Gå til innhold

Play.com - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Ikke fullt så enkelt du må plusse på et gebyr også, er du heldig så er det posten som gjør jobben og de skal bare ha 103 kroner for den. Men hvis play fremdeles bruker nordisk epxress på en del ting så har de et høyere gebyr enn posten igjen og det var på 199 kr sist jeg fikk noe som kostet over 200 kroner ifra play, men det er vel en 3-4 år siden så det kan godt være høyere i dag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg bestiller for eks. Assassin Creed 2 (£39,99/371,05 NOK) fra play.com...

Hva vil det koste totalt å få den helt hjem?

 

Har ingenting med å være uheldig som Patney sier det. Hos play.com må du betale toll uansett, fordi de alltid merker pakkene sine med rett verdi.

 

Jeg har bestilt for over 400,- der og sluppet toll?

 

Det er fordi play sender hver vare separat, så så lenge en enkelt vare ikke koster over 200, så går det fint.

 

Jeg kjøpte to varer, og om jeg husker riktig kostet begge over 200 og begge var i samme pakke. Første gang jeg kjøpte noe derfra kostet det ca 250, men slapp toll da og.

Lenke til kommentar
Hvis jeg bestiller for eks. Assassin Creed 2 (£39,99/371,05 NOK) fra play.com...

Hva vil det koste totalt å få den helt hjem?

 

Du må betale moms, ikke toll. ;)

I og med at det er gratis frakt så er regnestykket enkelt:

371,05 x 1,25 = 463,81 kr

 

Edit;

 

Doh!

 

Glemte behandlingsgebyret til posten på ca 110kr.

 

Så totalt; Ca 570kr

 

Og ved bestilling fra steder der det ER frakt, så må man momse på den også! Skikkelig dust det der.

 

Dvs. om du kjøper et spill til 210,- + 30,- i frakt, altså 240,- så blir regnestykket:

 

210 + 30 = 240 *1,25 + 108 = 408,-

 

Altså 400,- for et spill rett over 200,-. Helt groteskt det der. Tror de fleste EU-land har en grense på ca. 1000,-. Og det stemmer jo forsåvidt mer med verdien på pengene i dag.

 

Men igjen, om vi kan handle varer opptil 3-500,- over grensen, kommer vi da til å handle i Norge?

 

Btw. ved "Gift" så er grensen 500,-!!

Lenke til kommentar

Sjekket akkurat nå ordrehistorikken på play.com.

 

Har bestilt 64 spill/filmer/duppedingser fra play.com. 4 av disse var over 200 kr, og jeg måtte selvfølgelig betale mva og gebyret.

 

Alle 64 gangene jeg har bestilt noe fra play.com så har den korrekte verdien på produktet vært oppgitt på pakken. Frakt er det jo ikke på play.com(medregnet i prisen).

Om det hadde vært frakt på pakken så skal man IKKE betale MVA av frakten, kun av prisen på produktet.

 

Og flere ganger har jeg bestilt flere filmer og spill på en gang, og alltid har disse blitt sendt enkeltvis.

Lenke til kommentar
Om det hadde vært frakt på pakken så skal man IKKE betale MVA av frakten, kun av prisen på produktet.

 

Mva vil bli regnet med inkludert frakt med en gang prisen tipper 200 kroner.

 

Det jeg mener er at du kan godt bestille noe til 190 kr fra amazon.com for så å betale 50 kr i frakt. Denne pakken skal da gå under tollgrensen.

Lenke til kommentar
Om det hadde vært frakt på pakken så skal man IKKE betale MVA av frakten, kun av prisen på produktet.

 

Mva vil bli regnet med inkludert frakt med en gang prisen tipper 200 kroner.

 

Det jeg mener er at du kan godt bestille noe til 190 kr fra amazon.com for så å betale 50 kr i frakt. Denne pakken skal da gå under tollgrensen.

 

Men det eksempelet du skrev vil aldri skje.

Skal man betale mva på prisen av produktet, MÅ man også betale mva på frakten.

 

Men det finnes sikker over 200 tråder på forumet hvor akkurat dette diskuteres.

Og det hører vel ikke hjemme i denne tråden.

 

Lurer du på noe, så sjekk www.toll.no. De har en importkalkulator hvor du taster inn pris på vare, pris på frakt og hva slags type var det er. Der kommer svaret ut.

Det står også at man må være obs på behandlingsgebyret fra ekspeditøren, noe du kan finne på posten.no -> produkter og tjenester -> fortolling

 

:)

Lenke til kommentar
Om det hadde vært frakt på pakken så skal man IKKE betale MVA av frakten, kun av prisen på produktet.

 

Mva vil bli regnet med inkludert frakt med en gang prisen tipper 200 kroner.

 

Det jeg mener er at du kan godt bestille noe til 190 kr fra amazon.com for så å betale 50 kr i frakt. Denne pakken skal da gå under tollgrensen.

 

Men det eksempelet du skrev vil aldri skje.

Skal man betale mva på prisen av produktet, MÅ man også betale mva på frakten.

 

Men det finnes sikker over 200 tråder på forumet hvor akkurat dette diskuteres.

Og det hører vel ikke hjemme i denne tråden.

 

Lurer du på noe, så sjekk www.toll.no. De har en importkalkulator hvor du taster inn pris på vare, pris på frakt og hva slags type var det er. Der kommer svaret ut.

Det står også at man må være obs på behandlingsgebyret fra ekspeditøren, noe du kan finne på posten.no -> produkter og tjenester -> fortolling

 

:)

 

øøhh nei.

 

Dette eksemple som aldri vil skje har jeg selv benyttet flere ganger.

 

Hentet fra toll.no som du var så flink å linke til.

 

Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrie

Kjøper du varer som til sammen koster under 200 kroner, slipper du å betale toll og avgifter. Frakt for varen kan komme i tillegg. 200-kronersgrensen regnes på fortollingstidspunket etter Tollvesenets omregningskurser.

 

Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto, trenger du ikke betale toll og avgifter for DVD-en.

 

Kilde

 

Så, slik jeg sa, du kan godt betale 190 kr for noe og 100 kr i frakt. Selv om at totalsummen blir 290 kr så blir dette tollfritt fordi produktet koster under den magiske 200kr grensen.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Om det hadde vært frakt på pakken så skal man IKKE betale MVA av frakten, kun av prisen på produktet.

 

[..]

 

Men det eksempelet du skrev vil aldri skje.

Skal man betale mva på prisen av produktet, MÅ man også betale mva på frakten.

[..]

 

:)

 

Var dette eksemplet jeg siktet til.

Du vil aldri skulle betale mva på kun prisen av produktet :)

Lenke til kommentar
Om det hadde vært frakt på pakken så skal man IKKE betale MVA av frakten, kun av prisen på produktet.

 

[..]

 

Men det eksempelet du skrev vil aldri skje.

Skal man betale mva på prisen av produktet, MÅ man også betale mva på frakten.

[..]

 

:)

 

Var dette eksemplet jeg siktet til.

Du vil aldri skulle betale mva på kun prisen av produktet :)

 

 

?????? enten er jeg syreskadet eller så snakker vi om hverandre.....

Lenke til kommentar

Nei, som jeg skrev: Det jeg mener er at du kan godt bestille noe til 190 kr fra amazon.com for så å betale 50 kr i frakt. Denne pakken skal da gå under tollgrensen.

 

Altså jeg betviler ikke din: Mva vil bli regnet med inkludert frakt med en gang prisen tipper 200 kroner. påstand.

 

Så skriver du at mitt eksempel aldri vil skje, noe som får hjernen min til å gå i blåskjerm. Men ser jo nå at vi er enig :p MVA regnes av frakt+produktpris når over 200kr, men 200kroners grensen er opptil 199,99 kr for produktet eksl. frakt.

Lenke til kommentar

For å summere opp deres surring:

 

Man betaler ikke moms ved:

 

Alle varer inntill 199.99,- uansett frakt.

 

 

Man betaler moms ved:

 

Alle varer med verdi på over 200,- Man betaler også moms på frakten i dette tilfelle + 108 i fortollingsgebyr.

 

 

Dvs. at straks noe vipper over 200, så kan man regne med 350-400,- totalt.

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg bestilte en supernatural boks til 450 ish, og måtte betale 238 da jeg hentet den hod posten.

 

Men anyways, sender de ikke gagdets til norge? Prøve å bestille en hel haug, men på alle stod det at det ikke gikk.

Lenke til kommentar

Jepp, har flere ganger irritert meg over at jeg ikke har kunne bestilt diverse ting fra der. Men fins jo alltids andre nettbutikker som sender gadgets til Norge da. :)

 

Blitt en stund siden jeg har kjøpt noe fra play nå, siste var vel Inglourious Basterds som kom i begynnelsen av desember. Frykter at det blir mer på nyåret når lånekassen punger ut ekstra. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...