Läkerol Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Følgte ikke så godt med i en time om saktekster, og nå har vi studiedag hjemme, der vi blant annet skal skrive en saktekst om noen "eksprimenter" som vi skal gjøre hjemme. Så da lurer jeg på om noen kan gi meg en link eller noe der det står en saktekst, eller forklare med egne ord. Holder meg helst unna linker der alt står kjapt og komplisert! Takk for hjelpen.. ( En av eksprimentene er feks at du legger natron i en ballong, setter den på en flaske med eddik og gjør sånn at natronen går fra ballongen ned i flasken, som da videre skjer at ballongen blir fylt opp, og oppgaven er: Du skal levere en fagtekst som sier noe om hvordan man kan utføre naturfagforsøk i hjemmet med enkle midler. Bruk det du har lært av forsøkene over og de som vi har gjennomført på skolen... Hva gjorde du, hva så du, hvorfor skjedde det? ) Lenke til kommentar
Linnkar Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 ehm , om du kan forklare det litt enklere ? xD så kan jeg prøve å hjelpe deg hvertfall.. er det i norsk du skal , eller naturfag ? Hva skal du egentlig gjøre? Lenke til kommentar
katiemore Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) du bør ha med disse tingene i gitt rekkefølge: 1) hensikt med forsøket (jeg gjør dette for å se hvordan...) 2) utstyr man trenger 3) fremgangsmåte (først tar vi, og så gjør vi...) 4) resultater (jeg så "det og det"...) 5) eventuelt feilkilder (om noe gikk annerledes enn det skulle, og om du kanskje vet hvorfor) 6) konklusjon (ved å gjøre slik/ved å studere dette fikk vi vite at...) var det dette du lurte på, eller? Endret 11. mars 2009 av lollsazz Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Som skrevet så er det en fagtekst/saktekst.. Som da er norsk oppgave. Men anyway så fant jeg det ut, siden broren min viste det.. xP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå