ganger i uken, og har tenkt til å miste noen kilo til sommer'n. Veier vel 71kg og er 170 høy. Leste om Ketose, der man kutter ut karbohydrater for å øke fettforbrenning.

 

Kanskje et dumt spørsmål, men hvilke matvarer med karbohydrater bør jeg kutte ut, og hva bør jeg erstatte de med?

Er helt ærlig ganske utålmodig, og vil se resultater fort. Søkte men fant ikke særlig mye annet enn at jeg skulle kutte ut brød og pasta, men er det noe mer?

 

 

Takker for svar : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du hiver deg på en Karbfri diett burde du lese denne artiklen av Norges beste på dette. Sannheten om karbohydrater og diett!

 

Les to ganger det med insulinfølsomhet.

Høy eller lav vil være avgjørende om man vil fungere best på lavkarb eller ikke.

Utolmodig med kjappe resultater ender bare opp med 50/50 tap av fett og muskelmasse.

 

Her ser du resultatene av 13 uker med RYP (Gratis -PDF)

13uker.no_deltakere.jpg

Lenke til kommentar

Hei igjen og takk for svar : )

 

Hørtes veldig fornuftig ut, og skal prøve det ut. Et par ting jeg lurer på enda da.

 

Quote "I en lavkarbo diett trekker du fra fiber mot karbo da disse utligner hverandre.

Karbohydrater minus fiber = 0 gir deg best resultat for lav karbo diett og ketose."

 

Betyr det at jeg kan spise knekkebrød med for eksempel 50g Karbohydrat, og 50g Fiber i en lavkarbo diett? eller? Forklar vær så snill : D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så det du egentlig mener er at du ikke regner med karbohydratene du får fra fiber, ikke at du kan "trekke fra" karbohydrater ved å spise mer fiber? Men får du i det hele tatt karbohydrater fra fiber?

 

Jeg trodde at poenget med å spise fiber nettopp ikke var at det gikk "rett igjennom", men gir kroppen noe å jobbe med.

 

Når det gjelder knekkebrød høres det rart ut om du skulle kunne "gå i null" på carbs. Ser jo mange som spiser knekkebrød til lunch og klarer seg fint på dette.

Lenke til kommentar
Men får du i det hele tatt karbohydrater fra fiber?

Nei men på matvarene står det 40g karbohydrat hvorav 20g fiber

Da teller man 20g karb pr 100g.

 

Hvorfor matvarene regner fiber for karbohydrat på etikettene vet jeg ikke.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...