Kontorstol Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Elektronikk som ligger under "Games" sendes til Norge, men elektronikk som ligger under "Electronics" etc sendes ikke til Norge. Play i et nøtteskall Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Er det noen grunn for at de ikke sender så mange ting til Norge? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Fraktpriser tipper jeg. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Vil heller tro det er av garanti og reklamasjons årsaker. Lenke til kommentar
collargoll Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Etter 138 ordre fra play gjennom de par siste årene uten en skrape har de nå gått på en alvorlig smell. Saken er den at jeg tidlig i november bestilte Gudfaren bluray-boks til £17.99, altså godt under tollgrensa. Filmen kom aldri, og jeg ga beskjed om det og erstatningsfilm ble sendt umiddelbart. Fantastisk service så langt! Problemet var bare at nå hadde filmen steget i pris til £24.99, og dermed sluker tollen den vellvillig. 165 spenn takk! Jævla norske postvesen tenkte jeg og ga de ALL skyld(som vanlig), men denne gangen hadde de bare gjort jobben sin. Play hadde merket pakken med £24.99, altså ikke pris jeg faktisk hadde betalt. Jeg tar så bilder av pakken, og sender en høflig mail om at her hadde jeg blitt et offer for uheldige omstendigheter. Ikke deres problem får jeg beskjed om på en ikke alt for høflig mail, hvor de forteller meg at selv om jeg gjerne vil så kan ikke de oppføre seg som banditter og merke pakkene feil. Faktisk pris skal merkes. End of story! De hiver altså all den serviceinnstilling, imøtekommedhet og velvilje jeg tidligere har erfart med de på båten for noen usle pund. Slik blir det vel når en blir for stor for sitt eget beste. 138 ordre forblir 138 ordre. Endret 30. desember 2009 av collargoll Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Vel, absolutt en kjedelig sak du endte opp i der, og det er jo synd at denne prisstigningen fikk såpass konsekvenser for deg. Samtidig vet ikke jeg hvordan reglene play følger er, om det er veldig pirkete at de SKAL merke pakken med faktisk nåværende pris uansett tilfelle, men her syns jeg de kunne sett gjennom fingrene ja. Pakken burde jo merkes med den prisen kunden har betalt, ikke den prisen varen kanskje har steget til i løpet av pakke- og sendeprosessen. Samtidig syns jeg nå likevel det er synd at du lar én enkelt tabbe veie høyere enn 137 vellykkede ordre (uten en skrape, som du sa) når du nå tilsynelatende velger å ikke handler mer hos play. Lenke til kommentar
collargoll Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Vel, absolutt en kjedelig sak du endte opp i der, og det er jo synd at denne prisstigningen fikk såpass konsekvenser for deg. Samtidig vet ikke jeg hvordan reglene play følger er, om det er veldig pirkete at de SKAL merke pakken med faktisk nåværende pris uansett tilfelle, men her syns jeg de kunne sett gjennom fingrene ja. Pakken burde jo merkes med den prisen kunden har betalt, ikke den prisen varen kanskje har steget til i løpet av pakke- og sendeprosessen. Samtidig syns jeg nå likevel det er synd at du lar én enkelt tabbe veie høyere enn 137 vellykkede ordre (uten en skrape, som du sa) når du nå tilsynelatende velger å ikke handler mer hos play. Min filosofi er at det ikke er tabben play(eller andre) gjør som definerer de som bra eller dårlig, det er hvordan de rydder opp etter seg ETTER tabben er gjort som teller. I så henseende stryker play på alle bauger og kanter. Ikke bare ser de ikke at dette er slett ikke kunden sin feil, men de greier også i tillegg å gjøre meg til banditten her da de mer enn antyder i mailer etterpå at JEG er skurken her siden jeg ber om at de rydder opp. At de ikke legger ut for min ekstraomkostninger er så sin sak, men da jeg spør om de i det minste ikke kan gi meg en liten rabatt på senere ordre møter jeg også der en kald skulder. Jeg er ikke advokat, men jeg innbiller med at i det jeg presser "buy" så inngås det en avtale mellom play og meg som kjøper, og at dette faktisk er den summen som er varens verdi. Så merkes pakken med en helt annen pris, og jeg må ut med ekstrautgifter. "We must display the current value of the product as it appears on our website. If you were to return the product you would receive only what you originally paid as this was the price the contract was agreed upon." Fikk jeg forresten beskjed om da jeg var så sleip å antyde at om jeg da skulle returnere pakken så fikk de jaggu betale meg £24.99 siden dette tydeligvis er deres logikk. Nix, her skal de ha i både pose og sekk. Meg forbannet. Play idoter. Endret 30. desember 2009 av collargoll Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Etter 138 ordre fra play gjennom de par siste årene uten en skrape har de nå gått på en alvorlig smell. Saken er den at jeg tidlig i november bestilte Gudfaren bluray-boks til £17.99, altså godt under tollgrensa. Filmen kom aldri, og jeg ga beskjed om det og erstatningsfilm ble sendt umiddelbart. Fantastisk service så langt! Problemet var bare at nå hadde filmen steget i pris til £24.99, og dermed sluker tollen den vellvillig. 165 spenn takk! Jævla norske postvesen tenkte jeg og ga de ALL skyld(som vanlig), men denne gangen hadde de bare gjort jobben sin. Play hadde merket pakken med £24.99, altså ikke pris jeg faktisk hadde betalt. Jeg tar så bilder av pakken, og sender en høflig mail om at her hadde jeg blitt et offer for uheldige omstendigheter. Ikke deres problem får jeg beskjed om på en ikke alt for høflig mail, hvor de forteller meg at selv om jeg gjerne vil så kan ikke de oppføre seg som banditter og merke pakkene feil. Faktisk pris skal merkes. End of story! De hiver altså all den serviceinnstilling, imøtekommedhet og velvilje jeg tidligere har erfart med de på båten for noen usle pund. Slik blir det vel når en blir for stor for sitt eget beste. 138 ordre forblir 138 ordre. Dette er ikke noe problem. Kontakt posten, og dokumenter at du bare har betalt £17.99, og forklar situasjonen for dem. Skal ikke være noe trøbbel for deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvorfor går det bare ann å bestille 10 ting om gangen? Er det noe man kan gjøre for å kunne bestille flere? Brukte ganske lang tid på å sjekke hvilke jeg hadde bestilt istad. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvorfor går det bare ann å bestille 10 ting om gangen? Er det noe man kan gjøre for å kunne bestille flere? Brukte ganske lang tid på å sjekke hvilke jeg hadde bestilt istad. Men er jo bare å sende to ordre da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg gjorde det, men jeg måtte sjekke hva jeg hadde bestilt fra før av, og det ble litt knokete. Hadde vært mye enklere hvis man bare kunne bestille så mange man ville samtidig. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 "PS3 wireless bluetooth" ligger helt i toppen blant bestselgerene under "games" seksjonen, men er markert med "Usually dispatched within 3-5 weeks". Dette kan jo ikke stemme at det tar play 3 uker før de får inn en slik bestselger vare på lager igjen? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Det er nok produsenten som har problemer med å levere nok til butikkene. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg gjorde det, men jeg måtte sjekke hva jeg hadde bestilt fra før av, og det ble litt knokete. Hadde vært mye enklere hvis man bare kunne bestille så mange man ville samtidig. Så hvorfor gjør du ikke det? Er bare å legge inn 20 filmer i handlelista viss du vil, play splitter ordren automatisk opp sånn at hver film blir sendt hver for seg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Les hva jeg har skrevet litt lengre opp da, jeg fikk ikke lagt til mer enn 10 filmer i handlelista.. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg begynte å handle der i sommer. Har mottatt kanskje 15-20 varer nå, ingen feil. Lang leveringstid,men det vet jeg så bryr meg ikke. Kjempe fornøyd, skikkelig chill side Lenke til kommentar
Manx Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Les hva jeg har skrevet litt lengre opp da, jeg fikk ikke lagt til mer enn 10 filmer i handlelista.. Det var ikke noe problem når jeg var storforbruker av play, men det er snart 3-4 år siden så det kan hende at de har lagt inn noen restriksjoner på antallet etter jeg sluttet å bruke dem. Var inne å tittet nå bare for moro skyld og hadde 11 bestillinger siden januar '07 og har ikke bestilt en film siden mai '08 og har egentlig planer om å opprettholde det nivået de neste årene også når det kommer til bestillinger hos play.com. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har fått alle filmene jeg bestilte 16. desember-ish. Merket knapt ventetiden under all julestressen. Play.com hersker. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har fått alle filmene jeg bestilte 16. desember-ish. Play.com hersker. ...om du mener 17 dager er optimal leveringstid så, greit.. Utenom høytidene er leveringstidene rundt 14 dager. Men for all del, prisene hos play er så gunstige at jeg klarer å være tålmodig i 2 uker. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Veldig skjelden det tar så mye som to uker. Jeg vil si normal leveringstid fra play er 7-10 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå