satser Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei. Jeg konfiguerte pcen min nå her om dagen, og etter det har jeg ikke klart å koble meg til nettverket. Jeg finner nettverket på min bærbare, og det er utmerket forbindelse. Jeg tror jeg har riktig passord, jeg har en lap der det står Web Key og et langt tall+bokstaver. Det står at jeg er koblet til nettverket, med med begrenset tilgang, ergo jeg kan ikke gå på internett. Det står at kanskje passordet kan være feil bla. Vi har en D-link DIR-635 Router. Takk for raske svar Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 WEP-Key? Skriver med store bokstaver hvis det er det? Skrevet det helt riktig? Hvis alt er riktig skrevet så si ifra Natrich Lenke til kommentar
satser Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg har prøvd med store bokstaver flere ganger, og små en gang. Er ganske sikker på å ha skrevet riktig ja. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Men står det WEB-key elelr WEP-key? Og benytte du den krypteringskeyen som ligger i den trådløse routeren? Det er routeren som er nøkkelen. Lenke til kommentar
satser Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Der sto det vist WEP-Key Men jeg forsto ikke helt hva du mente, setter pris på hjelp Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Den maskinen du ikke får kobla til... står den kobla til kablet eller bruker du trådløst der også? Hvis sistnevnte, så må du sette WEP-nøkkel ("passord") for å få brukt den. Om du ikke husker det kan du alltids sette ett nytt i routeren. Lenke til kommentar
satser Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Det skal være trådløst ja. Jeg klarte det jo før jeg konfiguerte pcen, men nå, når jeg skriver wep-nøkkelen når de spør om passord, får jeg ikke tilgang til internett. Hva mente du med det siste? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Sikker på at du skriver WEP-nøkkelen riktig? Høres ut som det er det som er feilen her. Du kan sette et nytt et i Routeren din (som oftest funnet på 10.0.0.1 eller 192.168.1.0). Dersom dere er fler i husholdninga som benytter samme internett-tilgang er det kanskje best å opplyse om dette Lenke til kommentar
satser Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg er helt sikker på at jeg skriver den Wep-<key-en som står på et ark jg har, til routeren. Men det samme kommer. Men er helt blank på dette, kan du forklare litt nærmere hvordan man endrer Wep-Key? Lenke til kommentar
satser Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Noen som kan forklare? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Stemmer de du har på arket med det som ligger i routeren? Lenke til kommentar
satser Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Det jeg mener er at jeg ikke forstår hvordan jeg kan se hva som ligger i routeren. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Du må logge deg på routeren og ev. endre nøkkelen der. Obs at du da også må endre på alle andre maskiner som er tilkoblet trådløst. Lenke til kommentar
satser Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Men jeg er redd for å gjøre noe inne på routeren, i tilfelle jeg gjør noe slik at alt må gjøres på ny. xD Noen som kan forklare? (a) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Litt forskjellig fra router til router, men kommer du inn på trådløs sikkerhet er du i nærheten Hvis du sier hva slags router du har blir det kanskje enklere Lenke til kommentar
satser Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Det er en D-link DIR-635. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Gå inn på routeren og velg SETUP - WIRELESS. Nederst på siden kan du endre WEP nøklene. Anbefaler imidlertid at du samtidig endrer til WPA Personal som både er tryggere og enklere om alle de trådløse nettverkskortene som kobles til støtter det. WPA vil også kunne gi høyere trådløs hastighet! Lenke til kommentar
satser Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg fant ikke der jeg skulle skifte passord. Men jeg skiftet til det WPA, og fikk opplyst et mye lengre og vanskeligere passord, og nå funker det. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Mye sikrere også! Bare husk at du må endre på alle trådløse enheter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå